جامعه‌ی ارزهای دیجیتال پس از اینکه متوجه چند انتقال عظیم از جانب صرافی اوکی اکس (OKEx) روبه رو شد، وحشت زده شده است. با این حال، جی هائو (Jay Hao)، مدیر عامل این صرافی خواستار آرامش شد.

جا به جایی صدها میلیون دلار بیت کوین از صرافی اوکی اکس

روز هارشنبه، حساب کاربری وال آلرت در توئیتر هشدار داد و عنوان کرد که حداقل ۲۴۰۰۰ بیت کوین از صرافی اوکی اکس به کیف پول های ناشناس منتقل شد. با قیمت های فعلی، ارزش کل بیت کوین های منتقل شده بیش از ۲۵۵ میلیون دلار است. وال آلرت اعلام کرد که ۸ تراکنش، هر کدام به ارزش ۳۰۰۰ بیت کوین انتقال داده شدند.

علاوه بر این، اوکی اکس، ۱۰۰٫۰۰۰ اتریوم را در یک تراکنش واحد به یک کیف پول ناشناس دیگر انتقال داد که و معادل ۱۷٫۸ میلیون دلار است. گفتنی است که این مقدار حتی برای یک نهنگ نیز مبلغ بسیار زیادی است.

به این ترتیب، جامعه ارزهای دیجیتال نیز شروع به انتشار شایعاتی مبنی بر هک شدن صرافی اوکی کس کرده است.

توجه داشته باشید که اوکی اکس با توجه به حجم معاملات خود یکی از بزرگ ترین صرافی های ارزهای دیجیتال در جهان به شمار می رود و هک احتمالی آن می تواند فوراً بر روی قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

اشاره‌ی مدیرعامل اوکی اکس به تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده این صرافی

با این حال، جی هائو، مدیر عامل این صرافی توضیح داد که اوکی اکس در حال تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده است. وی از جامعه ارزهای دیجیتال خواست تا در مورد نقل و انتقالات بزرگ این صرافی هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

وال آلرت توضیحات هائو را پذیرفت و تأکید کرد این انتقالات جهت تعمیر و نگهداری صرافی بوده است.

با وجود مداخله هائو، اما برخی از کاربران توئیتر با این صحبت ها متقاعد نشدند. آنها می خواهند بدانند که تعمیر و نگهداری از پیش برنامه ریزی شده آنها چه زمانی اعلام شده است یا اینکه اوکی اکس سعی دارد یک هک بزرگ را پنهان کند.

از طرف دیگر، افرادی که بیانات این مقام رسمی را پذیرفتند، جامعه را به توقف شایعه و ترس فراخواندند زیرا سرمایه های موجود در صرافی اوکی اکس سالم هستند.

سرقت از صرافی های ارزهای دیجیتال یکی از مشکلات عمده ای است که باعث ترس و وحشت سرمایه گذاران می شود. در چند سال اخیر، چندین هک بزرگ رخ داده است که حتی پلتفرم های معتبری مانند بایننس و کوین چک نیز از آنها در امان نبوده اند. صرافی ها ممکن است مستعد هک باشند زیرا آنها از کیف پول های داغ یا همان کیف پول های دیجیتال استفاده می کنند که به صورت آنلاین است. به منظور افزایش سطح امنیتی، بسیاری از اپراتورهای پلتفرم ها سرمایه ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول های سرد منتقل می کنند.