کلانتر پلیس هند، شیخا گوئل (Shikha Goel) در رویدادی که توسط سازمان پلیس شهری حیدرآباد هند برگزار شده بود به شهروندان هندی در مورد افزایش جرائم سایبری هشدار داد و پیشنهاد کرد که ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول‌های خصوصی غیرمجاز منتقل نکنند.

گوئل در ادامه صحبت‌های خود از روش‌های مختلفی مانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری پرسود، نقل و انتقالات بانکی غیرقانونی و ارزهای دیجیتال معروف صحبت کرد که به طور فعال توسط کلاهبرداران برای فریب سرمایه‌گذاران استفاده می‌شود. گوئل با اقرار به رشد کاربران ارزهای دیجیتال در هند افزود: “کلاهبرداران از شما می‌خواهند که جزئیات کیف پول خود را به اشتراک بگذارید تا وقتی که فکر می‌کنید دارایی شما در کیف پول امن است، آن را به سرقت ببرند.”

کلانتر به عنوان یک هشدار دوستانه، به سرمایه‌گذاران هندی گفت که اگر می‌خواهند در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند حتماً به افراد مشهور و باسابقه در این حوزه مراجعه کنند.

گوئل در مصاحبه با خبرگزاری هندو (The Hindu) بیان کرد که ۱۴ مورد از ۱۶ مورد کلاهبرداری ارزهای دیجیتال مستقیماً به سرمایه‌گذاری و ترید مرتبط بوده است. سازوکار کلاهبرداران در این روش به این صورت است که قربانی را متقاعد می‌کنند که برای سود بیشتر، ارزهای دیجیتال خود را به کیف پولی غیر از کیف پول شخصی خود منتقل کنند.

گوئل می‌گوید که مردم به دلیل طمع برای پول بیشتر در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، حدود ۳٫۴۵ کرور روپیه (تقریباً ۴۵۸۰۰۰ دلار) فریب خورده‌اند. گوئل در ادامه می‌گوید که زمانی که قربانی کلاهبرداران شوید، دیگر راه بازگشتی نیست. پول مجازی هرگز قابل ردیابی نخواهد بود.

کشور هند در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت‌های جدی بسیاری دارد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به دولت ایالتی تلانگانا هند اشاره کرد که قصد دارد با راه‌اندازی یک برنامه شتاب‌دهنده بلاک‌چین، از استارت‌آپ‌ها و توسعه‌دهندگان بلاک‌چین در مراحل اولیه وب ۲٫۰ و وب ۳٫۰ حمایت کند و در زمینه بلاک‌چین ایالت پیشرو در کشور هند باشد.

مدیر فناوری ایالت تلانگانا از علاقه خود به استفاده از فناوری بلاک‌چین جهت حل مشکلات در دنیای واقعی می‌گوید، او در ادامه افزود: “دولت تلانگانا به قوانین حوزه ارزهای دیجیتال در کشور پایبند است و برای ارتقا و رشد روزافزون بلاک‌چین بر اساس قوانین کشور پیش خواهد رفت.”