طبق گزارشات منتشر شده توسط رویترز، بانک ING که در آمستردام مستقر می باشد، در حال توسعه فناوری حفاظت از ارزهای دیجیتال می باشد. خدمات حفاظت و نگهداری از دارایی های دیجیتال که توسط ING توسعه داده می شود، ظاهراً بخشی از چندین طرح ابتکاری مربوط به فناوری بلاک چین بانک بوده و هنوز هم در مرحله اولیه توسعه خود می باشد. بنا بر گزارشات، ING اعلام کرده است که “این بانک فرصت های فزاینده ای را با در نظر گرفتن دارایی های دیجیتال در خصوص هر دو دارایی مورد حمایت و توکن های امنیتی بومی پیش رو خواهد داشت.

ING به هنگام اظهار نظر، جزئیات خاصی راجع به این پروژه ارائه نداد، اما عنوان کرد که این بانک در جهت توسعه بیشتر این فناوری، مخصوصا فراتر از محدوده دارایی های دیجیتال به منظور توانمندسازی مشتریان خود از طریق دسترسی مجاز به این اکوسیستم نوظهور به فعالیت می پردازد.

شرکت‌های خدمات مالی از خدامت حفاظت ارزهای دیجیتال استقبال می‌کنند

از آنجا که ارز دیجیتال به عنوان طبقه ای از دارایی ها شروع به جذب مشتری کرده اند، بنگاه های اقتصادی بزرگ به طور فزاینده ای فناوری ها و خدمات حفاظتی خود را توسعه می دهند.

غول خدمات مالی آمریکایی سرمایه گذاری فیدلیتی (Fidelity Investments) خدمات مربوط به حفاظت و نگهداری از ارز دیجیتال خود را در اواسط ماه اکتبر، بعد از یک سال آماده سازی و جمع آوری مشتری به طور کامل راه اندازی کرد.

شرکت فناوری مالی مستقر در برلین با عنوان solarisBank از تأسیس یک شرکت فرعی به نام دارایی های دیجیتالی solaris (solaris Digital Assets) به منظور ارائه راه حلی جهت حفاظت از دارایی های دیجیتالی خبر داد.

صرافی های ارز دیجیتال نیز خدمات حفاظتی درون سازمانی را توسعه داده اند که از جمله آنها عبارتند از: صرافی های بزرگ کوین بیس و جمینی را که در ایالات متحده واقع شده اند.

همانطور که پیش از این روهان برد (Rohan Barde)، مدیر تحقیقات و نوآوری در موسسه Blockchain Zoo نوشته است، دو دلیل عمده برای نیاز سرمایه گذاران نهادی به خدمات حفاظت وجود دارد که شامل کاهش ریسک و رعایت مقررات می شود.

با جدا سازی نهاد ذخیره کننده دارایی ها از نهادی که دارایی ها را مدیریت می کند، نهادهای مالی روی تخصص های خود متمرکز می شوند. خدمات حفاظت نیز خطرات ناشی از اختلاس دارایی ها توسط کارکنان را کاهش می دهد.

افزایش علاقه به فناوری بلاک چین

ING علاقه خود را نسبت به فناوری بلاک چین نشان داده است و یکی از شرکت کنندگان در پروژه HQLAX می باشد. پروژه HQLAX توسط شرکت بلاک چینی R3 راه اندازی شد و از فناوری دفتر کل توزیع شده Corda برای تهیه نقدینگی و مدیریت محصولات جنبی استفاده می کند.

در اواخر ماه اکتبر، تیم فناوری دفتر کل توزیع شده ING وایت پیپر خود را با عنوان “راه حل هایی برای تجارت و امنیت حریم خصوصی کوردا ارائه کرد و در آن گزارش داد که راه حلی برای بهبود امنیت و حفظ حریم خصوصی کوردا که یک پلتفرم بلاک چینی متن باز است، یافته کرده است.