راه حل های ارائه شده توسط Solidus Labs از یادگیری ماشینی برای خواندن هزاران عامل از جمله رفتارهای معاملاتی و شرایط بازار برای شناسایی فعالیت هایی که باید مورد بررسی قرار گیرند، استفاده می کند. به طور حتم، فعالیت های معاملاتی غیرقانونی مانند پولشویی، کلاهبرداری، پامپ و دامپ و غیره نیز بررسی خواهند شد.

این ادغام دو ماه پس از تبدیل شدن Tokenize Xchange به یکی از سه صرافی دارایی دیجیتال مالزی به منظور دریافت تأییدیه کامل از قانون گذار ملی آن یعنی کمسیون اوراق بهادار مالزی صورت گرفت.

به دلیل افزایش فعالیت های غیرقانونی در صنعت دارایی های دیجیتال و فشار مداوم قانون گذاران بر صرافی ها برای بهبود سیستم های امنیتی خود، اسف میر (Asaf Meir)، مدیرعامل Solidus Labs عنوان کرد که ابزارهای نظارتی خارجی یک سیستم انتقادی برای صرافی های رو به رشد خواهد بود.

مقررات بهتر و ابزارهای نظارتی برای صرافی های ارز دیجیتال معتبر و فعالیت های معاملاتی بطور بالقوه می تواند راهی برای پیشبرد این صنعت باشد.

میر اظهار داشت که بسیاری از حوزه های قضایی مانند هنگ کنگ و مالزی قبلاً توضیح داده اند که صرافی ها برای دستیابی به مجوز، به یک ارائه دهنده نظارت بر بازار خارجی نیاز دارند.

“قانون گذاران سراسر جهان بر روی چارچوب های مشابهی فعالیت می کنند و پیش بینی ما این است که بزودی نظارت بر فعالیت به یک شیوه قانون گذاری شده تقریبا در هر نقطه ای مورد نیاز خواهد بود.

میر همچنین خاطرنشان کرد: “صرافی هایی که گام های جدی در جهت تمامیت بازار بر می دارند، صرافی هایی هستند که مستریان نهادهای را به دست می آورند.”

میر توضیح داد که همیشه در زمینه ادغام و یکپارچه سازی سیستم های نظارت بر بازار در صرافی ها چالش هایی وجود دارد. وی عنوان کرد:

“دارایی های دیجیتال و ارزهای دیجیتال ساختارهای بازاری مختلف، ساختارهای داده، واقعیت نظارتی و اشکال جدید تهدیدات مربوط به دستکاری در بازار را به صورت اساسی معرفی می کنند.”

در نتیجه، این ادغام نه تنها به یک فرآیند بسیار پیچیده تبدیل می شود بلکه به یک روند گران نیز تبدیل خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از صرافی ها ایده ادغام سیستم نظارت بر بازارهای مالی را بسیار جذاب نمی دانند.