بر اساس گزارش های منتشر شده، پردازنده های پرداخت جهانی مستر کارت و ویزا پایه های پشتیبانی ارز دیجیتال را که ممکن است باعث پذیرش جهانی شود آنها شود، بنا نهاده اند.

گفتنی است که شرکت های پیشرو در زمینه پرداخت جهانی مانند مستر کارت و ویزا با ایجاد گزینه های جدید به روی کاربران در سراسر جهان، اقداماتی را برای تسریع در زمینه پشتیبانی از پردازنده های پرداخت ارز دیجیتال انجام داده اند. هر دوی این شرکت ها در ماه جولای پروژه ها و همکاری های مربوطه خود را که منجر به پذیرش ارزهای دیجیتال می شوند، اعلام کردند.

همچنین باید عنوان کرد که نگرش مثبت نسبت به صرافی های ارز دیجیتال و پلتفرم های پرداختی از بزرگ ترین پردازنده های پرداخت سنتی در جهان، نشانگر تغییر درک از جانب فضای مالی سنتی است. مستر کارت بطور فعال صرافی ها و ارائه دهندگان خدمات پرداختی را ترغیب کرده است تا در برنامه کارت رمزنگاری اخیراً گسترش یافته خود ثبت نام کنند.

این ارائه دهنده خدمات پرداخت، ارزهای دیجیتال را به عنوان راهی جالب برای گسترش شبکه های موجود برای پشتیبانی از جدیدترین فناوری قدرتمند تجارت جهانی عنوان کرده است. کارت های پرداخت و فناوری این دو غول فناوری در حال حاضر تعدادی از پلتفرم ها و ارائه دهندگان خدمات در فضای ارز دیجیتال را قدرتمند ساخته است. به عنوان مثال، صرافی های ارز دیجیتال کوین بیس و بایننس از مستر کارت یا ویزا برای ارائه خدمات کارت بدهی ارز دیجیتال خود استفاده می شود.

ارتباط ویزا و مسترکارت با ارز دیجیتال در حال رشد است

تأیید عمومی ویزا از موضع مثبت خود در قبال خدمات پرداخت ارز دیجیتال، نشان دهنده انگیزه این پلتفرم برای این است که به عنوان یک بازیگر پیشرو در شبکه پرداخت جهانی باقی بماند. این شرکت اذعان می کند که تعداد زیادی از بازیکنان در حوزه مالی سنتی به دنبال ورود به فضای ارز دیجیتال هستند.

این شرکت قبلاً با برخی از شرکت های پیشروی مبتنی بر ارز دیجیتال مانند کوین بیس و فولد در سال ۲۰۲۰ رابطه کاری برقرار کرده است. این اقدام، علاوه بر در اختیار داشتن بیش از ۲۵ کیف پول ارز دیجیتالی که به سیستم های ویزا متصل هستند. ویزا همچنین برنامه شتاب دهنده متمرکز خود را به نام FastTrack در اختیار دارد که به شرکت های فناوری از جمله شرکت های مبتنی بر بلاک چین و ارز دیجیتال اجازه می دهد تا به سیستم ها و شبکه های خود دسترسی پیدا کنند.

این شرکت همچنین در حال توسعه پروژه های ارز دیجیتال خود است که شامل سرمایه گذاری در شرکت فناوری Anchorage است که زیر ساخت های امنیتی را برای اکوسیستم ارز دیجیتال ایجاد می کند. تیم تحقیقاتی این شرکت نیز برای چندین سال در فضای بلاک چین مشغول به کار بوده که منجر به ایجاد وایت پیپرهایی برای پروژه های Zether و FlyClient منجر شده است.

علاوه بر این، ویزا در ایجاد قوانین و سیاست های مربوط به ارزهای دیجیتال در سراسر جهان نقش داشته است. این اتحادیه با مجمع اقتصادی جهانی همکاری کرده است تا توصیه هایی را برای بانک های مرکزی در نظر بگیرد که موارد استفاده ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را بررسی می کنند.

به گفته جاش گودبادی (Josh Goodbody)، مدیر رشد و توسعه اقتصادی اروپا و آمریکای لاتین در بایننس، کارت های بانکی سنتی “پل ارتباطی بین ارز دیجیتال و امور مالی سنتی است”. وی افزود: “کارت های بدهی ار زدیجیتال روشی ملموس و بدون دشواری برای خرج کردن ارز دیجیتال شما ارائه می دهد. و این امکان را برای کاربران فراهم می کند که ارز دیجیتال را در زندگی روزمره خود بگنجانند. “

گودبادی از ارائه جزئیات در زمینه ارتباط با ویزا امتناع ورزید، اما اظهار داشت که دستیابی به پلتفرم پرداخت ارز دیجیتال Swipe باعث می شود که بایننس بتواند در یک شبکه تاسیس یافته از ارائه دهندگان خدمات منطقه ای قرار بگیرد که این شرکت امیدوار است که از این طریق بتواند کاربران جدیدی را وارد فضای ارز دیجیتال کند. گودبادی معتقد است که شرکت های مالی اصلی، نقش اساسی را در این امر دارند. وی در این باره عنوان کرد:

“تمایل ویزا و سایر شبکه ها برای همکاری با صنعت بلاک چین یک اعتماد بسیار مثبت برای پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال است. نه تنها این امر باعث تسهیل پذیرش ارائه دهندگان فن آوری سنتی می شود، بلکه آنها به طور فعال در توسعه اکوسیستم مشارکت می کنند، ما این را فرصتی می دانیم که بتواند موجب پذیرش گسترده شود و قابلیت دسترسی به ارزهای دیجیتال را فراهم کند. “

ماتی گرینسپان، تحلیلگر ارز دیجیتال نیز از اقدام مسترکارت و ویزا در خبرنامه ایمیل Quantum Economy از اواخر ماه ژوئیه تمجید کرد. نتانل کابالا (Netanel Kabala)، رئیس ارشد تجزیه و تحلیل و بنیان گذار پلتفرم پرداخت Simplex نیز در این باره به کوین تلگراف گفت که شرکت وی هفت سال است که در کنار ویزا و مستر کارت فعالیت می کند. این رابطه به شرکت اجازه داده است تا پیشنهادات ارز دیجیتال را برای کاربران جدید ارائه دهد و روشهای جایگزین سرمایه گذاری را کشف کند: “پذیرش ارز دیجیتال در سطح جهانی در حال رشد است زیرا مردم به دنبال راه های سرمایه گذاری جایگزین هستند.” کابالا یک تاخیر را برای ورود کاربران جدید به ارز دیجیتال در نظر گرفته است، اما ادغام موسسات مالی اصلی مانند مسترکارت و ویزا یک سیگنال قوی برای این مسئله است. وی در این باره عنوان کرد:

“از دیدگاه تحلیلی، ما شاهد هستیم که بسیاری از کاربران جدید وارد دنیای ارز دیجیتال می شوند. هر فن آوری یا پیشرفت جدید که بروز می کند، اغلب مدتی طول می کشد تا عموم مردم آن را بپذیرند. در حالی که ما معتقد بودیم که این پذیرش انبوه زودتر فرا می رسد، اما به نظر می رسد که این پذیرش انبوه از هم اکنون آغاز شده است.”

نمرود لهوی (Nimrod Lehavi)، مدیرعامل Simplex بر این باور است که درک بیشتری نسبت به مزایای احتمالی ارز دیجیتال از جانب افرادی که عمدتا که می خواهند کنترل دارایی های خود را به دست آورند و توانایی برقراری ارتباط مستقیم را داشته باشند، وجود دارد. وی اظهار داشت: هر چیزی که به افراد در زمینه کنترل کامل دارایی های شان کمک کند، گسترش می یابد و کارت های اعتباری و بدهی متصل به ارز دیجیتال نیز یک مؤلفه مهم در این زمینه هستند.”

رهبران صنعت مالی مانند مسترکارت و ویزا به طور فعالانه با شرکت های ارز دیجیتال و بلاک چین کار می کنند و اعتبار بیشتری به ارزش و سودمندی این خدمات می دهند. لهوی معتقد است که این امر باعث می شود بیشتر کاربرانی که در معرض دارایی های دیجیتال قرار نگرفته اند نیز به این دارایی ها ورود کنند. وی در این خصوص اظهار داشت: “پشتیبانی بازیکنان اصلی، عدم اطمینان مردم نسب به ارزهای دیجیتال را از بین ببرد و به آنها امکان می دهد تا هدف اصلی دارایی های دیجیتال را کشف کنند.”