گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کاهش ارزش دلار آمریکا به عنوان یک ارز ذخیره همراه با این مسئله که سرمایه گذاران به دنبال گزینه های جذاب جایگزین  هستند، می تواند باعث افزایش طلا و بیت کوین شوند

شرکت بزرگ بانکداری سرمایه گذاری گلدمن ساکس می گوید که قیمت طلا ۲۰ درصد افزایش می یابد و تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۳۰۰ دلار می رسد.

طلا در تاریخ ۳۱ ژوئیه، با ثبت یک رکورد به بیش از ۲،۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، اما گلدمن ساکس معتقد است که هنوز راه درازی در پیش دارد. براساس گزارشی به نقل از بلومبرگ، این بانک اعتقاد دارد که قیمت طلا- به دلیل نگرانی از وضعیت دلار آمریکا در ۱۲ ماه آینده به ۲۳۰۰ دلار خواهد رسید – پیش بینی تجدید نظر شده ای که در ابتدا ۲۰۰۰ دلار پیش بینی شده بود.

تحلیلگران گلدمن ساکس در تاریخ ۲۸ ژوئیه اظهار داشتند که “سطح رکورد انباشت بدهی” از دولت ایالات متحده و “نگرانی واقعی درباره طول عمر دلار آمریکا به عنوان یک ارز ذخیره” بر قیمت این کالا تأثیر گذاشته است. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا ۱،۹۷۵ دلار است.

چه چیزی به طلا و بیت کوین کمک می‌کند؟

گلدمن ساکس عنوان کرده که اقدامات انجام شده توسط دولت آمریکا برای کاهش تأثیر اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر – به عنوان مثال پرداخت محرک – به راحتی می تواند از طریق بدهی ارزی منجر به افزایش میزان بدهی ها شود. این بانک اظهار داشت که چنین شرایطی باعث افزایش قیمت طلا و نقره خواهد شد.

با این حال، بسیاری از گزینه های جایگزین برای ارز فیات برای سرمایه گذاران جذاب تر به نظر می رسند زیرا دلار آمریکا به آرامی ارزش خود را به عنوان ارز ذخیره از دست می دهد.

کوین تلگراف چندی پیش گزارش داد که بیت کوین (BTC) می تواند محافظی در برابر تورم باشد. گفتنی است که این ارز دیجیتال از ماه مارس، یک رابطه منفی قوی تری با دلار داشته است.