سوزان فریدمن (Susan Friedman)، مسئول سیاست عمومی شرکت ریپل (XRP) می‌گوید که بسیاری از نهادها در صنعت ارزهای دیجیتال، از جمله ریپل، به دنبال همکاری فعالانه با کنگره آمریکا و قانون‌گذاران این کشور در زمینه قانون‌گذاری قراردادهای هوشمند هستند. ریپل با هدف قانون‌گذاری مناسب فضای ارزهای دیجیتال و محافظت از دارایی سرمایه‌گذاران به دنبال چنین همکاری است.

مدیر اجرایی ریپل در حالی این پیشنهاد را مطرح می‌کند که ارزهای دیجیتال در اواخر سپتامبر سال ۲۰۲۱، توسط گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) غرب وحشی توصیف شد. جنسلر در حالی که بر سر نظارت بیشتر بر ارزهای دیجیتال در کنگره آمریکا بحث می‌کرد، آن را غرب وحشی توصیف کرد.

شرکت ریپل همچنین در یک دعوای حقوقی با SEC قرار دارد چرا که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ریپل و دو مدیر ارشد این شرکت را به دلیل سرمایه جمع آوری شده از طریق فروش دارایی ثبت نشده در سازمان بورس و اوراق بهادار بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۲۰ به جریمه ۱٫۳ میلیارد دلاری متهم کرده است.

به گفته جان دیتون (John Deaton)، بنیان‌گذار پلتفرم کریپتو‌لاو (Cryptolaw)، تصمیم دادگاه در این پرونده حقوقی سرنوشت ساز است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در حال حاضر از دادگاه درخواست تجدید نظر کرده است و ادعا می‌کند یادداشت‌های استابروک (Estabrook) دارای مصونیت هستند و نباید افشا شوند.

یادداشت‌های استابروک متعلق به مشاور کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است که به نظر می‌رسد به برگ برنده شرکت ریپل در این دعوای حقوقی تبدیل شده است. ریپل این یادداشت‌ها را در سال ۲۰۱۸ جمع‌آوری و به دادگاه ارائه کرد که در نهایت کار به جایی نرسید.

اما اکنون به نظر می‌رسد که در ژانویه ۲۰۲۲، این یادداشت باری دیگر بر سر زبان‌ها استفاده است چرا که استابروک در حال ترک سمت خود از کمیسیون است. ریپل با استناد بر این موضوع، در تلاش است تا دادگاه را قانع کند که یادداشت‌های استابروک نباید دارای مصونیت باشند و باید افشا شوند.

جان دیتون معتقد است که این یادداشت‌ها می‌توانند ادعای ریپل علیه فساد SEC را بیشتر از هر زمان دیگری تقویت کند. دیتون می‌تواند به وسیله این یادداشت‌ها تائید کند که براد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل ریپل در سال ۲۰۱۸، جلسه دادگاه را با این اطمینان خاطر که فروش مداوم توکن ریپل مربوط به اوراق بهادار ثبت‌نشده نبوده، ترک کرده است.

وکیل جرمی هوگان (Jeremy Hogan)، یکی از شرکای حقوقی شرکت هوگان و هوگان، در رشته توییت‌هایی نظر خود را در مورد پرونده ریپل ارائه کرد. این وکیل خاطرنشان می‌کند که قاضی سارا نتبرن (Sarah Netburn)، از این رویداد اطلاع دارد و ممکن است که میانجیگری دادگاه به نفع ریپل باشد. جرمی هوگان در ادامه گفت که ممکن است در ماه آوریل یا مه، نتیجه دادگاه مشخص شود.