گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که دو بانک دیگر کره جنوبی نیز به دنبال ارائه خدمات ارزهای دیجیتال هستند. بانک های ووری و شینان کره جنوبی به تازگی قصد خود را برای معرفی “خدمات دارایی دیجیتال” اعلام کرده اند. این بدان معناست که چهار بانکی از پنج بانک برتر کشور که دارای سرمایه مشترک بیش از ۱٫۲ تریلیون دلار دارایی هستند، اکنون برای معرفی خدمات ارز دیجیتال آماده هستند.

هدف هریک از این بانک ها نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال برای مشتریان است. هم شینان و هم ووری برنامه های خود را در پاسخ مستقیم به قانون اصلاح تراکنش های مالی ویژه اعلام کرده اند که قانون پیرامون دارایی های دیجیتال را تغییر خواهد و از سال آینده به مرحله اجرا در می آید.
بانک شینان پیش از این برنامه هایی را برای ذخیره سازی ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده بود، اما دولت در ژانویه سال ۲۰۱۸ مانع اجرای این برنامه ها شد.

NH Nonghyup Bank و Kookmin Bank در حال حاضر تیم های بلاک چینی را به منظور اجرای ویژگی های کاستودی ارزهای دیجیتال هماهنگ کرده اند.

خیلی کم ، خیلی دیر؟

کارشناسان بلاک چین در این کشور با استناد به نهادهای آمریکایی که از بخش بانکی کره جنوبی جلوتر هستند، ابراز نگرانی کرده اند که ارائه این مراحل “خیلی کم و خیلی دیر” است. پارک سونگ جون (Park Sung-joon)، رئیس مرکز تحقیقات بلاک چین در دانشگاه دونگگوک (Dongguk) اظهار داشت که وی نگران است که این “رقابت مالی” کشور ممکن است در نهایت مخاطره آمیز باشد. وی در این خصوص عنوان کرد:

“سایر کشورها خیلی سریع در این زمینه حرکت می کنند. اما هنوز هیچ سیستم قانونی در کره جنوبی وجود ندارد، بنابراین پیشرفت ما در این زمینه کندتر از حد انتظار است. “

وی همچنین اظهار داشت که بدون “حمایت نهادی”، این فشار برای کاستدی ارزهای دیجیتال ممکن است به ادغام گسترده منجر نشود.

کره جنوبی علاقه مند به ارز دیجیتال است

اگرچه بخش مالی به دلیل کمبود سرعت در استفاده از فناوری بلاک چین مورد انتقاد قرار گرفته است، اما صنایع دیگر برای ادغام بلاک چین در راه حل های خود سریع تر عمل کرده اند. پس از گذشت ۳ ماه، بیش از ۱ میلیون نفر از برنامه جدید گواهینامه رانندگی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین استفاده کرده اند. KEB Hana Bank نیز که یکی از بزرگ ترین بانک های کره جنوبی می باشد با شرکت کرایه اتوبار کره برای پیاده سازی یک سیستم عوارض مبتنی بر بلاک چین برای بزرگراه های این کشور همکاری کرده است.

و همچنین، در هفته جاری در اخبار منتشر شد که برنامه پرداخت سئونگنام با صدور حواله های هدیه دیجیتال جدید گسترش می یابد در حالی که عازمان به ساحل در بوسان قادر به پرداخت هزینه های خدمات خود با بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) هستند.