به گفته تحلیلگران برجسته، بیت کوین طی چندین روز گذشته یک روند صعودی را طی کرده است، با این وجود هنوز هم باید طی چند روز آینده بیش از ۱۰۰۰ دلار افزایش یابد تا بتواند فشارهای نزولی را خنثی کند.

همچنین پیش بینی می شد که پس از سقوط بیت کوین به محدوده ۶،۵۰۰ دلار در روزهای گذشته، با توجه به وضعیت بیش از حد فروخته شده در اندیکاتورها، یک بهبود قیمتی در کوتاه ‌مدت به وجود آید.

در حالی که این جهش بسیار دلگرم کننده است، احتمالاً تا بروز یک روند صعودی راه زیادی باقی مانده است. ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر مشهور بازار ارزهای دیجیتال در توئیتی عنوان کرد که “بیت کوین باید تا پایان ماه نوامبر به بالای ۸،۳۰۰ دلار برسد که در غیر اینصورت احتمالاً ماه دسامبر شاهد یک روند نزولی خواهیم بود.”

قیمت برترین ارز دیجیتال بازار در حال حاضر در صرافی بیت استمپ حدود ۷٫۰۵۰ دلار است که نشان دهنده افزایش ۱۰٫۵ درصدی نسبت به روز دوشنبه است که در آن روز قیمت این ارز دیجیتال ۶۱۵۱۵ دلار بود.

اساساً، بیت کوین باید بیش از ۱۵ درصد افزایش یابد و کندل ماهانه خود را در تاریخ ۳۰ نزدیک به ۸،۳۰۰ دلار ببندد، در غیر اینصورت الگوی پوشاننده یا اینگالفینگ نزولی در نمودار ماهانه ایجاد می شود.

الگوی پوشاننده نزولی از یک کندل سبز که نمایانگر افزایش قیمت است به همراه یک کندل قرمز بزرگ تشکیل شده است بطوریکه که بدنه کندل نزولی، تماما بدنه کندل صعودی را بپوشاند.

الگوی پوشاننده نزولیدر زمان بندی ماهانه، بیت کوین در اول ماه اکتبر با قیمت ۸٫۳۰۰ دلار آغاز شد و در ۳۱ اکتبر با قیمت ۹٫۱۵۰ دلار بسته شد و یک کندل سبز تشکیل شد. اما آنچه در ماه فعلی میلادی (نوامبر) اتفاق افتاد، بسیار ناامید کننده است. قیمت ها در تاریخ ۱ نوامبر با ۹۱۵۸ دلار آغاز شد و در حال حاضر نزدیک به ۳۲۰۰ دلار معامله می شود.

اگر بیت کوین در ماه نوامبر به زیر ۸،۳۰۰ دلار (قیمت افتتاحیه اکتبر) پایان یابد ، روند نزولی تأیید می شود. این به معنای از سرگیری فروش با قیمت ۱۳٫۸۸۰ دلار در ماه ژوئن است و احتمال رسیدن به کف‌های جدید قیمتی زیر ۶٫۰۰۰ دلار با فشار فروش بیشتر وجود دارد.

طبق گفته وو، الگوی پوشاننده نزولی در گذشته فروشندگان را به دردسر انداخته است، بنابراین ، فروشندگان باید احتیاط را رعایت کنند حتی اگر الگوی صعودی تأیید شده باشد. چرا که بیت کوین در ۵ ماه‌ گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و می تواند مقداری از قیمت را قبل از رسیدن به رویداد نصف شدن پاداش استخراج در ماه می سال ۲۰۲۰ بازیابی کند.

مایکل نووگراتز، مدیرعامل میلیاردر گلکسی دیجیتال، احساس می کند که بیت کوین باید بیش از ۷،۵۰۰ دلار برسد تا بتواند از گیر افتادن در محدوده ۶،۰۰۰ تا ۷،۴۰۰ دلار جلوگیری کند.

احتمال حرکت به سوی محدوده ۷۵۰۰ دلار و حتی افزایش قیمت بیت کوین تا ۸۰۰۰ دلار وجود دارد. اما چشم‌انداز کلی قیمت تا زمانی که درون خطوط روند نزولی ۵ ماهه قرار گرفته، نزولی است.

افزایش قیمت بیت کوینبسته شدن کندل هفتگی بر روی کانال نزولی که در حال حاضر ۸٫۹۹۰ دلار است، برای تایید تغییر روند صعودی مورد نیاز است. در صورتی که کانال نزولی شکسته شود، این به معنای از سرگیری بازار گاوی از آوریل امسال در قیمت ۴٫۱۰۰ دلار خواهد بود.

از نگاه واقع ‌گرایانه، احتمال اینکه بیت کوین کندل ماه جاری را زیر ۸٫۳۰۰ دلار بسته و اینگالفینگ نزولی شکل بگیرد زیاد است چرا که قیمت بیت کوین معمولا پس از یک ریزش قابل توجه در نزدیکی پایین ترین سطح قرار می گیرد. این امر به این دلیل است به اعتماد سرمایه‌گذاران در بازار نزولی خدشه وارد می شود که بازیابی آن نیز زمان لازم دارد.

در کل، این ارز دیجیتال احتمالاً طی چند روز آینده در بازه قیمتی ۷،۵۰۰ تا ۶،۵۰۰ دلار معامله خواهد شد و هرگونه افزایش قیمت در بالاتر از میانگین متحرک ۱۰ روزه که در حال حاضر ۷،۶۲۸ دلار است، احتمالاً کوتاه مدت خواهد بود.