بنیاد TON به تازگی اندرو روگوزوف (Andrew Rogozov) را به عنوان یکی از اعضای تیم توسعه تون‌کوین (Toncoin) معرفی کرده است. تون‌کوین در ابتدا توسط برادران دوروف از خالقان پیام‌رسان تلگرام در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده بود.

افزایش تعامل TON و تلگرام

بنیاد TON این موضوع را در بیانیه مطبوعاتی اخیر خود اعلام کرد. بر اساس این بیانیه، روگوزوف به وسیله تجربه رهبری خود قصد دارد به TON کمک کند تا به پتانسیل خود در ایجاد یک شبکه بلاک‌چین منبع باز، کارآمد و پرکاربر برسد. با این حال، روگوزوف ممکن است که برای تسریع پیشرفت بنیاد، بیشتر از هر زمان دیگری از ۵۰۰ میلیون کاربر تلگرام کمک بگیرد.

روگوزوف می‌گوید که در حال حاضر چندین پروژه و محصول از تون‌کوین در تلگرام قرار دارد که شامل کیف پول تان‌کیپر (Tonkeeper)، ربات تلگرامی و ربات کیف پول است. روگوزوف در حال حاضر علاوه بر بنیاد TON، سمت معاون اجتماعی شبکه اجتماعی روسی VK را بر عهده دارد.

TON: جانشین بر حق پروژه بلاک‌چین تلگرام

این پروژه در ابتدا به عنوان پروژه شبکه باز تلگرام شناخته می‌شد، یک سیستم بلاک‌چین که وعده حل مسائل مربوط به سرعت و مقیاس‌پذیری را داده بود. با این حال، تلگرام به دنبال اخطار و دستور ممنوعیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، از این پروژه کنار کشید.

تون‌کوین یک پروژه منبع باز بود، به این معنی که با کنار کشیدن تلگرام همه چیز تمام نشده بود. اعضای جامعه این پژوه تصمیم گرفتند که آن را ادامه دهند و به جایگاهی که اکنون در آن قرار دارد برسانند. این اولین پروژه بلاک‌چینی است که از اثبات سهام برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

همگرایی منافع بین TON و تلگرام

تلگرام و تون‌کوین اکنون در جایگاه مناسبی قرار دارند و صنعت بلاک‌چین با افزایش پذیرش و مشارکت بیشتری از طرف دولت‌ها و مردم مواجه شده است. تلگرام و تون‌کوین در یک مسیر قرار دارند و ادغام این دو پروژه نمی‌تواند دور از انتظار باشد.

در بیانیه بنیاد TON آمده است که استراتژی کلیدی برای پیشرفت تون‌کوین، ادغام آن با پلتفرم تلگرام، APIها، دیگر ابزارهای توسعه و تعامل بیشتر با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال تلگرام است که می‌تواند با افزایش روزافزون محبوبیت ارزهای دیجیتال، به محبوبیت و پیشرفت تون‌کوین هم نیز کمک کند.