اگر در صرافی مشتقات ارزهای دیجیتال بیت مکس (BitMEX) حساب دارید، حالا بهترین زمان برای به روزرسانی تنظیمات امنیتی شماست. بیت مکس از طریق بلاگ و توییتر به گاربران خود عنوان کرد که به طور تصادفی بسیاری از آدرس ایمیل کاربران خود را در بخش CC فاش کرده است.

این ایمیل، کاربران را در معرض حملات فیشینگ قرار می ‌دهد، زیرا هرکسی که این ایمیل را در اختیار داشته باشد، بخشی از آنچه برای دسترسی به حساب کاربری مورد نیاز است را در اختیار دارد.

در حال حاضر بیت مکس از مشتریان خود خواسته است که در کنار فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای (۲FA)، ایمیل امور پشتیبانی بیت مکس‌ را به لیست مخاطبین خود اضافه کنند تا ایمیل های فیشینگ کاهش پیدا کند. صرافی بیت مکس عنوان کرد که وجود یک باگ منجر به وقوع این اتفاق شده است.

در بلاگ رسمی شرکت آمده است: خطایی که باعث وقوع این اتفاق شده است شناسایی و رفع گردیده است.”

بیت مکس‌ در این پست عنوان کرده است: ما از این موضوع آگاه هستیم که بعضی از کاربران ما زودتر ایمیل به روزرسانی کلی دریافت کرده‌اند که حاوی آدرس ایمیل سایر کاربران می‌ باشد. تیم ما سریعا دست به کار شد تا این مسأله را برطرف کند و ما نیز در حال انجام اقدامات لازم برای بررسی میزان تاثیرات این موضوع هستیم.

ویوین کو (Vivien Khoo) معاون مدیر ارشد عملیاتی بیتمکس در بیانیه ای عنوان کرد:

بخش عمده ای از کاربران ما ایمیلی دریافت کردند که حاوی آدرس ایمیل سایر کاربران در بخش “ارسال به آدرس مورد نظر” (to) بود. این ایمیل به روزرسانی کلی در مورد تغییرات پیش رو برای تأثیرگذاری شاخص های ما بود.

ما از بابت نگرانی ای که برای کاربرانمان ایجاد شده است بسیار متاسفیم. این مسئله به دلیل خطایی در نرم افزار مورد استفاده برای ارسال ایمیل ایجاد شده است. به محض اینکه ما از موضوع آگاه شدیم، بلافاصله مانع ارسال ایمیل های بیشتر شدیم و از آن زمان به رفع این مسئله پرداخته ایم تا اطمینان حاصل کنیم که دیگر چنین اتفاقی نیفتد.

بیت مکس، حریم خصوصی و امنیت کاربران ما را بسیار جدی می گیرد. ما بطور شبانه روزی کار می کنیم تا با همه کاربران خود ارتباط برقرار کنیم تا هرگونه راهنمایی مورد نیاز را به آنها ارائه دهیم تا از امنیت حساب کاربران اطمینان حاصل شود. به غیر از آدرس ایمیل کاربران، هیچگونه اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب کاربران فاش نشده است.

مطابق اطلاعاتی که توسط شرکت تجزیه و تحلیل داده های Skew به دست آمده است، بیت مکس روزانه حدود ۲۲۰۰۰ کاربر جذب می کند. این سوءاستفاده به نگرانی های این صرافی می افزاید، چرا که گفته می شود کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) در حال بررسی این موضوع است که آیا این پلتفرم به معامله گران آمریکایی اجازه داده است که از آن استفاده کنند یا خیر؟ بیت مکس، دسترسی چندین کشور را به پلتفرم خود مسدود کرده است که یکی از آنها ایالات متحده آمریکا می باشد، اگرچه ممکن است برخی از کاربران با استفاده از شبکه های خصوصی مجازی (VPN) این ممنوعیت را دور زده باشند.

بیت مکس یکی از بزرگ ترین بازارهای مشتقات ارز دیجیتال است که برای نرخ لوریج تا ۱۰۰ برابر شناخته شده می ‌باشد و در کشور سیشل فعالیت می کند. براساس گزارش CoinGecko، بزرگ ترین محصول این صرافی، جفت ارز معاملاتی XBT/USD می ‌باشد.