این جفت ارز معاملاتی جدید زمانی به دست آمد که صرافی دارایی های دیجیتالی مستقر در سوئیس به نام Smart Valor در تاریخ ۱۹ مارس PAXG را بر روی پلتفرم خود قرار داد.

همانطور که توسط پکسوس (Paxos) که توکن با پشتوانه طلا را در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه کرده، اعلام شده است، اکنون می توان پکس گلد را با چهار ارز فیات مانند فرانک سوئیس، پوند انگلیس ، یورو و دلار آمریکا در Smart Valor معامله کرد. این توکن همچنین با ارزهای دیجیتال بزرگی مانند بیت کوین و همچنین یک استیبل کوین با پشتوانه دلار تتر معامله می شود.

در حالی که Smart Valor ادعا می کند که این صرافی، اولین صرافی ارزهای دیجیتال اروپایی است که PAXG را در لیست خود قرار داده است، سخنگوی شرکت پکسوس در گفتگو با کوین تلگراف تأیید کرد که این صرافی، اولین پلتفرمی است که کاربران قادر به خرید پکس گلد با استفاده از فرانک سوئیس و پوند انگلیس هستند. علاوه بر این، گفته می شود که پکس گلد، اولین دارایی با پشتوانه طلاست که در فهرست Smart Valor قرار گرفته است.

نماینده پکسوس عنوان کرد که سایر صرافی هایی که پکس گلد را در فهرست خود قرار داده اند، عبارتند از: کراکن، بیت هامب، HitBTC و itBit.

در میان سقوط مداوم، تقاضای زیادی برای سرمایه گذاری در دارایی‌های جایگزین وجود دارد

اولگا فلدمایایر (Olga Feldmeier)، مدیرعامل Smart Valor اظهار داشت: قرار دادن پکس گلد در فهرست خود، در واکنش به بحران مالی جاری که به دلیل افزایش همه گیر ویروس کرونا به وجود آمده، صورت گرفته است. از آنجا که فدرال رزرو ایالات متحده در تاریخ ۱۵ مارس اعلام کرد که نرخ بهره را به ۰ درصد کاهش می دهد. فلدمایایر نیز بر خطرات بیشتر کاهش ارزش پول تأکید کرد و گفت:

با شکست ویروس کرونا، این امکان وجود دارد که به سمت رکود عمیق تری مانند رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ پیش برویم. در صورت وقوع این رکود، سرمایه گذاران برای محافظت از سرمایه های خود نیاز به سرمایه گذاری بر روی یک دارایی جایگزین دارند. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم تا با فهرست کردن یک توکن با پشتوانه طلا در صرافی SMART VALOR در جهت چنین اقدامی حرکت کنیم.

پکسوس تأکید کرد که طلا در طول آشفتگی بازار هفته‌ های گذشته همچنان ثابت مانده و همین مسئله نیز این فلز گرانبها را به عنوان یک دارایی امن ترسیم کرده است. این شرکت همچنین تأکید کرد که پکسوس یک شرکت معتبر قابل اعتماد است، همانطور که توسط اداره خدمات مالی ایالت نیویورک نیز تأیید شده است.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، پکسوس، پکس گلد را در سپتامبر ۲۰۱۹ به عنوان “اولین دارایی دیجیتال با قابلیت بازخرید طلای فیزیکی” راه اندازی کرده است.

این صرافی عنوان کرد که پکس گلد برای سرمایه گذاران نیز جذاب بوده است زیرا این توکن مبتنی بر اتریوم برای معاملات بیست و چهار ساعت در روز قابل دسترسی است. از آنجا که برخی از فعالان بازارهای سنتی مانند بورس اوراق بهادار نیویورک اعلام کرده اند که به دلیل خطرات ناشی از کووید ۱۹ انجام معاملات را به طور موقت متوقف می کنند، بازارهای ارزهای دیجیتال به طور کلی برای سرمایه گذاران جذاب بیشتری پیدا می کنند.

گانار جائرو (Gunnar Jaerv)، مدیر ارشد عملیاتی ا شرکت حظانت دارایی دیجیتال First Digital Trust، در مورد این موضوع در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشت:

با به تعلیق در آمدن بازارهای سهام و ترس از رکود اقتصادی، بازارهای دارایی دیجیتال ممکن است برای بسیاری از افراد به یک منبع غیرمنتظره نقدینگی تبدیل شود. معاملات ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار توکنیز شده به صورت ۲۴ ساعته در طول شبانه روز و طی هفت روز هفته متوقف نخواهند شد، حتی اگر فعالیت سایر بازارها متوقف شوند.