پس از چندین هفته نوسانات بیت‌کوین، دولت آلمان سرانجام آخرین بیت‌کوین های خود را در 12 جولای فروخت. آخرین تراکنش دولت آلمان شامل انتقال 3846 بیت کوین به بازارساز Flow Traders و آدرس 139Po بود که به گفته Arkham ممکن است یک سرویس سازمانی یا OTC باشد. این معامله آخرین فروش دولت آلمان بود که پس از آن طی چند هفته چند ده هزار بیت کوین در بازار فروخت.

سرانجام فروش بیت کوین توسط دولت المان چیست؟

حتی اگر ذخایر بیت کوین دولت آلمان تمام شده باشد، طرح بازپرداخت 9 میلیاردی صرافی Mt. Gox فشار فروش را در بازار افزایش می دهد و ممکن است قیمت بیت کوین را سرکوب کند. این باعث حفظ ترس، نگرانی و عدم اطمینانی می شود که در چند ماه گذشته در بازار وجود داشته است.

جیکوب کینگ (Jacob King)، تحلیلگر بازار معتقد است که احتمالاً 99 درصد از طلبکاران Mount Gox به محض دریافت دارایی های خود برای حفظ سود خود، آن ها را می فروشند. این صرافی در سال 2014 سقوط کرد، زمانی که قیمت بیت کوین تنها چند صد دلار بود.

از سوی دیگر، تونی سیکامور (Tony Sycamore)، تحلیلگر IG Markets معتقد است که بازپرداخت Mt. Gox برخلاف پیش بینی تحلیلگران، اثر مخربی بر بازار نخواهد داشت. به گفته Sycamore، عوامل تعیین کننده زیادی وجود دارد که تعیین می کند طلبکاران Mount Gox را بفروشند یا نه. این تحلیلگر پیش بینی کرد که نیمی از این بازپرداخت ها در ماه جولای به صرافی ها منتقل شود.

با این حال، این تحلیلگر مطمئن بود که بازپرداخت Gox تاثیر خود را در بازار گذاشته و قیمت بیت کوین را پایین آورده است. سیکامور به کوین تلگراف گفت که سرمایه گذاران ماه ها از بازپرداخت مطلع بودند و این چیز جدیدی نیست.

در بحبوحه افزایش فشار فروش و کاهش قیمت ها، موسسات سرمایه گذاری شروع به «خرید در کف» کرده اند. داده‌های CoinShares نشان داد که پس از هفته‌ها کاهش ورودی‌ها، ۲۹۵ میلیون دلار در ۸ جولای به صندوق‌های ETF ایالات متحده سرازیر شد.