سرمایکس
video thumb

نکات مهم آربیتراژ در اکسچنج ها

آربیتراژ بیت کوین در کل می‌تواند فرصتی برای درآمدزایی باشد. اما در عین حال خطرات خود را دارد. آربیتراژ بیت کوین عملی کاملا دشوار است. اما اول باید ببینیم آربیتراژ بیت کوین چیست؟ به خرید بیت کوین ها از اکسچنجی یا همان صرافی های خرید و فروش ارز دیجیتال، که به قیمتی پایین تر از صرافی های دیگر بیت کوین را می فروشند و سپس بعد از مدتی کوتاه یا طولانی فروش آنها در اکسچنجی که قیمت بیت کوین در آن نسبتا بالاتر از قیمتی است که خریده اید، آربیتراژ بیت کوین (Bitcoin Arbitrage) می‌گویند.

اما در این خرید و فروش یا آربیتراژ بیت کوین موانع و مشکلاتی وجود دارد که از آن جمله واریز ارز فیات است که بسته به روش پرداختی شما ممکن است حتی تا ۱۰ روز نیز به طول بیانجامد. پس می توان گفت واریز ارز فیات می‌تواند فرایند زمان بری باشد. در این میان باید بدانید بسیاری از اکسچنج ها دارای کارمزد هستند و شما باید این هزینه را در سود خود در نظر داشته باشید. و بدانید از میزان سود شما کاسته می شود.

با رشد بازار خرید بیت کوین، شکاف بین اکسچنج ها کاهش یافته زیرا میزان آربیتراژ افراد افزایش می‌یابد، با توجه به اینکه دسترسی به تمام اکسچنج ها از یک رایانه قیمت بیت کوین در اکسچنج های مختلف نباید فرق داشته باشد وآربیتراژ اکسچنج ها را به یک قیمت میانگینی می‌رساند. تقریبا تمام اکسچنج ها API دارند و این‌ نکته می‌تواند باعث موفقیت شما شود.

یکی از مسایل مهم این است که زمان لازم برای تأیید هر تراکنش و خرید و فروش احتمالا افزایش یابد با این گذشت زمان ممکن است نرخ اکسچنج تغییر کند. از آنجا که این بازار به طور مستقیم با اکسچنج ها ارتباط ندارد قیمت بیت کوین در هر اکسچنج متفاوت است همچنین بسیاری از اکسچنج ها برای معامله تعداد زیادی بیت کوین به تاییدیه های بسیاری نیاز دارند ضمن اینکه حجم معاملات در بسیاری از اکسچنج ها به قدری کم است که قیمت آنها با قیمت متوسط موجود در بازار متفاوت است.

به بازار خرید و فروش بیت کوین می توان به عنوان فرصت مناسبی برای ایجاد درآمد انفعالی نگاه کرد، اما این کار با موانع و محدودیت هایی مواجه است. همچنین در این بازار شما باید بسیار بادقت باشید و حتما به حجم تراکنش در هر اکسچنج توجه کنید زیرا ممکن است موفق نشوید تمام بیت کوینی که از اکسچنج ارزانتر خریده اید را بفروشید.

مثل هر کار اقتصادی دیگری، آربیتراژ نیز به تمرین، صبر و تجربه نیاز دارد و ممکن است در چند معامله اول نتوانید آربیتراژ موفقی انجام دهید. بر خلاف سرمایه‌گذاری با ریسک، معاملات مارجین و سایر فعالیت هایی که می‌توان به آن ها به عنوان روش‌های دستکاری در بازار نگاه کرد، آربیتراژ فرآیندی مثبت است، پس اگر بیت کوین یا پول اضافی دارید، و بسیار فردی محتاط هستید و قوانین محکمی در خصوص زمان و‌ چگونه انجام دادن این اقدام مشخص می‌کنید، در این فرآیند حضور خواهید داشت.

اگر بخواهید سود خوبی از آربیتراژ کسب کنید باید در این حوزه حرفه ای شوید این روزها نرخ اکسچنج BTC-E پایین می‌باشد زیرا مردم اعتماد ندارند که این اکسچنج به طور صحیح پول های آنها را مدیریت و نگهداری می‌کند. از این مثال می توان نتیجه گرفت اعتماد کمتر، خریدار کمتری را به دنبال خواهد داشت و نتیجه خریدار کمتر نرخ پایین اکسچنج است. به نظر بسیاری از افراد اعتبار و شهرت اکسچنج بر روی تفاوت قیمت اثر دارد.

برای درک بهنر موضوع یک مثال از آربیتراژ بیت کوین برایتان می زنیم:

فرض کنید قیمت بیت کوین در کوین بیس حدود ۶۵۰ دلار و قیمت بیت کوین در اکسچنج BTC-E حدود ۶۳۶ دلار است. پس تفاوت بین این دو قیمت ۱۴ دلار است که فرصت مناسبی برای آربیتراژ است. اگر شما ۱۰۰ بیت کوین از BTC-E خریده اید که هر یک با نرخ ۶۳۶ دلار باشد و هر یک از آنها را در کوین بیس با نرخ ۶۵۰ دلار می‌فروشید و برای هر بیت کوین ۱۴ دلار سود بدست می‌آورید. با ضرب چند عدد متوجه می شوید که سود کل شما هزار و ۴۰۰ دلار خواهد بود. که البته باید هزینه هایی از جمله کارمزدهای واریز فیات ، کارمزدهای برداشت فیات، کارمزدهای واریز بیت کوین، کارمزدهای تراکنش و در نهایت کارمزدهای برداشت بیت کوین را هم پرداخت کنید.

برای شرکت های بزرگ مالی ارزش ندارد که مستقیما وارد آربیتراژ بیت کوین شوند و حجم کنونی بیت کوین می‌تواند به افراد کمک‌ کند که به سود خوبی دست یابند، اگر پراکندگی یعنی همان اختلاف بین ارزش خرید و ارزش فروش به مقدار کم افزایش یابد و اگر کمی با اعداد سروکار داشته باشید متوجه خواهید شد که به سودآوری می‌رسید.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version