برگزاری نمایشگاه تراکنش در تهران یکی از اتفاقات خوب در حوزه مالی است که توانسته جایگاه خوبی را بین فعالان حوزه فینتک پیدا کند. این نمایشگاه که حالا به یکی از میزبانان خوب در زمینه بلاک چین تبدیل شده و خبرهای خوبی از این حوزه را مخابره می کند، امروز توانست یک اتفاق ویژه را میزبانی کرده و اولین خودپرداز ایرانی بیت کوین را در نبود اینترنت، به دنیا معرفی کند!

BTM خودپرداز بیت کوین

از جمله ویژگی هایی که می توان برای خودپرداز بیت کوین شرکت سیتکس اشاره کرد، پشتیبانی از ۴ رمزارز شناخته شده بازار است. البته نبود اینترنت مانع رونمایی عملی و کاربردی از این خودپرداز شد و طبیعتا عملکرد واقعی این BTM امکان پذیر نبود. البته در حال حاضر امکان خرید و فروش بیت کوین در این خودپرداز فراهم بوده و کاربران امکان استفاده از این قابلیت را دارند. از جمله ویژگی های قابل توجه این خودپرداز، عملیاتی بودن معاملات بیت کوین در همان لحظه و پرداخت پول فروش بیت کوین به کاربران است.

دستگاه خودپرداز دیگر رونمایی شده در این نمایشگاه، BTM شرکت سبحان است که نسبت به رقیب خود برتری خاصی داشته و از ۵ رمزارز شناخته شده پشتیبانی می کند. از جمله ویژگی های جالب دستگاه خودپرداز سبحان این بود که به دستگاه پوز مجهز شده بود و امکان خرید با کارتهای شتاب را نیز فراهم نموده بود. این دستگاه قابلیت دریافت رمزارز پس از خرید را برای کاربر فراهم کرده بود و آدرس والت کاربر را دریافت نموده و رمزارز خریداری شده را به والت او منتقل می کند.

بدیهی است که همه این اتفاقات نیاز به اینترنت داشته و بسیاری از عملکردهای این دستگاه عملا تست نشده و صرفا توضیحاتی است که مسئولین سازنده این شرکت دانش بنیان ارائه کرده اند. از دیگر قابلیت های این خودپرداز برای افرادی که والت ندارند، ایجاد والت و انتقال رمزارز به آن والت است که طبیعتا برای افراد تازه کار قابل توجه است.

حالا به نظر می رسد که با فراگیر شدن ارزهای دیجیتال در کشورمان، بایستی بیش از پیش به این موضوع توجه شود و سازوکارهای قانونی بیشتری برای فعالیت کاربران ایجاد گردد. البته بدیهی است که با فراگیر شدن سازوکارهای آنلاین این موضوع همانند سامانه معاملاتی ارزجو، عملا ارائه دستگاههای این چنینی بیشتر کاربرد آشنایی و ملموس شدن ارزهای دیجیتال برای مردم عادی را خواهد داشت.