یکی از مدیران ارشد شرکت کانسنسیس می‌گوید، می توان انتظار داشت که اعتبارسنج‌ها در اتریوم ۲٫۰ سالیانه چیزی حدود ۴٫۶ تا ۱۰٫۳ درصد سود، کسب کنند.

برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج در اتریوم ۲ باید ۳۲ اتریوم داشته باشید

کالین مایرز (Collin Myers)، رئیس بخش استراتژی محصولات شرکت بلاک چینی ConsenSys گفته است که برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج در اتریوم ۲ باید حداقل ۳۲ اتریوم داشته باشید که در زمان نگارش مقاله ارزش مجوع آنها برابر ۵،۷۶۰ دلار است. این خبر را مایرز در یک رویداد بلاک چینی اعلام کرد.

اتریوم ۲، یک بروزرسانی در بلاک چین اتریوم است که الگوریتم شبکه را از اثبات کار (Proof of Work) به اثبات سهام (Proof of Stake) تغییر می‌دهد؛ در این بروزرسانی، تایید اعتبار بلاک‌ ها از ماینر‌ها به اعتبارسنج‌ های ویژه انتقال خواهد یافت. هما‌ن‌طور که قبلاً توسعه‌دهندگان شبکه‌ی اصلی اتریوم توافق کردند، انتظار می‌رود که اولین مرحله‌ی ارتقای اتریوم به نسخه‌ی ۲ در تاریخ ۳ ژانویه سال ۲۰۲۰ انجام شود.

ماشین حساب ETH 2.0

طی همین رویداد، مایرز ابزاری را برای اعتبارسنج‌ ها رونمایی کرد که به اعتبارسنج ‌ها امکان محاسبه‌ی سود خالص و ناخالص خود، با در نظر گرفتن هزینه های سخت ‌افزاری و انرژی را می‌دهد. مایرز خاطرنشان کرد که ماشین حساب محاسبه سودآوری اتریوم ۲ تحت وب است و همزمان با اتریوم ۲ رونمایی می‌شود. از این ماشین حساب با نام ETH 2.0 Calculator یاد می ‌شود. چندی پیش نیز بحث در مورد آن در گروه تلگرامی ETH 2.0 Calculator زیاد شده بود.

چندی پیش، ویتالیک بوترین، بنیان گذار اتریوم، موضع خود را نسبت به پیشرفت‌های کامپیوتر‌های کوانتومی گوگل ابراز کرد که این کامپیوتر کوانتومی می‌ تواند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد. وی درتوییتی کامپیوتر کوانتومی گوگل و کامپیوتر کوانتومی واقعی را به بمب‌های هیدروژنی و بمب‌هایی که به همجوشی هسته‌ای کار می‌کنند تشبیه کرد و توضیح داد:

احتمال اثبات یک پدیده و ظرفیت تبدیل شدن آن به یک برتری مطلق وجود دارد، اما هنوز تا استفاده‌ی کاربردی از آن فاصله زیادی هست.