video thumb

آیا ارزهای دیجیتال توانایی کاهش شکاف طبقاتی اجتماع را دارند؟

لیست عناوین این مطلب

تاکنون نتیجه این روش رضایت بخش نبوده است ولی می توان به آن امیدوار بود. اگر دنبال شواهد محکمی برای اثبات آینده جهان و به خصوص آمریکا هستید نگاهی به نمودار پایین از گوگل ترندز بیاندازید. در این نمودار یک جهش ناگهانی در آمار جستجوی «پول فیات» مشهود است.

آیا ارزهای دیجیتال توانایی کاهش شکاف طبقاتی اجتماع را دارند؟

 

در طول هفته های گذشته مباحث موجود در زمینه ارزهای رمزنگاری

 

 

شاید جهش های ناگهانی بیت کوین

افرادی که به دنبال استفاده از اقتصادی سالم می باشند بر این باورند که قوانین جاری، شیوه توزیع ثروت و همچنین جریان آزاد و با ثبات پولی؛ می تواند به خوبی بازده کارهای انجام شده را نشان دهد. علاوه بر این، امروزه معامله گران امید چندانی به رشد این روند ندارند. اکثر افراد چیزی برای از دست دادن ندارند و ریسک موجود در به دست آوردن پول از این روش را به نوعی برابر با از دست دادن آن می دانند.

قیمت بی ثبات بیت کوین و نوسانات قیمتی سایر ارزهای دیجیتال بخشی از این معاملات را منعکس میسازند. در چنین شرایطی پولهای با ثبات تر و همچنین شناخته شده تری همانند دلار آمریکا با ارزهای ناپایدار

به گزارش خبرگزاری CNBC در سپتامبر ۲۰۱۷ و بر طبق اظهارات و گزارشات رسیده از Credit Suisse، ۵۰ درصد از پول موجود در جهان متعلق به تنها یک درصد از ساکنان کره زمین است. ثروت این افراد در طول ۱۵ سال گذشته در حدود ۵ درصد نیز افزایش داشته است. به همین علت ساکنان مختلف روی زمین به دنبال کسب درآمد بیشتر و سرمایه گذاری در محیط های امن تر هستند. عمده این افراد به نوسانات موجود در ارزهای دیجیتالی کمتر توجه می کنند. با این حال سؤال اصلی در این رابطه این است که چنانچه این افراد بتوانند بر روی ارزهای رمزنگاری شده حساب ویژه ای باز کنند، آیا می توانیم این ارز ها را به عنوان عاملی برای توزیع مناسب ثروت و همچنین کاهش تفاوت ها در این زمینه به حساب آوریم؟

احتمالا سنجش و اندازه گیری توزیع ثروت به علت ماهیت پنهان معاملات در حوزه ارزهای دیجیتال تا حدودی دشوار باشد. در واقع نمی توان پیش بینی کرد که چه افرادی دریافت کننده هستند و چه افرادی مبالغ این چنینی را پرداخت کرده اند. با این حال میتوان دسترسی کاملی به چنین اطلاعاتی به دست آورد و به خوبی از روند انتقال این مبالغ در میان گروه های مختلف گزارشات مناسبی تهیه کرد. به همین علت بهتر است نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده از سوی وبسایت howmuch.net در این زمینه بیاندازیم:

 

 

با توجه به ارقام منتشر شده در این تصویر می توان این طور دریافت که در حدود ۴ درصد از سرمایه داران این صنعت نزدیک به ۹۶ درصد از سرمایه را در اختیار دارند. از سوی دیگر، تنها حدود ۴ درصد از ثروت موجود میان ۹۴ درصد از جمعیت فعال در این حوزه گردش میکند. این آمار تصویر چندان متفاوتی از آنچه در دنیای واقعی میگذرد، به دست نمیدهد!

با این حال، طبق آمار این وبسایت، در حدود ۱ درصد از دارندگان بیت کوین توانسته اند نیمی از این ثروت را در دست داشته باشند. علاوه بر آمار منتشر شده از سوی این وبسایت، منبع دیگری با نام بامبو کلاب در مقاله ای که منتشر کرده است ادعا می کند که می توان نموداری از نحوه پخش منابع مالی از بیت کوین ترسیم کرد که این نمودار می تواند از لحاظ ظاهری چیزی شبیه به جدول های آماری موجود باشد.

آیا چنین موضوعی واقعیت دارد؟

در صورتی که عضو شبکه نمایش فیلم نتفلکیس باشید، می توانید ویدئویی را که در تاریخ ۱۶/۸/۱۱ در این شبکه منتشر شده است، مشاهده نمایید. در این ویدیو گفتگو های متعددی با خانواده های آمریکایی در سراسر این کشور صورت گرفته و گزارش گر نظر آنها را در مورد انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور جویا شده است. در این میان و در بخشی از این گزارش نظر یکی از ساکنان سیاه پوست این کشور در مورد دلیل شرکت نکردن او در انتخابات را با توجه به شرایط بد موجود در ایالات متحده آمریکا برای سیاه پوستان پرسیده شد. او در پاسخ اقتصاد آمریکا را به بازی مونوپلی تشبیه کرد که چندین سال است سفیدپوستان در اختیار خود داشته اند. به گفته او زمانی یک سیاه پوست به این بازی راه داده میشود که دیگر تمام ثروت تقسیم شده است. به گفته او به جای مشارکت در چنین روندی، بهتر است تا کابینه به طور کامل منحل شود. حال آنکه، شاید بیت کوین توانسته باشد شرایط مشابهی را به وجود آورده باشد و به اصطلاح بازی را تمام کرده باشد، اما سرعت توزیع ثروت در شبکه آن به حدی سریع بوده است که نتوانسته نقشی مناسب در جهت پر کردن خلأ تقسیم ثروت بر عهده بگیرد.

در صورتی که بیت کوین امروز با شکست مواجه شود، می توان از آن به عنوان درسی میلیاردی یاد کرد. این درس به‌ویژه برای جمعیتی است که به دنبال کسب ثروت همیشگی هستند. این جمعیت بدون در نظر گرفتن بازار های ناپایدار دست به سرمایه گذاری در چنین حوزه ای زده اند. پیش بینی ای که می توان با قاطعیت انجام داد این است که بدون در نظر گرفتن اقدامات دولت ها، نمی توان پایان بیت کوین را پایان ارز های رمزنگاری شده در نظر گرفت. این روند اکنون به مرحله ای رسیده است که می توان ادعا کرد پایانی برای آن وجود ندارد. این روند به این معنی است که این بازی تازه آغاز شده است. به همین دلیل می توان امیدوار بود که بتوان از این موقعیت برای افزایش شانس افراد مختلف در این حوزه استفاده کرد.

نکته اصلی در این روند اجرای سیاستهای مناسب است. تغییر نوع ارز به تنهایی کافی نیست، و در واقع ویژگی غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال مزیت بزرگی است.  به جای اعتماد به سیاست های ناپایدار برای پر کردن خلاء توزیع ثروت در دنیای امروز، می توان از قوانین مناسب‌تری در سیستم جامعه استفاده کرد. به طوری که سایر افراد یا واسطه ها تأثیری در آن نداشته باشند. با این وجود آیا می توان انتظار داشت که بیت کوین همچنان سکه برنده باشد و قدرتمند تر شود؟ به احتمال فراوان همین طور خواهد بود. هنوز هم افراد زیادی قصد پیوستن به این جریان را دارند.  با این حال، اگر گفته شود که یکی از اهداف این سکه انتقال ثروت به صورت منصفانه بین افراد مختلف است هم پیشنهاد نمی شود که با سرعت و بدون بررسی وارد این بازار شوید.

سایت  Arzjoo.com یکی از معتبر ترین و حرفه ای ترین سایت ها ، برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی برای کاربران عزیز است. شما می توانید با مراجعه به سایت ارزجو از قیمت های لحظه ای ارزها مطلع شوبد .