video thumb

نحوه استخراج بیت‎کوین با شیوه استخراج ابری (Cloud mining)

توجه: اطلاعات ارائه شده پیرامون استخراج ابری این محتوا صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و با توجه به افزایش کلاه برداری ها در فضای کلود ماینینگ، نسبت به خطرات سرمایه گذاری در این روش هشدار می دهیم.

استخراج ابری، یک روش جایگزین برای استخراج ییت‎کوین می‎باشد و برای کسانی که از جزئیات فنی سر در نمی‌آورند یا زمان برایشان اهمیت دارد بسیار مناسب و کارآمد است.

حتما تاکنون نام بیت‌کوین به عنوان معروف‌ترین ارز دیجیتالی به گوشتان خورده است. اگر تصمیم دارید بر روی این ارز سرمایه گذاری کنید باید در وهله اول نحوه استخراج کردن آن را یاد بگیرید. به طور‌کلی استخراج بیت کوین BTC روند تایید دیگر تراکنش‌های بیت‌کوین است که کاربران در ازای آن پاداش دریافت می‌کنند. ماین یا همان استخراج بیت‌کوین به نوعی ستون فقرات این ارز دیجیتالی است که ماینرها یا استخراج کنندگان برای تامین امنیت و تایید تراکنش‌های بیت‌کوین، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

امروزه برای ماینیگ بیت‌کوین به تعدادی ابزار خاص و البته گران قیمت نیاز دارید تا به طور انفرادی این کار را انجام دهید. از آنجایی که هزینه و پیچیدگی استخراج بیت‌کوین رفته رفته رو به افزایش است از این رو تعدادی سرویس‌های ابری ماینیگ وجود دارند که از آنها برای استخراج بیت‌کوین می‌توانید کمک بگیرید.

استخراج بیت‎کوین می‎تواند بسیار سودآور باشد به شرطی که از شیوه‎های صحیح استخراج استفاده شود. روش‌های گوناگونی برای استخراج بیت‌کوین وجود دارد اما در روش استخراج ابری (cloud mining)، کاربران به صورت انفرادی مقداری قدرت پردازش اجاره می‌کنند، بدون اینکه نیاز باشد رایانه مجازی یا فیزیکی به آن اختصاص دهند.

در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می‌شود از طریق روش سرویس‌های ابری، بیت‌کوین استخراج کرد.

 

مرحله اول: کیف پول بیت‌کوین فراهم کنید

همانطور که می‌دانید بیت‌کوین در کیف پول دیجیتالی ذخیره می‌شود که برای محافظت از پول شما رمزنگاری شده است. این کیف پول‌ها می‌توانند هم به صورت آنلاین و هم محلی ذخیره شوند. سرویس‌های آنلاین به طور کلی امنیت کمتری دارند زیرا پول شما ممکن است بر اثر اتفاقات سایبری مختلفی دزدیده شود اما با سرویس‌های محلی مسئولیت پشتیبانی و امنیت پولتان بر عهده خودتان می‌باشد.

اکثر کاربران بیت‌کوین استفاده از کیف پول محلی را بخاطر دلایل امنیتی توصیه می‌کنند.

از جمله کیف پول‌های محلی می‌توان به «BitcoinQT»، «Armory» و «Multibit» اشاره کرد.

شما می‌توانید اپ‌های کیف پول را نیز برای موبایل خود تهیه کنید. از جمله برنامه‌های معروف کیف‌ پول می‌توان به «Blockchain» و «CoinJar» اشاره کرد.

و در آخر باید عرض کنیم کیف‌پول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از دست دادن آن به منزله‌ از دست دادن تمام دارایی‌های دیجیتالی‌تان است.

 

مرحله دوم: کیف پول خود را ایمن کنید

از آنجاییکه وقتی صبحت از کیف پول می‌شود هیچگونه مالکیتی وجود ندارد از این رو، هر کسی که به کیف پول شما دسترسی پیدا کند می‌تواند هر جور که مایل باشد از پولتان استفاده کند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از قابلیت تایید دو مرحله‌ای «two-factor authentication» استفاده کرده و کیف پول را بر روی کامپیوتری ذخیره کنید که دسترسی به اینترنت ندارد. همچنین می‌توانید کیف پول را بر روی کارت حافظه یا کارت SD خود ذخیره کنید.

 

مرحله سوم: انتخاب سرویس استخراج ابری

با گذشت زمان، فرآیند استخراج بیت‌کوین نیازمند قدرت پردازش بیشتری می‌شود. امروزه غیرممکن است که کاربران بدون تجهیزات لازم بتوانند بر روی بیت‌کوین سرمایه گذاری کنند. در استخراج ابری وظایف خرید، نصب، راه اندازی و نگهداری تجهیزات بر عهده کاربران نیست و مشتری برای دسترسی به خدمات باید با ثبت نام و تنظیم یک حساب، با شرکت مورد نظر قرارداد ببندد. چنین قراردادی بلافاصله پس از تنظیم، عملیاتی می‌شود و کاربر می‌تواند سود حاصل از ماینینگ را به دست آورد. استخراج ابری به کاربران این امکان را می‌دهد تا مقداری قدرت پردازش یا قدرت هش از راه دور برای استخراج بیت‌ کوین اجاره کنند.

از جمله سرویس‌های استخراج ابری معروف می‌توان به «Genesis Mining» و «HashFlare» اشاره کرد.

 

مرحله چهارم:انتخاب پکیج استخراج ابری

پس از آنکه سرویس استخراج ابری را انتخاب کردید، نوبیت به انتخاب پکیج استخراج ابری می‌رسد. برای انتخاب یک پکیج، شما ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه مقدار تصمیم دارید پرداخت کنید و مشاهده کنید چه مقدار قدرت هش به ازای پرداختی که می‌کنید دریافت خواهید کرد. بسیاری از کمپانی‌های استخراج ابری برآورد ابتدایی از میزان سودتان با توجه به ارزش فعلی بازار بیت‌کوین در اختیارتان قرار می‌دهند اما این را باید همیشه در نظر بگیرید که بازار ثبات ندارد و برای بازگشت سرمایه‌تان هیچگونه تضمینی نیست.

 

مرحله پنجم: انتخاب استخر استخراج (mining pool)

اکثر شرکت‌های استخراج ابری به شما پیشنهاد می‌کنند که به یک استخر استخراج بپیوندید تا در آن به فعالیت بپردازید. اگر یک استخراج کننده ابری هستید و یا خودتان بیت‌کوین را استخراج می‌کنید پیوستن به یک استخر استخراج شانس شما را در بدست آوردن بیت‌کوین افزایش می‌دهد. از این رو توصیه می‌کنیم به استخرهای استخراج معتبر و شناخته شده بپیوندید.

این را در نظر داشته باشید که بیشتر استخرها دستمزد کمی به اندازه ۲ درصد را برای خود برمی‌دارند. هنگامیکه به استخری می‌پیوندید و حساب کاربری برای خود ایجاد می‌کنید پس از آن نوبت به ایجاد «worker» می‌رسد. شما می‌توانید چند worker همزمان داشته باشید. هر استخر دستورالعمل های خود را برای ایجاد worker دارد.

 

مرحله ششم: درآمدتان را در یک کیف پول امن قرار دهید

توصیه می‌شود به محض اینکه درآمدی را از سرمایه گذاری‌ خود مشاهده کردید آن را در کیف پول مطمئن قرار دهید.