سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیانیه ی HODLERها

HODL چیست؟

HODL یک میم اینترنتی و اصطلاح عامیانه است که در جامعه بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای تاکید بر نگهداری و عدم فروش آن ها،‌ استفاده می شود.

کلمه HODL از کجا آمده است؟

بیانیه ی HODLERها

سال ۲۰۱۳ هنگام سقوط نسبتا بزرگ بیت کوین، در انجمن جهانی «بیت کوین تاک» در حالی که سرمایه گذاران نا امید مشغول بحث درباره نگه داری یا فروش بیت کوین هایشان بودند، کاربری با نام مستعار GameKyuubi، پستی با عنوان I AM HODLING (من نگه می‌دارم) درج می‌کند. او به جای I AM HOLDING، I AM HODLING را اشتباها نوشته بود.

این کاربر که به نظردر زمان نگارش پست مست بوده است، قصد اعلام نگهداری بیت کوین ها و عدم فروش آن ها را داشته است.

همین موضوع باعث شد تا اصطلاح HODL در فضای ارزهای دیجیتال و بیت کوین بسیار محبوب شود و برای توصیه به نگهداری ارزهای دیجیتال و عدم فروش آن ها استفاده شود. در حال حاضر یک ارز دیجیتال هم به نام HODL وجود دارد.

قوانین یک HODLer

قانون ۱: یک HODLer واقعی تمام ارزهای خود را نمی‌فروشد.بیانیه ی HODLERها

اولین و مهمترین قانون  این است که هرگز تمام ارز خود را نفروشید. یک HODLer ممکن است ارزهای خود را خرج کند(به قانون ۵ نگاه کنید)، اما هرگز تمام آنها را نمی‌فروشد. تنها HODLer های ضعیف تمام ارزهای خود را می‌فروشند و خیلی زود نیز پشیمان می‌شوند.

قانون ۲: یک HODLer واقعی موقعیت‌های طلایی خرید را از دست نمی‌دهد.

اگر قیمت ارز سقوط کرد HODLer ارز بیشتری خریداری می کند. یک HODLer تحت هیچ شرایطی بخاطر پایین آمدن قیمت وحشت زده نمی‌شود. تنها زمانی که یک HODLer لازم نیست به‌طور مرتب خریداری کند، زمانی است که در تمام موقعیت‌های طلایی سقوط قیمت از قبل سرمایه‌گذاری کرده باشد.

قانون ۳: HODLer واقعی با وجود تمام شایعات ثابت قدم می‌ماند.

اخبار یا شایعاتی مانند این که چین مجددا ممکن است رمزارزها را ممنوع کند و یا اینکه صرافی  مورد علاقه شما هک شده است، اهمیتی ندارند. شما به عنوان یک HODLer باید به صبرکردن ادامه دهید. HODLer به کسانی که ایجاد ترس، ناامیدی و یا شک و تردید می‌کنند، توجه نمی‌کند. اخبار را نادیده بگیرید. به یاد داشته باشید که این قبیل افراد معمولا کسانی هستند از موفقیت شما، ضرر می‌کنند و یا از افزایش زیاد ارزهای  HODler ناراحت می شوند.

قانون ۴: یک HODLer واقعی ارزهای خود را خارج از صرافی های متمرکز و کیف پول های آنلاین نگهداری می‌کند.بیانیه ی HODLERها

هیج صرافی یا کیف پول آنلاین از اشتباهات و سو استفاده های انسانی در امان نیست. یک HODLer ارزهای خود را با استفاده از یک کیف پول کاغذی یا سخت‌افزاری، بدون اعتماد به هر شخص دیگری، شخصا نگهداری می‌کند. HODLer همیشه کلیدهای خصوصی خود را در جایی امن نگهداری می کند.

قانون ۵: یک HODLer واقعی برای خرید محصولات و خدمات از ارزهای خود استفاده می‌کند.

اگر شما تصمیم به فروش قسمتی از ارزهای خود دارید، به جای استفاده از صرافی ها یا واسطه هایی مثل ویزا کارت خریدارانی را پیدا کنید که بتوانند ارزهای شما را مستقیما دریافت کنند. شما با فروش  قسمتی از ارزهای خود به اکوسیستم HODLerها کمک می‌کنید. البته خیلی هم دست و دل باز نباشید، چون ممکن است متوجه شوید هیچ ارزی برایتان نمانده.

قانون ۶: یک HODLer واقعی، اخبار خوب را پخش می‌کند.

با دوستان و خانواده خود در مورد نقاط قوت ارزهای خود صحبت کنید، اما دیگران را مجبور نکنید تا ارزهای خود را بفروشند یا ارزهای شما را بخرند. ممکن است آنها اولیت‌های شما را نداشته باشند. سعی کنید به آنها آموزش دهید و به‌جای تحریک احساسات (مانند FOMO) واقعیت‌ها را با آنها در میان بگذارید. آنها را به منابع خوب ارجاع دهید و تصمیم‌گیری را به خودشان بسپارید.

قانون ۷: یک HODLer واقعی وقتی قیمت ارز دیگری بالا رفت، احساس از دست دادن و شکست نمی‌کند.بیانیه ی HODLERها

هنگامی که دیگر ارزها به سرعت در رتبه بندی بازار افزایش می‌یابند نباید ناراحت شوید. در برابر وسوسه سقوط ارزش ارز خود و بالا رفتن ارزش ارزهای دیگر مقاومت کنید. این وسوسه معمولا غلط است و سبب می‌شود که یک سرمایه بزرگ به سرمایه اندک تبدیل شود. اما در صورتی که مصمم به اینکار بودید، بهتر است ارزش سهام خود را با مدیریت ریسک همراه کنید.

قانون ۸: یک HODLer واقعی Full Node خود را اجرا می‌کند.

برای اطمینان از اینکه ارز شما سالم باقی می‌ماند و در اجماع مشارکت می‌کند، HODLer اگر امکان دارد، باید Full Node خود را اجرا کند. حقیقت فقط در اعداد وجود دارد، و کارایی HODLer نیز همیشه به تعداد ارزهایش وابسته است. با مشارکت در اجماع، HODLer در کنترل کامل سرنوشت خود، بدون استبداد، سانسور و ظلم و ستم دخیل است.

برای مطالعه اصطلاحات این صنعت به این لینک  مراجعه کنید
منبع: hodlermanifesto
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location