سرمایکس
video thumb

سقوط بی سابقه قیمت ارز دیجیتالی بیت کوین به زیر ۶ هزار دلار

قیمت بیت کوین امروز به زیر ۶ هزار دلار رسید که در دو ماه اخیر بی سابقه است. دلیل اصلی این کاهش وضع قوانین مختلف و هشدارهای مقاماتی است که برای مقابله با ارزهای مجازی شمشیر را از رو بسته اند.

بر اساس داده های «بیزینس اینسایدر» از قیمت لحظه ای بیت کوین ، امروز بهای این ارز مجازی طی ۲۴ ساعت ۱۱٫۹درصد سقوط کرده و برای دقایقی به زیر ۶ هزار دلار رسیده است. بر این اساس ۲۰۱۸ تا کنون سال چندان خوش یمنی برای بیت کوین نبوده چرا که در همین مدت کوتاه ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

دلیل اصلی این کاهش خبرهایی است که درباره وضع قوانین سفت و سخت در برابر تجارت ارزهای مجازی

روز جمعه شرکت خدمات مالی و بانکی «جی‌پی مورگان چیس»، «بانک آمریکا» و «سیتی گروپ» که نقش عمده ای را در بازارهای آمریکا ایفا می کنند، پشتیبانی از خرید ارزهای مجازی از طریق کارت های اعتباری را قطع کردند.

روز یکشنبه نشریه ای به نام «فایننشال نیوز» که به بانک خلق چین وابسته است مدعی شده که این کشور برای جلوگیری از فعالیت پلتفرم های داخلی و خارجی وابسته به تجارت ارزهای مجازی اقدامات بیشتری را صورت خواهد داد. این کشور قبلا مبادله ارزهای مجازی و عرضه اولیه سکه

مقامات کره ای نیز چندماه قبل هرگونه جذب سرمایه از طریق ارزهای دیجیتالی (مانند بیت کوین، اتریوم و غیره) را ممنوع کردند. کشورهای دیگر از قبیل هند، روسیه، فرانسه نیز نگرانی عمیق خود را در رابطه با پول های مجازی و پیامدهای آن ابراز کرده اند.

از سوی دیگر افزایش علاقه عمومی به بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی فرصت های تازه ای را برای کلاهبرداران فراهم کرده است. در روزهای اخیر سازمان کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالا (CFTC)  سه کمپانی فعال در این حوزه را به کلاهبرداری کلان متهم کرده است.

بیت کوین

 مقامات کره ای نیز مدعی شناسایی ۶۳۷٫۵ میلیارد وون معادل ۵۹۶ میلیون دلار مبادله غیرقانونی ارز خارجی شده اند که با استفاده از ارزهای رمزپایه صورت گرفته است.

علاوه بر این هکرهای کره شمالی با ارسال ایمیل های حاوی بدافزار و طراحی سایت های فیشینگ مبالغ هنگفتی را از سرمایه گذاران کره جنوبی به سرقت برده اند.

مجموع این مسائل باعث ایجاد نگرانی های عمیق در میان فعالان حوزه پول های مجازی شده و برخی از سرمایه گذاران خرد ترجیح داده اند، عطای این بازار را به لقایش ببخشند. به نظر می رسد همین خروج سرمایه و افزایش فروشندگان در نهایت به کاهش هرچه بیشتر بهای این ارز منجر شده است.

اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی را دارید می توانید در سایت ارزجو از مشاوره و پشتیبانی کارشناسان با تجربه و حرفه ای در این امر استفاده کنید.
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version