سرمایکس
video thumb

چند امضایی مبتنی بر شنور؛ طرح جدید شرکت فناوری بلاک استریم

واقعیت این است که هر تغییری که بخواهیم در هر زمان در پروتکل بیت کوین ایجاد کنیم، قبل از اجرا شدن آن به زمان، تحقیقات، توسعه و آزمایش های بسیار زیاد و دقیقی نیاز است. زیرا برای هر تغییر در کد پروتکل باید اجماعی صورت بگیرد. این اجماع باید بین کاربران صورت گیرد. زیرا هر تغییری که مورد موافقت و رضایت اکثریت جامعه بیت کوین ایجاد نشود، منجر به ایجاد هارد فورک های بحث برانگیز خواهد شد که به مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

شرکت فناوری بلاک چین، بلاک استریم، یک شرکت زیر ساختی و توسعه ای بلاک چین است و در درجه اول متمرکز بر بیت کوین می باشد. شرکت فناوری بلاک استریم پس از عرضه کد فعال امیدوار است تا به طور موفقیت آمیز بتواند استاندارد چند امضایی جدیدی برای تراکنش های بیت کوین را در آینده توسعه و گسترش بدهد.
بلاک استریم بیانیه ای صادر کرده است. این شرکت در بیانیه رسمی خود، امضاهای ECDSA را دارای محدودیت هایی عنوان کرده است. با این حال در حال حاضر ارز مجازی بیت کوین از الگوریتم امضای ECDSA برای تأیید مالکیت و انتقال بیت کوین بر بستر بلاک چین در حال استفاده می باشد.

شرکت بلاک استریم همچنین طرحی را نیز برای آزمایش عمومی ارایه کرده است. این طرح جدید با نام چند امضایی مبتنی بر شنور (Schnorr) بلاک استریم یا همان (MuSig) شناخته می شود. زمینه این کد توسط پیتر وویل، اندرو پولسترا، یانیک سورین و گرگوری مکسول در تحقیقات سال ۲۰۱۸ ایجاد شده است. و این طرح یک طرح جدید و به روز است. این طرح ویژگی خاصی دارد این خصوصیت این است که برای عموم افراد، چند امضایی بهبود و ارتقایی محسوب می شود. که با کاهش اندازه تراکنش ها توسط بهبود عملکرد و حریم خصوصی کاربران می‌تواند به مقیاس پذیری بلاک چین بیت کوین کمک های بسیاری بکند.

امضاهای دیجیتالی در جهان کریپتو در واع یک نوعی مدرک دیجیتالی را برای کاربران فراهم می‌ کند و نشان می دهد که این تراکنش توسط دارنده کلید خصوصی مورد تایید می باشد. طی یک سال پس از طرح این موضوع بلاک استریم، کد فعال برای آزمایش، توسط جامعه ارز دیجیتال را بر روی گیت هاب عرضه کرده است و امیدوار بود که در نهایت با بیت کوین کور و سایر پروژه ها ادغام بشود.

اسم شنور که از خالق الگوریتم چند امضایی کلاوس شنور برگرفته شده است. یک نوع خاصی از چند امضایی می‌باشد که چندین مزیت مهم و قابل قبول را با خود دارد. این مزیت های شنور این است که در آن دارندگان ارزهای دیجیتال باید امضاهای مخصوص به خود را تولید و ایجاد بکنند تا چند امضایی ایجاد شود و این تراکنشی را که کاربر انجام داده است مورد تایید قرار گیرد. چند برای کیف پول های چند امضایی هم امکاناتی وجود دارد، به این صورت که هنگامی که یک کیف پول چند صاحب و مالک داشته باشد، مدرک دیجیتالی مشابهی را برای دارندگان آن فراهم خواهد کرد. معمولا تعداد بسیاری از کاربران بیت کوین، تراکنش ها خود را تنها با یک امضا مورد ارسال قرار می دهند که از جانب دارنده کلید خصوصی، آدرس فرستنده ایجاد شده است.

بنابراین در این الگوریتم جدید چند امضایی با اینکه امضاهای شنور به عنوان یکی از انواع چند امضایی دارای اندازه کوچک ۶۴ بایتی هستند و به طور موثری می‌توانند مورد تایید قرار گیرند. البته ایجاد چند امضایی هدفی دارد، هدف چند امضایی این است که انعطاف پذیری بیشتری برای امضا کنندگان خود ایجاد کند تا بدون ارائه اطلاعات اضافی در خصوص نحوه تولید کلیدها، چند امضایی را به تراکنش ها عرضه بکنند.

بر اساس صحبت های پولسترا کریپتو گرافر، چند امضایی شنور می تواند همچنین حریم خصوصی تراکنش های چند امضایی را بهبود بخشد و این حریم خصوصی امنیت بیشتری داشته باشد. زیرا مجموعه اصلی امضا کنندگان را مشخص نمی‌ کند و حتی تعداد امضا کنندگان تراکنش چند امضایی را نیز به هیچ عنوان نشان نمی دهد. در حالیکه چند امضایی که در حال حاضر وجود دارد شامل یک الگوریتم امضای دیجیتال است که شامل منحنی یا همان ECDSA می باشد. و بسیار ساده است، به طوری که تمام امضا کنندگان باید امضاهای شخصی خود را برای تراکنش مورد نظر تولید و ایجاد بکنند.

دغدغه اصلی بلاک استریم این است که در خصوص ECDSA و سایر طرح های چند امضایی فعلی اینطور فرض می‌ شود که امضاکنندگان تراکنش، کنترل نحوه و زمان تولید کلیدها را در اختیار خود دارند و دارای حافظه مناسب و ایمن هستند. اما در واقعیت اینگونه نیست و بسیاری از کاربران بیت کوین به کلیدهای خود و نحوه تولید آنها دسترسیخوبی نداشته و همچنین کنترلی بر فعالیت های شخص ثالث و نحوه استفاده آنها از کلیدها وجود ندارد، اطمینان حاصل کردن از امنیت تراکنش های چند امضایی بسیار پیچیده می باشد، زیرا نمی‌تواند از روش هشینگ مشابه با تصادفی بودن یکپارچه امضاها استفاده کند.

بلاک استریم طرح چند امضایی را به امید آن معرفی کرده است که این مشکلات را به دو روش برطرف کند و یکی از این روش ها این است که امضاهایی کوچک و بدون تغییر در اندازه ای کوچک ایجاد می‌کند که این امر با حذف جزییات امضا کنندگان و حفظ ایمنی، به افزایش کارآیی کمک خواهد کرد و برای تایید کنندگان یکسان است و فرقی ندارد که چند امضا کننده در تراکنش حضور داشته باشند، دوم دلیل آن این است که چند امضایی با استفاده از کلید های عمومی ساده درصدد فراهم آوردن ایمنی قابل اثبات می باشد.

استفاده از آیدی نیز ضرورت دارد زیرا برای امضای مجموعه تراکنش های چند امضایی مورد استفاده قرار می گیرد و تا زمانی که بلاک استریم راهکار و روش مناسب تری را ایجاد کند و آن راهکار مورد توسعه قرار گیرد، همین راهکار باقی می‌ماند. امضا کنندگان بعدی تراکنش چند امضایی می‌ توانند از نانس سایر امضا کنندگان نیز برای بیش از یک امضا استفاده بکنند. وقتی که صحبت از تولید کلید بیت کوین می‌ شود، این موضوع به دلیل سیاست های مختلف در مدیریت کلیدهای بیت کوین، همچنان دشواری های خود را خواهد داشت. زیرا این الگوریتم به آزمایشات بیشتری و بررسی کارکرد آن در این آزمایش ها نیاز دارد و بلاک استریم ابراز امیدواری کرده است که راهکار مناسبی برای بهبود تراکنش‌های چند امضایی را ایجاد کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version