سرمایکس
video thumb

بانک های استرالیا اجازه تراکنش ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین را می دهند

بزرگ‌ترین بانک های استرالیا اجازه انجام هر نوع تراکنشی برای خرید ارزهای دیجیتال

البته با وجود اینکه مجموعه بانک‌های استرالیا و نیوزیلند (ANZ) با کسب و کارهای صادر کننده توکن یا صرافی‌های ارز دیجیتال معامله می‌کنند جای تعجب ندارد که در نبود قوانین شفاف، این بانک‌ها تصمیم گرفته‌اند به مشتریان خود اجازه این نوع معاملات را بدهند.

سخنگوی این گروه می‌گوید:

بانک‌ها جلوی خرید این ارزها را نمی‌گیرند بلکه آنها را به عنوان یک روش پرداخت قبول ندارند.

سخنگوی دومین بانک استرالیا (Westpac) می‌افزاید:

در حال حاضر هیچ محدودیتی روی خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت‌های اعتباری نداریم.

بانک های استرالیا

در عین حال یکی از بانک های استرالیا ،  بانک ملی آن (NAB) اشاره کرده یک سری محدودیت‌ها در تراکنش‌ها به منظور کاهش ریسک مشتری‌ها اعمال شده است. با اینکه بانک (Commonwealth) تاکنون این سیاست را نه رد یا تایید کرده است اما هیچ نشانه‌ای دال بر اعمال محدودیت خرید ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

استرالیا در حال حاضر در زمینه قوانین نظارتی روی صرافی‌ها پیش‌رو است. در قانون جدید این صرافی‌ها زیر نظر کمیته اطلاعات مالی (AUSTRAC) این کشور فعالیت می‌کنند.

با اینکه موضع بانک‌ها می‌تواند در آینده تغییر کند اما اظهار نظر آنها درست برخلاف همکاران آمریکایی و بریتانیایی آنها است. دیروز غول بانکی بریتانیا (Lloyds) تایید کرد که جلوی فعالیت ۹ میلیون کارت اعتباری که قصد خرید ارز دیجیتال داشته‌اند را گرفته است. آن هم به خاطر بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال و این خطر که مشتری‌ها نتوانند بدهی خود را باز پس دهند.  این ممنوعیت به بانک‌های تابعه این مجموعه شامل: (Halifax)، (MBNA) و بانک اسکاتلند نیز کشیده شد.

البته بزرگ‌ترین بانک آمریکا جی‌پی‌مورگان و بانک آمریکا نیز یک سری محدودیت خرید با کارت‌های اعتباری قائل شدند. ممنوعیت جی‌پی‌مورگان از روز شنبه و بانک آمریکا از جمعه آغاز شد. بانک سیتی گروپ هم محدودیت مشابهی قرار داد و تایید کرد که این سیاست در صورت بهبود بازار تغییر خواهد کرد.

برای مشاوره با کارشناسان و مشاوران تیم ارزجو در خصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتالی می توانید از طریق سایت ارزجو با آن ها در تماس باشید.
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version