سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

همه چیز درباره بیت کوین کش (bitcoin cash)

بیت کوین کش (BCH)، یک ارز دیجیتال معتبر به حساب می‌آید. این ارز، با نام "پول نقد الکترونیکی همتا به همتا" نیز شناخته می‌شود. BCH یکی از ارزهای دیجیتال نسبتاً جدید است و در چند سال اخیر به سرعت توانست جایگاه خود را در بازار رمزارزها تقویت کند. اطلاعات کافی در مورد این رمزارز بسیار مهم است تا بتوان بهترین تصمیمات را در خصوص سرمایه‌گذاری یا معاملات مربوط به آن اتخاذ کرد. در این مقاله به تفسیر چیستی بیت کوین کش می‌پردازیم.

 بیت کوین کش

تعریفی خلاصه از بیت کوین کش

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) با نماد مخفف BCH، نتیجه‌ی یک هارد فورک از شبکه بیت کوین که در مقاله بیت کوین چیست هم به آن اشاره کردیم، بود. توجه به این مسئله بود که در بیت کوین، سرعت پایین و کارمزد بالای تراکنش‌ها وجود داشت. با خلق بیت کوین کش، تغییراتی ایجاد شد که امکان پردازش تعداد بیشتری تراکنش در شبکه را فراهم آورد. اصلی‌ترین هدف این ارز دیجیتال، تبدیل شدن به یک سیستم پرداختی روزانه برای افراد بود. به زبان ساده، افراد از این ارز می‌توانند به راحتی دارایی‌های دیجیتال خود را مثل بیت کوین، اما با سرعت بیشتر و هزینه کمتر ارسال و دریافت کنند.

بیت کوین کش دارای بلاکچین خود است و امنیت آن از طریق الگوریتم اثبات کار (PoW) تضمین می‌شود. عملیات تولید و توزیع BCH از طریق فرآیند استخراج انجام می‌شود. این ارز دیجیتال از الگوریتم رمزنگاری SHA256 استفاده می‌کند و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود.

 

تاریخچه بیت کوین کش

پس از حدود پنج سال از ظهور بیت کوین، مشکلات جدی در این شبکه بلاکچین به وجود آمدند. از جمله این مشکلات می‌توان به محدودیت حجم بلاک‌ها به 1 مگابایت اشاره کرد که باعث افزایش قابل توجه هزینه تراکنش‌ها و کاهش سرعت آن‌ها شده بود. برای رفع این مشکلات، نیاز به اصلاحات جدی در بیت کوین وجود داشت. این اصلاحات می‌توانستند از طریق افزایش اندازه بلاک‌ها انجام شوند. با توجه به محدودیت‌هایی که در پروتکل‌های بلاکچین وجود دارد، راه‌حلی که به نظر می‌آمد، ایجاد یک هارد فورک بیت کوین بود.

فردی به نام راجر ور (Roger Ver)، همراه با دیگر حامیان ایده‌ی هارد فورک مانند هایپو یانگ (Haipo Yang) و وو جیهان (Wu Jihan)، از جمله مهم‌ترین افرادی بودند که این اصلاحات را حمایت می‌کردند. آن‌ها باور داشتند که باید به اصول اصلی بیت کوین، همان اصولی که ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر بیت کوین تعریف کرده بود، پایبند بمانند و بیت کوین باید به عنوان یک سیستم پرداختی روزمره مورد استفاده قرار گیرد.

به رغم این حمایت‌ها، گروه‌هایی وجود داشتند که عقیده داشتند افزایش اندازه بلاک‌ها منجر به افزایش حجم بلاک خواهد شد و این ممکن است باعث تمرکز بیشتر در دسترسی به شبکه بشود. این اختلاف‌نظرها در تاریخ 1 آگوست 2017 منجر به یک تقسیم شبکه بیت کوین شد و هارد فورک اعمال شد.

 بیت کوین کش

استخراج بیت کوین کش

بیت کوین کش، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که به این معناست که هیچ فرد یا سازمانی بر شبکه کنترل ندارد. از نودها به عنوان وسیله‌ای برای تایید و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در این شبکه استفاده می‌شود. نودها وظیفه حل مسائل ریاضی روی بلاکچین را دارند، و هنگامی که این مسائل حل می‌شوند، تراکنش‌ها تأیید می‌شوند و نودها پاداشی در قالب بیت کوین کش دریافت می‌کنند. این فرآیند به عنوان استخراج بیت کوین کش شناخته می‌شود.

در ابتدا، بیت کوین کش بلاک‌های جدید را هر 10 دقیقه استخراج می‌کرد. اما توسعه‌دهندگان به مرور زمان متوجه شدند که برای افزایش انگیزه ماینرها باید اقدام به تغییر این فرآیند کنند. از الگوریتم تنظیم سختی اضطراری (EDA) برای کاهش سختی استخراج استفاده شد. اگر زمان استخراج 6 بلاک یا بیشتر از 12 ساعت طول بکشد، الگوریتم EDA سختی استخراج را کاهش می‌دهد.

هرچند این تغییرات به نظر می‌رسید که انگیزه ماینرها را افزایش داده باشند، اما به وقوع اختلالاتی در شبکه انجامید. این اختلالات باعث جابجایی هزاران بلاک بیت کوین کش جلوتر از بیت کوین اصلی شد. به عبارت دیگر، بیت کوین کش باعث انقسام شبکه شد و بلاکچین دو قسمت بیت کوین و بیت کوین کش داشت.

برای حل این اختلالات، توسعه‌دهندگان بیت کوین کش تغییراتی در الگوریتم EDA اعمال کردند. این تغییرات به این صورت بود که هر بلاک جدید سختی استخراج را تنظیم می‌کرد. در نهایت، الگوریتم EDA به طور کلی از شبکه حذف شد.

استخراج انفرادی به دلیل رقابت شدید و هزینه‌بر بودن، مشکل و چالش‌بر است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استخراج انفرادی، به گروه‌هایی معروف به استخر‌های استخراج (Mining Pools) ملحق شوند. در این استخرها، ماینرها قدرت محاسباتی خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند تا امکان استخراج موفق‌تری را داشته باشند. پس از استخراج بلاک در استخر، پاداش به‌طور متناسب بین اعضای استخر تقسیم می‌شود. این فرآیند به شکل متداول به استخراج در ارز دیجیتال اشاره می‌کند.

به طور خلاصه، استخراج بیت کوین کش شامل مراحل زیر است:

·        تهیه یک دستگاه ماینر که از الگوریتم SHA-256 پشتیبانی کند.

·        ساخت کیف پول بیت کوین برای نگه‌داری بیت کوین کش.

·        ملحق شدن به یک استخر استخراج به منظور اشتراک گذاری قدرت محاسباتی و افزایش امکان استخراج بلاک‌ها.

این تغییرات و روندهای مربوط به استخراج بیت کوین کش باعث بهبود کارایی و بهره‌وری در استفاده از این ارز دیجیتال شده‌اند.

 

کاربردهای بیت کوین کش

بیت کوین کش از کاربردهای متعددی برخوردار است، به طور خاص سه کاربرد اصلی در نظر گرفته می‌شوند:

·        ارسال و دریافت بدون واسطه: بیت کوین کش به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به واسطه‌های سوم مانند بانک‌ها یا واسطه‌های مالی، ارز دیجیتال را با کارمزد کمی ارسال یا دریافت کنند. این به افراد اجازه می‌دهد تا کامل کنترل بر دارایی‌های خود داشته باشند.

·        روش پرداخت: یکی از کاربردهای مهم بیت کوین کش این است که به عنوان یک روش پرداخت قابل قبول مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه بیت کوین کش به عنوان یک ارز دیجیتال نسبت به بیت کوین نسبتاً جدیدتر است و هنوز به اندازه کافی پذیرش نیافته، اما به عنوان یک روش پرداخت در برخی مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی از کسب‌وکارها این را به عنوان یک گزینه قابل قبول در نظر می‌گیرند.

·        سرمایه‌گذاری: قیمت بیت کوین کش همچون سایر ارزهای دیجیتال دائماً تحت تأثیر نوسانات قرار دارد. افرادی که به تجارت و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند، می‌توانند از این نوسانات برای کسب سود بهره‌برداری کنند. این کسب و کارها به تحلیل بازار و پیش‌بینی تغییرات قیمتی اعتماد دارند تا در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

 

مزایا و معایب بیت کوین کش چیست؟

معایب و مزایای یک ارز دیجیتال را قبل از سرمایه‌گذاری در آن باید به دقت بررسی کنیم. این امر به ما امکان می‌دهد تا تصمیمات بهتری در خصوص سرمایه‌گذاری‌هایمان بگیریم. در ادامه، به بررسی مزایا و معایب بیت کوین کش می‌پردازیم.

 مزایا و معایب

مزایای بیت کوین کش

بیت‌کوین کش از تعدادی مزیت مهم برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به سایز بزرگتر بلاک‌ها تا حداکثر ۸ مگابایت و سرعت بیشتر در انجام تراکنش‌ها اشاره کرد. همچنین برخی از مزایا و ویژگی‌های دیگر بیت‌کوین کش عبارت‌اند از:

·        هزینه‌های تراکنش کمتر و زمان انتقال کوتاه‌تر

·        ماهیت غیرمتمرکز و عدم وابستگی به بانک‌ها و نهادهای دولتی

·        سیستم امنیتی بهره‌مند از رمزگذاری که تراکنش‌ها را محافظت می‌کند

·        پذیرش گسترده تر در اغلب اصلی‌ترین صرافی‌های کریپتوکارنسی

·        توانایی مدیریت و توسعه بهتر شبکه و کارایی بهتر در مقیاس بزرگ

·        امکانات برای توسعه‌دهندگان به منظور ایجاد برنامه‌های مبتنی بر بلاک‌چین

·        امکان ترکیب با سیستم‌ها و سرویس‌های دیگر مبتنی بر بلاک‌چین

·        قابلیت استفاده به عنوان روش پرداخت برای خرید و فروش کالا و خدمات

همه این ویژگی‌ها باعث جذابیت بیت‌کوین کش به عنوان یک رمزارز ارزشمند در جهان کریپتوکارنسی می‌شوند.

 

معایب بیت کوین کش

به هر حال، بیت‌کوین کش همچنان با برخی معایب همراه است که باید به آنها توجه داشت. این معایب شامل موارد زیر می‌شوند:

·        تعداد استخرهای ماینینگ بیت‌کوین کش محدودتر است که امکان تمرکز بیشتر را ایجاد می‌کند و آینده‌ی بیت‌کوین کش به این اندک تعداد استخر وابسته خواهد بود.

·        بیت‌کوین کش نسبت به بیت‌کوین، سطح پذیرش کمتری دارد و به عبارت دیگر در کمترین تعداد جفت‌ترین معاملاتی موجود است، این مسئله ممکن است در انتخاب جفت‌ترین مناسب برای معاملات مشکل‌تری ایجاد کند.

 

بیت کوین کش و بیت کوین چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟

اصلی‌ترین تفاوت‌های بیت کوین و بیت کوین کش عبارت‌اند از:

·        اندازه بلاک‌ها در بیت‌کوین کش نسبت به بیت‌کوین بزرگ‌تر است و به تا ۸ مگابایت افزایش پیدا کرده است، و این افزایش ظاهراً در آینده نیز ممکن است ادامه داشته باشد.

·        یک ویژگی منحصر به فرد دیگر بیت‌کوین کش، استفاده از امضای تراکنش متفاوتی برای تایید تراکنش‌هاست که این موضوع به امنیت و اعتبار این ارز دیجیتال کمک کرده است.

·        در عین حال، بیت‌کوین کش از الگوریتم جدیدی برای تغییر تعداد ماینرها در زنجیره طبیعی خود استفاده می‌کند که ثبات بیشتری به این ارز می‌بخشد.

·        آنچه باید توجه داشت این است که در مقایسه با بیت‌کوین، بیت‌کوین کش معاملات بیشتری را در زمان کمتری انجام می‌دهد، به عبارت دیگر به دلیل اندازه بلاک بزرگتر، انعطاف بیشتری دارد.

·        کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین کش نسبت به بیت کوین کمتر است، که این امر می‌تواند جذابیت بیشتری برای افرادی داشته باشد که به دنبال انجام تراکنش‌های با کارمزد کمتر هستند.

·        در مورد قیمت، بیت‌کوین کش مستقل از قیمت بیت کوین عمل می‌کند. با این حال، باید به یاد داشت که بیت‌کوین به عنوان ارز دیجیتال پیشواز، تاثیرگذاری زیادی در قیمت سایر رمزارزها از جمله بیت‌کوین کش دارد.

 بیت کوین کش و بیت کوین

هار‌دفورک بیت کوین کش

بیت کوین کش، در یک هارد فورک که در تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ رخ داد، تأسیس شد و این تغییر منجر به ایجاد یک ارز دیجیتال جدید با نام بیت‌کوین اس‌وی (Bitcoin SV) توسط کریگ رایت (Craig Wright) گردید. دو ویژگی مهم که Bitcoin SV با خود به همراه آورده است، تأیید فوری و قابلیت مقیاس‌پذیری هستند.

بیت‌کوین اس‌وی نه تنها به دلیل پتانسیل‌های بزرگی که دارد، بلکه به خاطر ادعای خود در مورد شخصیت خود، توانسته است نظرات کاربران جهان را جلب کند. به ادعای کریگ رایت، وی همان ساتوشی ناکاموتو است که بنیان‌گذار بیت‌کوین معروف به آن نام می‌باشد.

با وجود پتانسیل‌های بزرگ این ارز دیجیتال، بیت‌کوین اس‌وی تا به حال به اندازه‌ای که بیت کوین کش مورد توجه قرار نگرفته است، و تعداد صرافی‌هایی که این ارز را پشتیبانی می‌کنند، به نسبت کم می‌باشد. با این حال، انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک میزان محبوبیت و پذیرش این ارز دیجیتال افزایش یابد.

 

هاوینگ بیت کوین کش

هر چهار سال یکبار، به عبارت دقیق‌تر پس از تولید ۲۱۰ هزار بلاک در شبکه بیت کوین، پاداش استخراج بیت کوین نصف می‌شود؛ به این ترتیب ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این تغییر در پاداش اهدایی به ماینرها با نام هالوینگ مشهور است و توسط ساتوشی ناکاموتو در کد بیت کوین پیاده‌سازی شده است.

هالوینگ، به طور کلی به منظور مدیریت تورم بیت کوین ایجاد شده و تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت بیت کوین دارد. این واقعه باعث کاهش نرخ عرضه بیت کوین جدید می‌شود و در نتیجه ارزش بیت کوین به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند. این تغییر تقریباً هر چهار سال یکبار به وقوع می‌پیوندد و پاداش استخراج بیت کوین کش نیز هم‌زمان با وقوع هالوینگ حدوداً هر چهار سال یک‌بار نصف می‌شود. اطلاعات بیشتر در این زمینه در مقاله هاوینگ بیت کوین کش بیان شده است.

 

کیف پول بیت کوین کش

انتخاب یک کیف پول امن برای ذخیره‌سازی بیت کوین کش بسیار حیاتی است. با توجه به تنوع گسترده کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای این ارز دیجیتال، در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین کش می‌پردازیم؛

 

لجر نانو

یکی از کیف‌پول‌های سخت‌افزاری معتبر در بازار ارزهای دیجیتال، لجر نانو اس است. این کیف‌پول از طریق یک کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و تضمین امنیت در نگهداری کلیدهای خصوصی را فراهم می‌کند. به علاوه، امکان استفاده از ویژگی احراز هویت دو عاملی (۲FA) برای افزایش امنیت در دسترس کاربران است.

لجر نانو اس به جز بیت کوین کش، قابلیت نگهداری از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال معتبر دیگر مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دش و ریپل را داراست. البته با توجه به قیمت نسبتاً بالای این کیف‌پول، در صورتی که مقدار ارزهای دیجیتال شما نسبت به تعرفه آن زیاد نباشد، می‌توانید به دنبال کیف‌پول‌های دیگر با قیمت مقرون به صرفه‌تر بگردید.

 

کیف پول ترزور

کیف‌پول سخت‌افزاری TREZOR یکی از معتبرترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری و کیف پول سرد در بازار ارزهای دیجیتال است. این کیف‌پول به وسیله کابل USB به کامپیوتر متصل می‌شود و تا زمانی که پین کد درست وارد نشود، به صورت امن قفل می‌ماند. در صورت ورود نادرست پین کد، مدت زمانی برای تلاش مجدد افزایش می‌یابد و این ویژگی امنیتی مهمی را فراهم می‌کند. همچنین از احراز هویت دو عاملی نیز بهره می‌برد.

نصب و راه‌اندازی کیف‌پول TREZOR بسیار ساده است و به دلیل واسط کاربری کارآمد و کم‌پیچیدگی، از توجه کاربران برخوردار است. این کیف‌پول به جز بیت کوین کش، از ارزهای دیجیتال معتبری مانند بیت کوین، لایت کوین و دش نیز پشتیبانی می‌کند. TREZOR با سیستم‌های عامل ویندوز، مک، لینوکس و اندروید سازگاری دارد. البته در زمان نگارش این متن، قیمت این کیف‌پول بیشتر از ۱۰۰ دلار است، بنابراین برای نگهداری مقادیر کم بیت کوین کش توصیه می‌شود.

 

کیف پول کوینومی

کیف‌پول Coinomi به عنوان یک اپلیکیشن معتبر، راهی ساده و کارآمد برای مدیریت ارزهای دیجیتال از طریق گوشی هوشمند شناخته می‌شود. نصب و راه‌اندازی این کیف‌پول بسیار آسان است و با تنها چند کلیک، می‌توانید کیف‌پول Coinomi را در دستگاه خود ایجاد کنید. این کیف‌پول به شما امکان معامله آسان را فراهم می‌کند، زیرا از خدمات داخلی خود استفاده کردنی است.

کوینومی پشتیبانی از بیت کوین کش را نه تنها فراهم می‌کند، بلکه به پوشش صدها ارز دیجیتال و توکن متنوعی از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، داش، تتر و غیره می‌آید. این کیف‌پول با انواع سیستم‌عامل‌ها از جمله ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید و iOS سازگار است. با این حال، باید توجه داشت که به دلیل مشکلاتی که توسط برخی از کاربران گزارش شده، از جمله مواردی چون پاک شدن کلمات بازیابی با پاک کردن کش دستگاه که منجر به از دست دادن دارایی‌های دیجیتال به ارزش ۶۰ هزار دلار یکی از کاربران شد، این کیف‌پول ممکن است از شهرت گذشته خود دست بکشد.

 کیف پول کوینومی

کیف پول کیپ کی

شرکت کیپ کی به عنوان یکی از تولید کننده های برجسته کیف پول های سخت افزاری شناخته می شود. این کیف پول، با طراحی زیبا، امنیت بالا، رابط کاربری کارآمد و قیمت منطقی، جایگاه ویژه ای در بازار کسب کرده است. مگرچه تعداد محدودتری از ارزها را نسبت به رقبای خود یعنی لجر و ترزور پشتیبانی می کند، اما از آنجا که کلید های خصوصی در یک محیط جداگانه و آفلاین ذخیره می شوند، تأمین امنیت بسیار خوبی را فراهم می کند. در صورتی که کامپیوتر کاربر به ویروس آلوده شود، کلید های خصوصی تحت هیچ شرایطی تهدید نخواهند شد.

برای دسترسی به کیف پول کیپ کی نیاز به وارد کردن یک پین کد دارید. امنیت این عملیات افزایش یافته و کیبورد اعداد موقع وارد کردن پین به صورت تصادفی و تغییر مکان داده می شود. یک نقطه ضعف موجود در این کیف پول، عدم پشتیبانی از تایید دو مرحله ای و امکان امضای چندگانه است.

 

کیف پول BTC.com

این نرم‌افزار کیف‌پول توسط شرکت بیت مین (Bitmain) برای نگه‌داری بیت کوین و بیت کوین کش طراحی و توسعه داده شده است. بیت مین به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات استخراج ASIC در صنعت معدن‌کاری ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این کیف‌پول نرم‌افزاری امکاناتی برای ارسال، دریافت و ذخیره‌سازی ایمن و سریع بیت کوین و بیت کوین کش فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته کیف‌پول BTC.com این است که هیچگاه دسترسی به کلیدهای خصوصی کاربر ندارد و کاربر به تنهایی کنترل کامل بر دارایی‌های خود دارد. این کیف‌پول امکاناتی برای پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات فراهم می‌کند و ویژگی‌های امنیتی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، رمزنگاری متن باز و کد پین اضافی برای افزایش امنیت را به کاربران ارائه می‌دهد.

 

کیف پول تراست

تراست ولت یک کیف‌پول چندارزی برای ارزهای دیجیتال است که توسط صرافی بایننس توسعه داده شده است. این کیف‌پول با ویژگی‌های امنیتی برجسته‌ای کاربران را در برابر حملات و سرقت‌های امنیتی محافظت می‌کند. از طرف دیگر، رابط کاربری نرم‌افزاری آن ساده و کارآمد است، که به کاربران امکان استفاده راحت از آن را می‌دهد.

 تراست ولت

آینده بیت کوین کش چه می‌شود؟

به رغم عقیده‌های اولیه بسیاری از افراد که فکر می‌کردند کاربرانی که بیت‌کوین کش را به صورت رایگان دریافت کردند، به سرعت آن را به بازار می‌آورند، این اتفاق نیفتاد. از زمان معرفی بیت‌کوین کش تا به امروز، ما شاهد اجرای استثنایی این ارز دیجیتال بوده‌ایم. به طوری که BCH اکنون یکی از ارزهای دیجیتال برتر جهان محسوب می‌شود.

تحلیل‌گران ارز دیجیتال نیز بیان می‌کنند که به‌زودی BCH قادر به بهبود جایگاه خود در بازار خواهد بود. اما باید به خاطر داشت که بازار کریپتوکارنسی پرپیچ و خم است و قبل از هر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، باید با دقت تحلیل‌های بازار را انجام دهید و سپس تصمیم به خرید یا فروش بیت کوین کش بگیرید.

 

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، بیت‌کوین کش یک ارز دیجیتال مهم در جهان کریپتوکارنسی است. این ارز با توجه به سایز بزرگ بلاک‌ها و سرعت بالای تراکنش‌ها، مزایای قابل توجهی برای کاربران دارد. از مزایا مهم بیت‌کوین کش می‌توان به کارمزد کمتر، غیرمتمرکز بودن، و ساختار امن آن اشاره کرد. هرچند بازار کریپتوکارنسی پرپیچ و خمی دارد، اما بیت‌کوین کش به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال برتر و محبوب شناخته می‌شود. برای سرمایه‌گذاری یا استفاده از آن، انتخاب کیف‌پول مناسب و مطمئن نیز حیاتی است. در پایان پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را هم که درباره آینده و گذشته ارزهای دیجیتال در ایران است و توسط مدیرعامل مجموعه سرمایکس در برنامه بیسیم بیان شده را مشاهده کنید.

سوالات متداول

بیت‌کوین کش چیست؟

بیت‌کوین کش (Bitcoin Cash) یک ارز دیجیتال است که در تاریخ ۱ اوت ۲۰۱۷ از یک فورک بیت‌کوین ایجاد شده است. اصلی‌ترین هدف ایجاد این ارز، افزایش سرعت تراکنش‌ها و افزایش سایز بلاک‌ها بود.

بیت کوین کش چه مزایایی نسبت به بیت‌کوین دارد؟

بیت‌کوین کش بلاک‌های بزرگ‌تری دارد که منجر به تراکنش‌های سریع‌تر و کمتر کارمزد می‌شود. این ارز همچنین بیشتر غیرمتمرکز و مستقل از سازمان‌ها است. به دلیل استفاده از رمزگذاری، امنیت بیت‌کوین کش نیز تضمین شده است.

چگونه می‌توان بیت‌کوین کش را ذخیره کرد؟

جهت ذخیره بیت‌کوین کش، می‌توان از کیف‌پول‌های ارز دیجیتال متعددی که برای این ارز عرضه شده‌اند، استفاده کرد. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از انتخاب‌های معتبر هستند. انتخاب کیف‌پول مناسب و ایجاد مدیریت امنیتی مناسب برای آن بسیار حیاتی است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location