سرمایکس
video thumb

پیش‌فروش جهانی رمزارز ملی ونزوئلا

بنا بر گزارش‌های مقامات ونزوئلا، ارز پترو(Petro) سه‌شنبه به مرحله پیش‌فروش خواهد رسید و این احتمالا باعث جذب سرمایه‌گذاران از سرتاسر جهان از جمله آمریکا، اروپا و خاورمیانه خواهد شد. تقریبا دو ماه پیش بود که رئیس جمهور ونزوئلا از نقشه جسورانه خود برای معرفی اولین رمزارز این کشور که به وسیله دولت آن کنترل می‌شود پرده‌برداری کرد.

پترو(Petro) به عنوان راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و جلوگیری از تورم فوق‌العاده شدیدی که در این کشور وجود دارد ایفای نقش خواهد کرد. چندی است که دولت آمریکا موسسات این کشور را از وام دادن به کشور ونزوئلا منع کرده است و تقریبا همه راه‌های ارز‌آوری به این کشور را بسته است. مسئله بعدی تورم ۲۰۰۰ درصدی ارز این کشور است که باعث عدم دسترسی شهروندان آن به غذا و دارو و شایع شدن فقر، یاس و نا‌امیدی شده است.

ایجاد سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای پترو

بنا بر گزارش‌های رویتز(Reuters) سرمایه‌گذاران آمریکایی بخشی از مشتریان پیش‌فروش رمزارز پترو که در تاریخ ۲۰ فوریه برگزار می‌شود را تشکیل خواهند داد. کارلوس وارگاس(Carlos Vargas) که سرپرست این رمزارز ونزوئلایی است درباره پیش‌فروش آن گفت:

سه‌شنبه درباره شروع کار این ارز اطلاعاتی اعلام خواهد شد و مطمئنا سرمایه‌گذاران زیادی از قطر، ترکیه و قسمت‌های دیگر خاور‌میانه و همچنین اوپا و آمریکا خواهیم داشت. Carlos Vargas

سرزنش و دامن زدن به تحریم‌ها

رئیس جمهور ونزوئلا، مادورو(Maduro)، قبلا سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا مقصر وضع نابسامان و “جنگ اقتصادی” حال حاضر این کشور دانسته بود. او همچنین رقیب سیاسی خود را به دلیل فساد انگیز و غیر قانونی خواندن رمزارز پترو مقصر می‌داند. ولی برخلاف اینها مادورو نقشه خود را پیش برد که به پیش‌فروش ۱۰۰ میلیون عدد از ارز پترو در دو روز آینده انجامید.

به علاوه، مادورو از پترو به عنوان سیاستی برای گذشتن از کنار تحریم‌های آمریکا نام برده بود و خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که این رمزارز مخالف با سیاست تحریم‌های این کشور است و سرمایه‌گذاری در این ارز برای شهروندان آمریکایی می‌تواند پر ریسک و حتی غیر قانونی باشد.

مشاوران کریپتو به دولت ونزوئلا پیشنهاد کردند تا ۳۸٫۴ درصد از ۱۰۰ میلیون پترو را در یک فروش ویژه همراه با ۶۰ درصد تخفیف و بقیه آن را در فروش عمومی به علاقمندان تحویل دهند.

به نظر شما تاثیر رمزارز‌ها بر خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا به چه میزان خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

 

کاربران گرامی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی می توانید به سایت مطمئن و معتبر arzjoo.com مراجعه کنید.
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version