سرمایکس
video thumb

آینده‌ی مجازی با ارز دیجیتال کلید می‌خورد !

با رشد تکنولوژی‌های نوین و دنیای مجازی، ابزار های بسیار کاربردی و قدرتمند در این بستر ایجاد گردید، یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و قدرتمند در دنیای مجازی هم‌اکنون ارزهای دیجیتال است، بلاک‌چین

از محصولات موفق بلاک‌چین ارزهای دیجیتال است. ارزهای دیجیتال که امروزه یکی از موضوعات پرطرفدار در بین فعالان دنیای تجارت به شمار می‌رود.

دلیل عملکرد قابل قبول این فناوری در حوزه‌ی اقتصاد، برآورده کردن پیش نیازهای اصلی این حوزه از قبیل امنیت در تراکنش‌ها، غیر قابل برگشت بودن هر تراکنش، سرعت بالای نقل و انتقال، غیر متمرکز بودن، هزینه‌ی پایین هر تراکنش در مقایسه با ابزارهای رایج امروزی و … می‌باشد، این ویژگی‌های بسیار کاربردی می‌تواند مبادلات مالی را سهل‌تر کند. از دیگر مزایای این فناوری حذف مرزکشی‌های کشوری است و می‌توان در سطح بین‌الملل از این پتانسیل استفاده کرد.

تمامی ویژگی‌ها باعث می‌شود از این ارز دیجیتال به عنوان جایگزینی برای پول استفاده کرد، اما چگونه ؟

مطمئناً برای این که یک سیستم اقتصادی قادر باشد نیازهای مبادلات مالی و سیاست‌های خرد و کلان اقتصادی یک جامعه را براورده سازد نیاز به مجموعه‌ای از ابزارهای نظارتی و کنترلی دارد تا بتواند امنیت اقتصادی و سلامت اقتصادی را در جامعه جاری سازد، بنابراین باید ارزهای دیجیتال، که محصولی موفق از فناوری بلاک‌چین هستند را (به لحاظ فنی) کاندیدای مناسبی برای جایگزینی پول بشمار آورد،  ولی از دیدگاه کارشناسی و اقتصاد مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرارداد، چرا که هر پدیده نوظهور و به عبارت دیگر هر تکنولوژی قابل پذیرش جدید در ابتدای ورود چالش‌های زیادی را فراروی خود می‌بیند که یا با مجموعه قوانین جاری در همان عرصه هماهنگ می‌شود و یا با توجه به ماهیت آن پدیده و عملکردش، مجموعه قوانین و عملکرد متناسب با نیاز در عرصه مربوطه تدوین شده و با روش جدید به مسیر خود ادامه می‌دهد.

نتیجه‌ی این که فناوری بلاک‌چین از دیدگاه علمی آنقدر جذاب و کارا است و آنقدر شتاب و سرعت دارد که نه تنها نمیتوان آن را نادیده گرفت بلکه با از دست دادن فرصت‌های پیش رو و عدم ورود به موقع در آن، خسارت‌های جبران ناپذیر در انتظار هر جامعه و مخصوصا کشورهای در حال توسعه خواهد بود، این مهم میسر نیست مگر با یک عزم بزرگ و حضور همگانی و تمامی اقشار تاثیر گذار در این عرصه مانند: دانشگاهیان، مدیران، مسولان کشوری، فعالان اقتصادی و…

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version