video thumb

آتاری (Atari) در پی ورود به بازار ارزهای رمزپایه

 برای شما هم آتاری (Atari) و بازی‌های آن حس نوستالژیک ایجاد می‌کند؟ حالا اخبار حاکی از این است که توسعه‌دهنده کنسول بازی‌های ویدئویی مورد علاقه مردم در دهه هشتاد میلادی، در حال آماده‌سازی یک توکن دیجیتالی است. این شرکت با این کار می‌خواهد به سرمایه گذاران امتیازاتی دهد تا در طرح‌های آینده آن‌ها مشارکت کنند. گروه آتاری اکنون دو طرح را در دست اقدام دارد که هرکدام از آن‌ها، این شرکت را وارد حوزه‌ای از دنیای ارزهای رمزپایه

آتاری آخرین چیزی بود که به نظر می‌رسید بخواهد با ایجاد تغییرات در ساختار یکی از شرکت‌های قدیمی و معروف در گذشته، به دنبال راه‌اندازی مجدد شرکت در بازار ارزهای رمزپایه باشد. این شرکت باید انتظار داشته باشد که تنظیم‌کنندگان مقررات در مورد صدور و فروش توکن‌های آن‌ها نظارت کامل و دقیقی داشته باشند. البته در صورتی که شرکت نخواهد به جاده‌های مشابهی که توکن‌های “ایستمن کداک” رفته‌اند، پا بگذارد. کداک با طرح‌ها و برنامه‌هایی که داشت و جذاب هم به نظر می‌رسید، با انتقادات و اتهامات فراوانی مواجه شده است.

پروژه‌های آتاری شامل پلت‌فرم سرگرمی‌های رمزنگاری برای توکن آتاری و همچنین پلت‌فرم بازی‌های شرطی برای فعالیت در بازی‌های مبتنی بر ارزهای رمزپایه است. سهام آتاری در لیست بورس پاریس ذکر شده است. ارزش این سهام در طول یک هفته‌ای که آتاری طرح‌ها و برنامه‌های خود در مورد ورود به حوزه فن‌آوری بلاک چین

در حال حاضر این توسعه‌دهنده قدیمی بازی‌های ویدئویی بیش‌تر استراتژی‌های خود را در زمینه بلاک چین محرمانه نگه می‌دارد. با این وجود، اعلام شده است که ۱۷٫۵ درصد از سهام یک استارتاپ کنسول توسط آتاری خریداری شده است. این استارتاپ بازی مستقر در جبل الطارق است و “اینفینیتی نتورکز” (Infinity Networks) نام دارد. اینفینیتی نتورکز در واقع توسعه‌دهنده یک پلت‌فرم غیرمتمرکز برای سرگرمی‌های دیجیتالی در همه زمینه‌ها از جمله بازی‌های ویدئویی، فیلم و موسیقی است.

البته این شرکت خاطرنشان می‌کند که پلت‌فرم اینفینیتی نتورکز هنوز در حال توسعه است. این پلت‌فرم یک ویژگی کلیدی برای خریداران بالقوه توکن آتاری است. آن‌ها با خرید توکن آتاری می‌توانند از پلت‌فرم اینفینیتی نتورکز استفاده کنند.

آتاری (Atari) در پی ورود به بازار ارزهای رمزپایه

در همین حال، این شرکت اهداف دیگری را هم نشانه گرفته است. این طراح و تولیدکننده کنسول‌های بازی می‌خواهد در بازار بازی‌های شرطی نیز وارد شود. این کار از طریق ارتباط این شرکت با پلت‌فورم بازی آنلاین “پری پلی” (Pariplay) انجام می‌شود که پلت‌فرم آن از طریق پول نقد و ارزهای رمزپایه تامین و شارژ می‌شود.

هنگامی که برخی از بازی‌های نوستالژیک و مورد علاقه گیمرهای قدیمی آتاری وارد سایت‌های بازی‌های  آنلاین شوند، این گیمرها خوشحال خواهند شد. البته هنوز شرکت آتاری اعلام نکرده است که کدام بازی‌ها را به این سایت‌ها وارد می‌کند. این شرکت در حال ساخت یک توکن دیجیتال دوم به نام توکن “پونگ” (Pong) نیز می‌باشد که به پلت‌فرم بازی‌های شرطی آنلاین اختصاص داده خواهد شد.

اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که جبل الطارق (همان جایی که شریک آتاری، به نام اینفینیتی نتورکز قرار دارد)، به عنوان اولین سرزمینی است که می‌خواهد مقررات ICO (عرضه اولیه سکه) را تصویب کند. با تصویب این مقررات، این سرزمین می‌تواند پایگاهی برای ICOها باشد. این امر برای خریداران احتمالی توکن این شرکت خوب است، زیرا آتاری، به عنوان یک الگو برای دیگر عرضه اولیه سکه‌ها خواهد بود.