سرمایکس
video thumb

افزایش صعودی ارزهای رمزپایه در ۵ سال گذشته

افزایش صعودی ارزهای رمزپایه دنیا را حیرت زده کرده است و قوانین سنتی رفتارهای بازار را به مبارزه طلبیده است. پس از این که ارز رمزپایه سال‌ها با برچسب‌هایی نظیر “تجربه”، “حباب” و “محوشدن” در بازار ارز نام‌گذاری شد، توانست کاملا در مواجهه با عدم اطمینان‌ها و بی‌اعتمادی‌ها، مقاوم باقی بماند. با ارزجو از اخبار و اطلاعات بازار ارزهای رمزپایه مطلع باشید.

جنبش ارزهای رمزپایه در دوره زمانی کوتاه، پشتوانه زیادی را به دست آورده است. به همین منظور، شاید خالی از لطف نباشد که با یک تصویرسازی، نگاهی داشته باشیم به افزایش صعودی ارزهای رمزپایه و ۱۰ ارز رمزپایه برتر در طول این سال‌هایی که از جدی‌تر شدن بازار ارزهای رمزپایه می‌گذرد.

با نگاهی که به این تصویر می‌اندازیم، افزایش صعودی ارزهای رمزپایه مشخص است. همچنین، این تصویر نشان می‌دهد که ده ارز رمزپایه برتر از نظر ارزش کل بازار در ۵ سال گذشته چگونه دچار تغییر شده‌اند. در این جا، با انتخاب ژانویه به عنوان معیار شروع سال‌]ای میلادی، ده ارز رمزپایه برتر را از نظر ارزش کل بازار بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ از سایت معتبر “کوین مارکت کپ” استخراج کرده‌ایم. به منظور توصیف بهتر افزایش صعودی ارزهای رمزپایه در طول زمان، ما از یک رنگ سبز استفاده می‌کنیم که شامل رنگ سبز روشن تا تیره می‌شود. هرچه رنگ سبز تیره‌تر باشد، ارزش کل بازار نیز بزرگ‌تر و بیش‌تر خواهد بود. به همین ترتیب، سبز روشن‌تر نیز نشان دهنده ارزش کل بازار کم‌تر بازار است.

پدر بزرگ ارز رمزپایه بیت کوین است. اولین ارز رمزپایه، بنیان‌گذار این بازار است و آن را یک تنه به جایگاه کنونی رسانده است. بدون بیت کوین، هیچ بازار ارز رمزپایه‌ای وجود نداشت. با این حال، این پدر بزرگ پا به سن گذاشته است و از سوی دیگر، آلت کوین ها نیز رشد زیادی داشته‌اند. اکنون آلت کوین

در حالی که افزایش صعودی ارزهای رمزپایه در سال ۲۰۱۴ آغاز شده بود، اما تنها ۴ ارز رمزپایه دارای ارزش کل بازار بالای ۱۰۰ میلیون دلار بودند. از سال ۲۰۱۵ بازار شاهد رکودی شیب‌دار بود. این امر باعث شد که تنها دو ارز رمزپایه دارای ارزش کل بازار بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در میان ده ارز رمزپایه شوند. در این میان، فقط بیت کوین دارای ارزش بازاری میلیاردی بود. بعد از این که ارزهای رمزپایه در اواخر سال ۲۰۱۷ شروع به قرار گرفتن در مسیر اصلی خود کردند، انقلابی صورت گرفت و تمامی ده ارز رمزپایه برتر را وارد دنیای میلیارد دلاری‌ها کرد.

در این جا تجزیه و تحلیلی بصری بر اساس اندازه کلی ارزش کل بازار ده ارز رمزپایه

ژانویه ۲۰۱۴: ۱۱٫۳۵۶٫۹۷۹٫۷۰۳ دلار

ژانویه ۲۰۱۵: ۳٫۴۰۳٫۹۴۸٫۹۴۵ دلار

ژانویه ۲۰۱۶: ۶٫۲۸۳٫۷۸۱٫۶۵۲ دلار

ژانویه ۲۰۱۷: ۱۶٫۹۸۵٫۸۱۵٫۷۹۸ دلار

ژانویه ۲۰۱۸: ۴۵۵٫۵۷۳٫۱۴۹٫۰۱۴ دلار

افزایش صعودی ارزهای رمزپایه در ۵ سال گذشته

گذشته از این، با چشمگیرتر شدن افزایش صعودی ارزهای رمزپایه در سال ۲۰۱۷، ارزش کل بازار این ده ارز رمزپایه برتر از ۱۱٫۳۶میلیارد دلار، به ۴۵۵٫۵۷ میلیارد دلار رسیده است. به عبارتی دیگر، ارزش کل بازار ارزهای رمزپایه در طی پنج سال بیش از ۴۰ برابر رشد داشته است. جالب‌تر این که ۳ ارز رمزپایه برتر در ژانویه سال ۲۰۱۴، ارزهایی بوده‌اند که هر سال در لیست برترین‌های این بازار قرار می‌گیرند: بیت کوین لایت کوین و ریپل.

نکته جالب بعدی این است که اتریوم با ورود به بازار در سال ۲۰۱۵، از ژانویه سال ۲۰۱۶ به این حوزه ده ارز رمزپایه برتر پا گذاشت. اتریوم کل دنیای ارزهای رمزپایه را با صعود به دومین جایگاه ارز رمزپایه بر مبنای ارزش کل بازار، در دو ساله اخیر شگفت زده کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version