video thumb

دردسر‌سازی رمزارز‌ها برای بانک آمریکا

با تمام مشکلاتی که بیت‌کوین برای بانک‌های سنتی به وجود آورده است؛ هنوز اول راه است. مدیر‌عامل‌های پی‌پل(PayPal)، ویزا(Visa) و بقیه سیستم‌های پرداختی قدیمی به دقت در حال رصد رشد رمزارز‌ها

بانک آمریکا واقعیت‌ها را گفت

در گزارش سالانه‌ طویل و خشکی که بانک آمریکا(Bank of America) به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) ارائه داد به گسترش تکنولوژی‌های جدید (به خصوص آنهایی که در بستر اینترنت ارائه می‌شوند)،سیستم‌های پرداختی و رمزارز‌ها اشاره کرده است.

بانک آمریکا که در سال ۱۹۰۴ افتتاح شده است دارای بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر کارمند دارد و گدش مالی آن در سال گذشته ۸۷ میلیارد دلار بوده است. مثل همه شرکت‌های دیگر در آمریکا، بانک آمریکا نیز موظف به ارائه گزارشی سالانه که در بر دارنده سلامت مالی و اشاره به خطر‌های بالقوه برای کسب و کار آنها است، می‌باشد. در بخشی از این گزارش نوشته شده است:”ما با افزایش رقابت در صنعت سرویس‌دهی مالی روبرو هستیم.” و چند جمله بعد ادامه می‌دهد:

احتمال دارد مشتری‌های ما با اعضای دیگر این بازار که محصولات یا خدماتی که برای ما پر ریسک است را ارائه می‌دهند کار کنند؛ از جمله رمز‌ارز‌ها. Band of America Annual Report

تغییر زمانه

جالب‌ترین تذکری که در این گزارش ۹۰ صفحه‌ای نسبت به رمزارز‌ها بیان شده بود این است که: “با شیوع استفاده از تکنولوژی‌های جدید از جمله سیستم‌های پرداختی و رمزارز‌ها، احتمال نیاز به اصلاح یا وفق دادن محصولات و سرویس‌های خود نسبت به آنها وجود دارد و این پروشه بسیار هزینه‌بری است… ممکن است ما در توسعه یا معرفی محصولات و سرویس‌های جدید موفق نباشیم…[و] همچنین قادر به کاهش هزینه‌های خدمات خود برای نگه داشتن مشتری‌های وفادار خود نخواهیم بود.”

این به آن معنا نیست که دومین بانک بزرگ آمریکا از رمزارز‌ها هراس دارد و در حال فرار از دست آنهاست ولی مسئله مهم در اینجا این است که بانک آمریکا به تاثیر و پتانسیل رمزارز‌ها در بخش بانکداری اعتراف کرده و این یک پیشرفت به شمار می‌آید.

به نظر شما رویکرد بانک‌های داخلی نسبت به رمزارز‌ها چه خواهد بود؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.