سرمایکس
video thumb

سقوط صد درصدی بازار عرضه اولیه سکه در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته!

بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط صرافی ارزهای دیجیتال بیت مکس، بازار عرضه اولیه سکه (ICO) از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون با سقوط ۹۷ درصدی مواجه بوده و توانسته تا سال ۲۰۱۹ به میزان ۴۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میزان فروش سهام ICO به میزان ۹۷ درصد کاهش یافته است. گفته می شود که این اتفاق پس از رونق بازار ارزهای دیجیتال در ظول سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، رخ داده و کمترین میزان سرمایه گذاری ICO در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش، ۱۰ پروژه برتری هستند که توسط عرضه ICO تأمین سرمایه شده‌اند، عبارتند از: ایاس، تلگرام، پروژه‌‌ی Definity که حول محور روی پردازش ابری بر بستر بلاک چین فعالیت می‌ کند، بانک دیجیتال مبتنی بر بلاک چین بانکرا (Bankera)، تی‌زیرو (t0)، بیسیس (Basis)، زیرساخت خدماتی بلاک چینی اوربز (Orbs)، پوما پی (PumaPay) که بستری برای پرداخت ارزهای دیجیتال است، جیت ایت (Jet8) شبکه غیرمتمرکز موبایلی و ونی کوین گلد (Unikoin Gold).

از میان پروژه های عنوان شده، پروژه‌هایی مانند اوربز، پوماپی و یونی کوین گلد، با توجه به قیمت میانگین ۶۴ تا ۹۹ درصدی ICO ها، با بازده سرمایه منفی روبرو هستند.

در این گزارش، بیت مکس عنوان کرده که برخی از این پروژه‌ها با تغییراتی جزئی، در حد تبدیل حرف C به E روبرو بوده اند و آن را از حالت ICO به IEO درآورده اند، چراکه شور و اشتیاق برای عرضه اولیه‌ی سکه کاهش یافته است. عرضه اولیه صرافی (Initial Exchange Offering) در ماه های اخیر با افزایش روبرو بوده است، چراکه این مدل موفقیت آمیز بوده و با توجه به قیمت آن به نظر می‌رسد که IEO ها توانسته اند، بازده سرمایه‌ی مثبتی را برای سرمایه گذاران به ارمغان بیاورند.

بر اساس این گزارش و با استناد به میزان کل توکن‌ها، IEO هایی که در سال ۲۰۱۹ ایجاد شده‌اند، بازاری ۹۰۷٫۷ میلیون دلاری را به وجود آورده‌اند.

طبق گزارش اخیری که توسط ICO bench منتشر شد، در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹، تقریبا ۳۵۰ پروژه ICO عرضه‌شده‌اند که نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته، کمتر است. بر همین اساس، حجم سرمایه‌ های جذب‌ شده در سه ماهه نخست، چیزی در حدود یک میلیارد دلار بوده که نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، تقریبا ۰٫۵ میلیارد دلار کمتر می باشد.

طی یک نظرسنجی که در ماه فوریه از سرمایه گذاران نهادی صورت گرفت، ۱۹ درصد معتقد بودند که دارایی ‌های دیجیتال تا سال ۲۰۲۱ به ابزاری معمول در مباحث سرمایه‌گذاری و تجارت تبدیل خواهند شد. و ۴۱ درصد معتقد بودند که سرمایه گذاران نهادی طی پنج سال آینده وارد حوزه ICO ها خواهند شد، در حالی که، ۲۳ درصد معتقد بودند که هیچ‌گونه پتانسیل سرمایه‌گذاری در بازار ICO وجود ندارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version