video thumb

نماینده ارشد پارلمان بریتانیا: بیت کوین یک طرح پانزی غول پیکر است

لیست عناوین این مطلب

«دایان ابوت» از مقامات حزبی دولت بریتانیا در آخرین مصاحبه خود با مجله «هاوس»، از بیت کوین با عنوان «یک طرح غول پیکر پانزی» یادکرده است. او در صحبت‌های خود این نوید را داده است که همتایان او در حزب کارگر انگلستان تمام توان خود را برای واردکردن قانون‌گذاری به حوزه بیت کوین، به‌کار خواهد گرفت. در ادامه با ارزجو همراه باشید.

وی که مسئول کابینه «سایه» (یکی از نهادهای سلطنتی بریتانیا) است در این مصاحبه گفت که بیت کوین می‌تواند به‌راحتی از میان برداشته شود و از هم فروبپاشد. وی تأکید کرد که دولت بریتانیا باید هر چه سریع‌تر به دنبال قانون‌گذاری در این حوزه باشد.

نماینده ارشد پارلمان بریتانیا: بیت کوین یک طرح پانزی غول پیکر است و باید هر چه سریع‌تر اقدام کنیم!

چنین اظهاراتی باعث شد تا «مارک کارنی»، مسئول بانک مرکزی انگلستان، با اتکا به این صحبت‌ها از لزوم استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر، درست به‌مانند پول‌های دارای پشتوانه و درست با پیروی از استانداردهای سیستم اقتصادی فعلی، بگوید.

ابوت در صحبت‌های خود گفت:

ما به یک مشکل از جنس بیت کوین نگاه می‌کنیم. یکی از مشکلاتی که در مورد بیت کوین وجود دارد این است که این سیستم یک طرح پانزی بزرگ است. اگر فردی بیت کوین‌های آنها را بدزدد و سعی کند که یک ماشین جدید بخرد، به‌یک‌باره همه‌چیز (رهگیری تراکنش‌ها) از دست‌رفته.

اولین بار نیست !

ابوت به اظهار نظرهای عجیب و عمدتا اشتباه در مورد مسائل مختلف شهرت دارد. او چندی پیش اعلام کرد بود که حزب وی می‌تواند تنها با سیصد هزار پوند، ده هزار نیروی جدید به پلیس بریتانیا اضافه نماید. باکمی حساب‌وکتاب ساده می‌توان نتیجه گرفت که این کار تنها با پرداخت ماهیانه سی الی چهل دلار به هر افسر پلیس امکان‌پذیر خواهد بود!

او در توییتی دیگر گفته بود که اگر یک چیز باشد که از آتش سوزی برج «گرنفل» یاد گرفته، این است که «آتش، آب را خاموش می‌کند!». او در ادامه این توییت از دولت بریتانیا خواسته بود که فکری به حال قحطی در «داوائو دل نورته» در اندونزی بکند! این منطقه در فیلیپین واقع است!

درعین‌حال ابوت تنها فردی نیست که اظهارنظرهایی این‌چنین خشن و سخت در مورد بیت کوین داشته است. «متیو لسکو» نیز که به «آقای پول مفت» مشهور است، بیت کوین را یک طرح کلاهبردارانه خوانده و آن را به‌صورت یک «قمار» مطرح نموده بود. وی در دهه نود میلادی به‌واسطه نوشتن یک کتاب در مورد اینکه چگونه از دولت آمریکا کمک مالی دریافت کنید، مشهور شد.

«چارلی مانگر» ۹۴ ساله نیز ایده ارزهای دیجیتال را «به تمام معنا مزخرف» دانسته و افرادی را که بیت کوین می‌خرند را «حال به هم زن» توصیف کرده بود. وی از شرکای شرکت «وارن بافت» و «برکشایر هتوی» است.

کاربرانی که قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی را دارند می توانند برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی به سایت ارزجو مراجعه کنند.