سرمایکس
video thumb

رویکرد شرکت بوش در رابطه با اینترنت اشیاء و بلاک چین: ما در واکنش به نوآوری، ترس را نمی پذیریم !

شرکت بوش (Bosch)، تولید کننده‌ی محصولات مهندسی و الکتریکی، در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که برای دفاع از باز بودن فضای اینترنت اشیاء (IoT) در برابر سانسور به طور فعالانه نقش آفرینی خواهد کرد.

شرکت بوش که پیشرفت های مختلفی در این زمینه دارد، تکنولوژی دفتر کل غیرمتمرکز (DLT) و بلاک چین را به عنوان بخش مهمی از آینده‌ی اینترنت اشیاء و اقتصاد این حوزه برجسته کرده است.

در گزارشات چنین عنوان شده که دفاتر کل توزیع شده (DLT) مانند بلاک چین ممکن است به فناوری کلیدی در این حوزه ها تبدیل شوند.

در این اعلامیه عنوان شده، در حالی که بخش‌ های دولتی پتانسیل استفاده از بلاک چین در اینترنت اشیاء را محدود می‌ کنند، بوش رویکرد صریحی را نسبت به اخلاقیات در این پدیده اتخاذ کرده است.

به‌ نظر می‌رسد که این شرکت نسبت به تاثیرات سانسور و واکنش‌ های برگشت‌ پذیر در تکنولوژی‌ های بدون مرز همانند بلاک چین نگران است.

دکتر والکمر دنر (Volkmar Denner)، در کنفرانس Bosch ConnectedWorld که در برلین برگزار شد، اظهار داشت: “برای ایجاد اعتماد در اکوسیستم های دیجیتال ما باید به پلتفرم و اینترنتی نیاز داریم که کاربران خودشان قدرت تصمیم‌ گیری داشته باشند.”

دکتر مایکل بول (Michael Bolle)، عضو هیئت مدیره‌ی CDO/CTO به صراحت اعلام کرد:

ما نمی‌ توانیم شرایطی را که در آن واکنش‌های شدید به نوآوری دیجیتالی بی‌ اعتمادی و ترس را ترویج می‌کند، بپذیریم. وی افزود:

به همین دلیل، هدف انجمن اعتماد دیجیتالی (Digital Trust Forum) ایجاد گفتگو‌های باز در میان کارشناسان برای بحث پیرامون مشکلات افزایش بی‌ اعتمادی در اینترنت است.

این اعلامیه‌ی مطبوعاتی به همکاری شرکت بوش و شرکت تامین کننده‌ی انرژی EnBW برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین در فرآیند شارژ خودرو‌های الکتریکی و همچنین همکاری با شرکت زیمنس به منظور توسعه‌ی سیستم مدیریت پارک هوشمند بر پایه‌ی بلاک چین اشاره می ‌کند.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، بررسی‌ های گذشته نقاط ضعف موجود در تکنولوژی کنونی اینترنت اشیاء بر پایه‌ی بلاک چین را نشان داده و در ماه آوریل نیز گزارشی در این باره منتشر شده است. با این حال، بر روی توسعه‌ی این حوزه در سال های آینده اتفاق نظر وجود دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version