سرمایکس
video thumb

گوگل به دلیل تحریم‌ های آمریکا شرکت هوآوی را از اندروید محروم می‌کند

پس از قرار گرفتن هوآوی در لیست سیاه توسط ترامپ، گوگل شرکت هوآوی را از اندروید محروم می کند.

ارزجو: پس از این که دولت ایالات متحده در هفته گذشته کمپانی هوآوی (Huawei) را در لیست سیاه قرارداد گوگل این شرکت را از سرویس های اندروید محروم کرد. حالا موبایل های هوآوی دیگر اجازه ندارند از آپدیت های رسمی اندروید استفاده کنند و از اپلیکیشن های رسمی موجود در گوگل پلی مانند یوتیوب و جیمیل نیز نمی توانند استفاده کنند.

گوگل، هوآوی را حذف می ‌کند: پشتیبانی اندروید برای کاربران موبایل های هوآوی ارائه نمی شود.

این خبر کمتر از یک هفته بعد از آن که وزارت بازرگانی ایالات متحده هوآوی را به علت احتمال تهدید امنیت ملی ایالات متحده و منافع خارجی این کشور، به لیست سیاه بازرگانی خود اضافه کرد، منتشر می شود.

در روز یکشنبه کمپانی والد گوگل یعنی الفبت (alphabet InC) اعلام کرد که دیگر سخت افزار یا نرم افزار در اختیار کمپانی چینی هوآوی نخواهد گذاشت. همانطور که در رویترز اعلام شده است، یک منبع آگاه در گوگل گفت:

«هوآوی فقط می ‌تواند از ورژن های عمومی اندروید استفاده کند و دسترسی خاصی به اپلیکیشن های اختصاصی و سرویس های دیگر از گوگل نخواهد داشت.»

این مسئله هوآوی را با گزینه استفاده از ورژن اوپن سورس اندروید مواجه می کند. ولی بدون دسترسی به آپدیت های رسمی مشخص نیست که تا چه زمان می ‌توان از این گزینه به نحو احسن استفاده کرد.

به نظر می رسید که هوآوی منتظر چنین اتفاقی بود و شروع به ساختن سیستم عامل موبایل مخصوص خود کرده است و مدیر بخش مشتریان به خبرگزاری های آلمانی قبلا گفته بود که این کار در حال انجام است. تلفن های این شرکت در حال حاضر از واحدهای پردازش که ساخته خود این کمپانی می باشد استفاده می کنند.

رن ژنگفی (Ren zhengfei) موسس و مدیر عامل هوآوی تکنولوژی برای آرام کردن اوضاعی که این تصمیم واشنگتن برای آنها ایجاد کرده است، چنین عکس العملی را اتخاذ کرد. به گفته او محدودیت ها ممکن است حدود ۲۰ درصد از سود این کمپانی را در ابتدا تحت تأثیر قرار دهند، ولی اضافه کرد: «انتظار می رود که پیشرفت هوآوی مقداری آهسته تر پیش رود، اما تأثیر کمی خواهد گذاشت.»

 

تصمیم واشنگتن عواقب جهانی خواهد داشت

دولت ترامپ تا به حال تصمیم خاصی در مورد هوآوی نگرفته بود ولی مقامات آمریکایی از دیگر کشورها انتظار دارند که از قوانین آن ها در مورد این کمپانی پیروی کنند. زیرا تصور می کنند که این کمپانی امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است.

تمام بازارهای آمریکایی تلفن های هوآوی تعطیل شده‌اند. با این حال بازار اروپایی این شرکت نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. همچنین گواهی فروش تلفن های هوآوی در اروپا در دست کمپانی گوگل بوده است. حالا بازار داخلی باید اولویت کمپانی هوآوی در کوتاه مدت محسوب شود.

همه این اتفاقات در زمانی رخ می دهد که مدیر مالی هوآوی هنوز در سلولی در زندان کانادا منتظر انتقال به ایالات متحده می باشد. منگ وانژو (Meng Wanzhou) توسط پلیس کانادا در تاریخ دسامبر ۲۰۱۸ دستگیر شد و این همسایه شمالی آمریکا به تازگی پذیرفته است که روند انتقال این مدیر شرکت هوآوی را به ایالات متحده پیگیری کند. وکیلان وانژو همچنان در حال فعالیت برای جلوگیری از انتقال پرونده به دادگاه‌ های ایالات متحده هستند.

 

تکنولوژی ۵G هسته اصلی تمام این منازعات

یک عامل اصلی در تصمیم ایالات متحده برای قرار دادن کمپانی هوآوی در لیست سیاه خود به خاطر هراس از استفاده این شرکت از تکنولوژی ۵G می باشد. اگر اوضاع آن طوری که انتظار می رفت پیش رود، ۵G به عنوان ابزار اصلی انتقال دیتا در دنیای مدرن مطرح می شود و خارج نگه داشتن چین از به دست آوردن چنین تکنولوژی به نظر حرکتی هوشمندانه می آید.

با این حال تمام متحدان ایالات متحده با این حرکت موافق نیستند. نخست وزیر انگلیس ترزا می (Theresa May) به تازگی به شرکت هوآوی اجازه داده است تا از تکنولوژی ۵G انگلستان بهره ببرد، که این حرکت باعث شد مقامات آمریکایی بگویند احتمال دارد ارتباط خاص و تاریخی بین دو کشور را مورد تهدید قرار دهد.

رابرت استریر (Robert strayer) معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده به تازگی هشدار داد که اگر انگلستان بر روی فروشندگان غیر قابل اطمینان مانند هوآوی تکیه کند، ایالات متحده ممکن است تغییراتی در زمینه اشتراک اطلاعات با انگلستان ایجاد کند.

مشتریان معمولی، حالا باید در جای دیگری به دنبال جایگزینی ارزان قیمت برای آیفون (iPhone) باشند. در عین حال برخی پیش بینی کرده اند که از آنجایی که هوآوی راه دیگری غیر از ساخت نرم افزار اختصاصی و اپلیکیشن های خود ندارد، گوگل در واقع رقابت آینده خود را با هوآوی آغاز کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version