video thumb

مدیر عامل بیت کوین :بیت کوین‌های گمشده هدیه‌‌ای برای شما هستند!

اگرچه نام «ساتوشی ناکاموتو» بنیان‌گذار بیت کوین برای همیشه در ذهن تاریخ به عنوان یک افسانه مرموز باقی خواهد ماند، اما جملات وی هنوز از سوی طرفداران پر و پا قرص بیت کوین تقدیس می‌شود. به هر حال، در حالی که ساتوشی هنوز بر روی پروژه‌ای کار می کرد که بسیاری هنوز هم آن را دنبال می‌کنند، لیست بلند بالایی از پست‌های فروم وجود دارد که منتسب به خالق بیت کوین است. اکنون موسسه ساتوشی ناکاموتو این جملات را جمع آوری کرده و آنها را بر روی تاپیک‌های جدا در معرض دید خوانندگان قرار داده است.
موسسه ساتوشی ناکاموتو در نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی تاسیس شده و به دنبال آموختن درس از گذشته و ساختن آینده از طریق دانش، جامعه و کدینگ است. این موضع شامل بایگانی کردن نوشته‌ها، انتشار اوراق تحقیقاتی مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال و همینطور به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و مفاهیم می‌شود.
برخی از نقل قول‌های وی در خصوص ارزهای دیجیتال عبارتند از:• در خصوص موضوع دولت: دولت‌ها در خنثی کردن سران شبکه‌های کنترل شده نظیر Napster خوب هستند، اما به نظر می رسد شبکه های P2P خالص مانند Gnutella و Tor بتوانند خود را نگه دارند.
• در خصوص بانک‌ها: بانک ها باید برای نگه داشتن پول ما قابل اعتماد باشند و آن را به صورت الکترونیکی انتقال دهند، اما آنها در امواج حباب های اعتباری با کمترین کسری از ذخایر قرض می‌گیرند. ما باید به آنها با حریم خصوصی خود به اطمینان کنیم، نه اینکه به آنها اعتماد کنیم تا دزدان هویتی حساب‌های ما را تخلیه کنند. هزینه های سربار عظیم آنها باعث می شود که پرداخت‌های مقیاس کوچک غیرممکن باشد.
• در خصوص ارزهای دیجیتال و آنچه باعث سقوط آنها می شود: بسیاری از مردم به شکلی خودکار دست رد به سینه ارزهای دیجیتال زده و آنها را دلیل شکست شرکت های خود از دهه ۱۹۹۰ به این سو می دانند. من امیدوارم این موضوع روشن باشد که اینها تنها ماهیت کنترل شده متمرکز سیستم‌‌هایی است که مورد محکومیت آنها هستند. من فکر می کنم این آغازی است برای تلاش در جهت غیر‌‌متمرکز‌‌‌سازی سیستم‌‌‌های غیر قابل اعتماد.
• در خصوص انگیزش ها: این از نقطه نظر لیبرال خیلی جذاب است اگر بتوانیم آن را به خوبی و درستی توضیح دهیم. من با کدها خیلی راحت تر از کلمات هستم. …. بله، ما می‌‌توانیم پیروز یک جنگ بزرگ در مسابقه تسلیحاتی بوده و مرزهای آزادی را برای چندین سال تسخیر کنیم.
• در خصوص واسطه های مورد اعتماد: تجارت در فضای اینترنت و پرداخت‌‌های الکترونیکی عمدتا از طریق تکیه به موسسات مالی به عنوان واسطه ها انجام می شود. درحالیکه سیستم در بسیار از موارد نقل و انتقالات مالی به خوبی عمل می کند، هنوز مشکلاتی ناشی ضعف اینترنت در مدل مبتنی بر اعتماد وجود دارد.
• در خصوص پذیرش ارزهای دیجیتال: نوشتن یک توضیح برای این موضوع برای مخاطبان عمومی به شدت مشکل است. هیچ ارتباطی با آن وجود ندارد. …. اگر تا ده سال آینده به نحوی مجبور به استفاده از ارزهای دیجیتال نشویم واقعا متعجب خواهم شد….. بیت کوین برای آن دسته از مردمی که کارت اعتباری ندارند و یا اصلا نمی‌‌خواهند داشته باشند، انتخابی بسیار مناسب است؛ اگر نمی‌‌خواهید همسرتان از روی برگه موجودی، از میزان حساب شما آگاه شود و یا به کسی اعتماد ندارید و یا از صدور صورتحساب های تکراری واهمه دارید (بیت کوین را انتخاب کنید).
• در خصوص اقتصاد بیت کوینی و بیت کوین‌‌های گمشده: بیت کوین‌‌های گمشده تنها می توانند کمی موجودی حساب شخص دیگری را بالا ببرند. فکر کنید آنها هدیه‌‌ای برای شما هستند…. من مطمئنم تا ۲۰ سال دیگر، یا با حجم بسیار بالایی از تراکنش ها مواجه خواهیم بود و یا هیچ تراکنشی وجود نخواهد داشت.
• در خصوص بیت کوین در برابر سهام: بیت کوین هیچ سود مشارکت یا بالقوه ای در آینده نداشته و بنابراین شبیه به سهام نیست. بیشتر شبیه کالسکه یا یک کالا است.
• در خصوص طراحی بیت کوین: احساس مردم در خصوص نماد B با دو خط خارج از دایره چیست؟ آیا می‌‌تواینم با لوگوی خود زندگی کنیم؟ … این پروژه باید به تدریج رشد کند تا نرم افزار بتواند در طول مسیر تقویت شود. من این درخواست را به ویکی لیکس می دهم تا سعی کنم بیت کوین را استفاده نکنم. Bitcoin یک انجمن بتا کوچک در دوران کودکی خود است.
• در خصوص ماینینگ: نیاز است آقایان محترم به صورت جمعی پردازشگری بیش از یک کارگر در برابر حمله یک مهاجم (سایبری) تنها داشته باشد…. شبکه بیت کوین ممکن است با منحرف کردن مسیر زامبی‌‌ها به سمت کسب و تولید بیت کوین، از تعداد اسپم‌‌ها بکاهد.
• ما باید تا زمان رسیدن به توانایی حفاظت مناسب از شبکه خود، توافقی محترمانه برای به تعویق انداختن رقابت تسلیحاتی GPUها داشته باشیم.
• در خصوص هویت: من «دوریان ناکاموتو» نیستم!

 

لازم به ذکر است اگر به خواندن مطالب بیشتر در خصوص سخنان ناکاموتو دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت موسسه ساتوشی ناکاموتو در خصوص شخصیت وی بیشتر اطلاعات کسب کنید. به یاد داشته باشید، هر‌‌کجا شک کردید، سریع از خود سوال کنید که منظور ناکاموتو چیست؟

بهترین زبان برنامه نویسی برای کار در سیستم بلاک چین چیست؟

باسل اسماعیل، مدیر بلاک چینی: زبان‌‌های برنامه‌‌نویسی زیادی وجود دارند که شما می توانید از آنها برای تمرکز بر روی کار بلاک چینی خود استفاده کنید. اما اینکه کدام زبان را انتخاب می‌‌کنید، به این بستگی دارد که می خواهید در سیستم کدامیک از بلاک چین‌‌ها به عنوان پلتفرم پایه خود کار کنید. مایلم به شما بگویم که بهترین زبان‌‌های برنامه نویسی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ توسط شرکت های IEEE و TIOBE تولید و منتشر شده‌‌اند.
برای تاسیس و برنامه نویسی یک پلتفرم ارز دیجیتال، من به شما پیشنهاد می کنم که حتما در ابتدا زبان برنامه نویسی C++ را با استفاده از کتابهای آموزش پایه این زبان مطالعه کرده و آموزش لازم در این زمینه ببینید. پس از آن می‌‌توانید زبان‌‌های دیگری همچون Node.JS, Python, Perl را برای آموختن انتخاب کنید. چراکه این زبان ها از خاصیت انطباق پذیری بالایی در سیستم بلاک چین‌‌ها برخوردار هستند.
اما برای استفاده اختصاصی یک زبان جهت برنامه نویسی در سیستم بلاک چین بهتر است زبان برنامه نویسی C/C++ یا OpenCL / Cuda را برای برنامه نویسی GPU استفاده کنید. از آنجاکه در حال حاضر مبالغ هنگفتی به بخش تکنولوژی زیرساخت‌ها و معماری ارزهای دیجیتال تخصیص داده شده شما می توانید یک ROI را با تمرکز بر روی بخش‌‌های زیر مجموعه آن مانند کیف‌‌های دیجیتال و سرویس‌‌های ماینینگ ایجاد کنید. همچنین شما باید حتما در خصوص عملکردهای خودگردانی، تمرکززدایی، تولرانس خطا و همچنین مقیاس پذیری DTH ها آگاهی لازم را کسب نمایید:
همچنین یک کتاب مفید در زمینه آموزش این برنامه نویسی‌‌ها نیز وجود دارد:
Amazon.com: Mastering Bitcoin: Unlocking Digital Cryptocurrencies eBook: Andreas M. Antonopoulos: Kindle Store
شما می توانید این کتاب را به صورت رایگان از لینک زیر دریافت فرمایید:
https://github.com/aantonop/bitcoinbook
اما در مجموع فهرست زبان های برنامه نویسی پرکاربرد در زمینه ارزهای دیجیتال مشهور و زبان های برنامه نویسی پایه آنها عبارتند از:
• بیت کوین:
زبان اصلی برنامه نویسی بیت کوین را C++ تشکیل می دهد. راهنمای «دیوید دورسا» می‌‌تواند در ارائه مقدمه‌‌ای ساده در این زمینه به شما کمک کنند: ۱) زبان اسکریپت بیت کوین ۲) اسکریپت استاندارد. شما می توانید نسخه پی دی اف این کتاب‌‌ها را نیز از اینترنت دانلود نمایید.
همچنین کتاب برنامه نویسی در بلاک چین به زبان C#(https://www.gitbook.com/book/programmingblockchain/programmingblockchain/details) که به صورت رایگان در وب سایت GitBook موجود است نیز می توان به شما کمک کند.
کتاب https://github.com/GeorgeKimionis/BitcoinLib نیز می تواند ساخت یک اپلیکیشن بلاک چینی را به خوبی و سادگی تمام به شما آموزش دهد.
از همه مهمتر شما می توانید به سایت دانشگاه بلاک چین نیز مراجعه نموده و اطلاعات مورد نیاز خود را از آنجا تهیه فرمایید.
• اتریوم:
اتریوم نیز یک محیط غیر‌‌متمرکز مجازی بلاک چینی است که آپشن‌‌های زیادی در اختیار کاربران خود قرار می‌‌دهد. من پیشنهاد می کنم برای یادگیری بهتر در خصوص اتریوم و آشنایی کاربردی‌‌تر با این پلتفرم، ارز‌‌های مجازی و اپلیکیشن‌‌های مرتبط با این دست ارزها (Dapps) به آموختن دوره Go بپردازید. اگر شما به توسعه دهنده نرم‌‌افزاری مبتدی هستید، می‌‌توانید کار با برنامه کاربردی جاوا اسکریپت را بیاموزید. جاوا اسکریپت در سیستم اتریوم تا حدی کاربردی بوده که سولیدیتی اتریوم با استفاده از این زبان برنامه‌‌نویسی بر روی ماشین مجازی اتریوم ساخته و نوشته شده است. به محض آموختن جاوا اسکریپت می توانید سراغ کار با سولیدیتی بروید.
«اتر فاند» (Ether.fund) نیز یک کتاب راهنما در خصوص قراردادهای سولیدیتی هوشمند دارد که می تواند شما را با آخرین دستاورد‌‌ها در این زمینه آشنا سازد.
همچنین Ethereum Github نیز فهرست ارزشمندی از منابع مورد نیاز شما در خصوص ساخت اپلیکیشن های اتریومی دارد: https://github.com/ethereum/wiki/wiki/Dapp-Developer-Resources
نهایتا یکی از کاربران اتریوم به نام jjms نیز مقاله‌‌ای تحت عنوان مقدمه‌‌ای بر توسعه Dapp ها دارد که کلیات مواردی مانند نصب Geth، اجرای یک local node، طراحی مقدماتی قرارداد و بسیاری از موارد بیشتر دیگر در خصوص قراردادهای اتریومی در آن گنجانده شده است.

API بیت کوینی و نرم افزارهای مهم پلتفرم آن:

پس از اینکه آمادگی لازم را کسب کردید، می توانید سند باکس را در Chain.com پیدا کنید که در حقیقت قدرت ساخت هسته بلاک چین را در محیطی ساده به شما آموزش می دهد. همچنین سند باکس SDK ها را برای: Ruby، Java، Node.JS پذیرفته و علاوه بر داشتن یک رابط واحد، پشتیبانی چند زبانه، آموزش و کد نمونه و راهنماهای پیاده سازی، Chain یک ماژول امنیت سخت افزاری مجازی (VHSM) ارائه می دهد؛ این دستگاه بسیار پر اهمیت است، زیرا وسیله‌‌ای است که کلیدهای دیجیتال را برای احراز هویت امن سازماندهی کرده و خدمات Cryptoprocessing را فراهم می کند. با توجه به آسیب‌‌های وارد آمده جدی به امنیت بلاک چین‌‌ها، استفاده از این دستگاه برای هر پلتفرم ارز دیجیتالی لازم است.
به جز Chain، بسیاری دیگر از APIهای بیت کوینی وجود دارند که شما می‌‌توانید در خصوص آنها مطالعه فرمایید: Blockcypher, Block.io, Coinbase, and BitPay.
بلاک چین از نرم‌‌افزاری الهام گرفته که در حال حاضر مورد آزمایش و تست قرار گرفته و استفاده از آن با تکنولوژی شرکت‌‌های مهمی برای چندین اپلیکیشن تجاری تجربه شده است. اگر به دنبال این هستید که اپلیکیشن‌‌های شما بتوانند حرکتی بزرگ انجام دهند، پس مطمئن باشید که باید به یک متخصص در زمینه زبان‌‌های برنامه‌‌نویسی بدل شوید. شما باید چنان رزومه رقابتی برای خود ایجاد کنید که دستیابی به آن شاید چندین دهه به طول بینجامد.