video thumb

پلتفرم فیستر (ICO): آغازگر عصر جدیدی برای سیستم‌های مداربسته

فیستر اولین سیستم غیرمتمرکز نظارتی است که توانایی تشخیص چهره، اشیا و تحلیل آنی تصاویر ویدیویی را تقویت می‌کند.

یکی از دغدغه‌های اساسی مراکز حساس که مورداستفاده عموم هستند برقراری امنیت است. تا امروز دوربین‌های مداربسته کمک شایانی به این هدف کرده‌اند اما با ظهور فناوری‌های جدید نیاز به روزآمدی این سیستم‌ها بیشتر از پیش احساس می‌شود.
سیستم‌های مداربسته فعلی چه ازلحاظ قیمت و چه از لحاظ توان پردازشی کارآمد نیستند. مثلاً خیلی از آن‌ها امکان تحلیل ویدیوها همزمان با ضبط آن‌ها را ندارند.
این در حالی است که بازار سیستم‌های مداربسته در سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۳۰ میلیارد دلار گردش مالی داشته و انتظار می‌رود این رقم تا ۲۰۲۲ به ۷۵ میلیارد دلار برسد. اما پرسش اساسی اینجاست که چرا در سال ۲۰۲۲ همچنان باید از سیستم‌هایی استفاده کنیم که فقط قابلیت ضبط خنثی ویدیوها و بعد نهایتاً آرشیو کردن آن‌ها رادارند. ما احتیاج به سیستم‌هایی داریم که بتوانند در لحظه نسبت به اتفاقی که در حال رخ دادن است عکس‌العمل نشان دهند.

چگونگی عملکرد پلتفرم سیستم‌های مداربسته فیستر

استفاده از زیرساخت یک شبکه بلاک‌چین همراه با Fog Computing برای راه‌اندازی سیستم‌های مداربسته در درجه اول به کاهش قیمت تمام‌شده این سیستم‌ها برای مصرف‌کنندگان منجر می‌شود.
همچنین فعالیت ماینرها در این شبکه دو برابر سودآوری ماینینگ اتر برای آن‌ها است.
اما از دیدگاه فنی می‌توان پلتفرم زنجیره‌بلوکی فیستر را به ۷ عملکرد تقسیم کرد که عبارت‌اند از تشخیص چهره، اشیا و تحلیل رفتاری متناسب، اپلیکیشن‌های ساده و کاربردی، Fog Computing، زنجیره‌بلوک، یادگیری ماشینی، حفاظت از داده‌ها و توکن فیستر.

نمای شماتیک عملیات در پلتفرم زنجیره‌بلوکی faceter برای مدیریت سیستم‌های دوربین مداربسته
نمای شماتیک اجرای عملیات در پلتفرم فیستر

تیم سازنده پلتفرم فیستر معتقدند که محصول آن‌ها برای طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان سازمانی تا خانگی قابل‌استفاده خواهد بود به دلیل اینکه هزینه راه‌اندازی زیرساخت، پردازش رایانه‌ای و ارائه خدمات را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

نکات مهم برای سرمایه‌گذاری در فیستر + مشخصات فنی

فیستر که اساساً بر پایه توان پردازشی غیرمتمرکز (Fog Computing) یعنی استفاده ماینرها از سخت‌افزارهای خودشان ساخته‌شده روش‌های مختلفی برای رسیدن به درآمد را طراحی کرده است.
یکی از این روش‌ها دریافت هزینه برای پردازش ویدیوها به‌صورت ماهانه از شرکت‌ها است.
روش دیگر عقد قراردادهای بلندمدت با سازمان‌های بزرگ در مقیاس ملی است و البته فروش داده‌های جمع‌آوری شده برای اهداف پژوهشی هم یکی دیگر از راه‌های تأمین درآمد این پلتفرم است.
سازندگان این پلتفرم برای ایجاد تحول در سیستم‌های مداربسته قصد دارند پس از برگزاری ICO قابلیت‌های تحلیلی دوربین‌ها را افزایش دهند و اپلیکیشن‌های موبایلی را برای کنترل آن‌ها معرفی کنند.
افرادی که در این ICO شرکت کنند توکن‌های FACE دریافت می‌کنند و بعداً می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نام توکن FACE
قیمت توکن ۰.۰۸۷۲ ETH = 1000 FACE
پلتفرم اتریوم
شروع ICO ۱۵ فوریه ۲۰۱۸
پایان ICO ۳۰ مارس ۲۰۱۸
مدیر عامل رابرت واین پاتیر (لینکدین)
هم‌بنیانگذار ولادیمیر تکرینتسکی (لینکدین)
مقاله سفید بخوانید
تاپیک در Bitcoin talk بخوانید
صفحه ICO خرید کنید

هشدار: ارزجو مسئولیتی در قبال سود یا ضرر احتمالی شما ندارد. لطفاً پس از تحقیقات کافی و گردآوری اطلاعات صحیح سرمایه‌گذاری در ICO ها را شروع کنید.