سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

خانواده روتشیلد و ارز دیجیتال

شما احتمالا نام خانواده روتشیلد (Rothschild) را در میان افراد بسیار ثروتمند جهان شنیده‌اید. شجره‌نامه این خانواده از سال 1500 میلادی در آلمان قابل استناد است. خانواده آلمانی روتشیلد، از تبار یهودیان اشکنازی هستند و از قرن 17 به فعالیت مالی و بانکداری پرداختند. این خانواده ثروتمند و معروف، با ورود به عرصه ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری چشمگیر در آن‌ها، نقش مهمی در این عرصه ایفا کرده‌اند. در این مقاله، ما تصمیم داریم تا در مورد ارتباط خانواده روتشیلد با ارزهای دیجیتال صحبت کنیم.

 خانواده روتشیلد

تاریخچه خانواده روتشیلد

خانواده روتشیلد، که بعضی اوقات به نام روتچیلد تلفظ می‌شود، یک خانواده مشهور اهل آلمان هستند که در اوایل قرن هجدهم، بانک‌های دولتی و موسسات مالی را در اروپا تأسیس نمودند. این خانواده از پیشواهای ارائه سرمایه برای کسب و کارها و تأمین منابع مالی برای پروژه‌هایی همچون ساخت راه‌آهن و کانال سوئز بودند. امپراتوری خانواده روتشیلد در دهه 1760 شکل گرفت، زمانی که مایر روتشیلد (Mayer Amschel Rothschild) کسب و کار بانکداری خود را در فرانکفورت آلمان تأسیس نمود. این تجارت خانوادگی به تدریج با همکاری پنج پسر او، در چندین کشور اروپایی گسترش یافت و در طول دوره‌ای از سال‌های 1815 تا 1914، بزرگترین بانک جهان را تحت کنترل خود داشت.

 یکی از اعضای خانواده روتشیلد و نماد بیت کوین

ارتباط خانواده روتشیلد و ارز دیجیتال

در جولای سال 2017، شایعه‌هایی در مورد علاقه خانواده روتشیلد به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال منتشر شد که باعث توجه زیادی شد. خانواده روتشیلد در سال‌های گذشته ثروت فراوانی انباشته داشتند. زیرا روتشیلدها به عنوان یکی از قدرت‌های بانکی مهم در نظام مالی جهانی شناخته می‌شدند.

اگر چه اخبار اخیر در مورد فعالیت‌های این خانواده به ندرت به گوش می‌آید، اما براساس تخمینات غیررسمی، ثروت خانواده روتشیلد به میلیون‌ها میلیارد دلار می‌رسد. اگر خانواده روتشیلد حتی کمتر از 10 درصد از ثروت خود را در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، ممکن است شاهد یک رشد عظیم در این بازار باشیم.

در مورد مالکیت بیت کوین توسط خانواده روتشیلد، این تئوری که مالک اصلی بیت‌کوین خود روتشیلد با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو است، تاکنون همچنان یک شایعه بی‌پایان مانده و هیچ اثبات رسمی‌ای از آن ارائه نشده است. باید توجه داشت که این تئوری هنوز هم در حوزه شایعات قرار دارد.

همچنین، درباره 30 سال پیش، مجله اکونومیست گزارشی منتشر کرد که اظهار می‌کرد یک ارز جهانی جایگزین پول‌های فیات (یورو، دلار، پوند و...) خواهد شد. تصویری که در گزارش اکونومیست نشان داده شده بود، ممکن بود اشاره به سال 2018 داشته باشد. این تصویر نمایانگر آینده مبهم اقتصاد جهانی بود و پول‌های آتش گرفته زیر پای عقاب موجود در آن تصویر متعلق به کشورهای مختلف بود. توجه به این نکته مهم است که این مجله به مالکیت خانواده روتشیلد و یکی از بزرگترین بانکداران جهان تعلق داشت.

همچنین، شرکت سرمایه‌گذاری روتشیلد، یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در جهان، چندین بار در گزارش‌های مختلف اعلام کرده است که سهامی در صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل (Grayscale) تهیه کرده است. این شرکت ابتدا در سال 2017 از خدمات گری اسکیل بهره‌برداری کرد، اما پس از مدتی، موقعیت خود در صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین این شرکت را متوقف کرد. سپس در سال 2019، مجدداً به خرید سهام از این صندوق پرداخت. بر اساس گزارش کوین دسک، تا پایان سال 2020، سهام روتشیلد در صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین گری اسکیل به ارزش تقریبی 975000 دلار داشته است.

باید توجه داشت که در مورد این شرکت سرمایه‌گذاری نیز برخی از افراد معتقدند که این شرکت تنها از نام خانواده روتشیلد استفاده می‌کند و هیچ ارتباط مستقیمی با خانواده روتشیلد ندارد. یکی از کاربران توییتر با نام یان رانچر (Yann Ranchere) در سال 2017 توجه به این موضوع جلب کرده و با بازنشر خبری در توییتر مرتبط با سرمایه‌گذاری این شرکت در صندوق گری اسکیل، تلاش کرد تا توضیح دهد که این شرکت ارتباطی با خانواده روتشیلد ندارد. در پایان پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را هم که درباره آینده و گذشته ارزهای دیجیتال در ایران است و توسط مدیرعامل مجموعه سرمایکس در برنامه بیسیم بیان شده را مشاهده کنید.

سوالات متداول

خانواده روتشیلد در دنیای ارزهای دیجیتال چه نقشی داشته‌اند؟

خانواده روتشیلد تاریخچه طولانی در حوزه مالی و بانکداری دارند و با ورود به عرصه ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری چشمگیری در این زمینه انجام دادند. آن‌ها به عنوان یکی از افراد برجسته در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند.

آیا خانواده روتشیلد واقعاً مالک اصلی بیت‌کوین هستند؟

وجود خبرها و شایعات در مورد مالکیت بیت‌کوین توسط خانواده روتشیلد هنوز هم مورد بحث است، اما هیچ اثبات رسمی‌ای از این موضوع ارائه نشده است و باید به عنوان یک شایعه مورد بررسی قرار داد.

چه تأثیری از سرمایه‌گذاری خانواده روتشیلد در ارزهای دیجیتال بر بازار این ارزها خواهد داشت؟

سرمایه‌گذاری خانواده روتشیلد در ارزهای دیجیتال ممکن است منجر به رشد بازار این ارزها و افزایش توسعه آن‌ها شود. این موضوع می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی ارزهای دیجیتال داشته باشد و باعث تغییرات مهمی در این بازار شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location