video thumb

۱۴ درصد از نیروی کار جوان در ژاپن ، روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند

روز گذشته مجله آنلاین تجاری shin R25، نتایج یک مطالعه اخیر را منتشر کرد که نشان می داد ۱۴ درصد از جامعه کاری مذکر در این کشور، روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کند.

از ژانویه تا مارس امسال، ۴۷۳۴ مرد از سرتاسر ژاپن در یک نظرسنجی تحت عنوان «پرسشنامه ارزهای دیجیتال» شرکت کردند. بر اساس نتایج به دست آمده، بیش از یک چهارم شرکت کنندگانی که ارز دیجیتال داشتند گفته بودند این اولین باری است که سرمایه گذاری می کنند، و تجربه قبلی نداشتند.

۱۴ درصد از نیروی کار جوان در ژاپن، روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند

شرکت کنندگانی که ارز دیجیتال داشتند، اهداف مختلفی را برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال عنوان کرده اند. ۹۲ درصد گفته اند که با هدف سرمایه گذاری بلند مدت وارد این بازار شده اند، ۳۷٫۴ درصد به دلیل «گرایشات زیاد این حوزه»، و ۱۹٫۹ درصد به خاطر «آشنایی و توصیه رسانه ها».

با توجه به ارزش دارایی شرکت کنندگان، ۳۴٫۵ درصد از آمار موجود کمتر از ۵۰۰۰۰ ین (حدود ۴۶۹ دلار) ارز دیجیتال دارند. در این میان، تنها ۱۰٫۲ درصد از افراد ۱ میلیون ین یا بیشتر ( معادل ۹۳۶۰ دلار یا بیشتر) ارز دیجیتال داشتند.

اکثر شرکت کنندگان، یعنی در حدود ۲۴٫۳ درصد از آن ها، دارایی دیجیتالی که داشتند را بین ماه های اکتبر و دسامبر سال ۲۰۱۷ خریده بودند. در این حین ۱۵ درصد از افراد در زمان «افت شدید قیمت ها» در ۲۰۱۸ یا بعد از آن خرید کرده بودند.

۴۷٫۱ درصد از شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که برنامه آینده آنها برای سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال چیست، گفته بوند که قصد دارند به طور فعال در این حوزه سرمایه گذاری کنند. نظر ۳۵٫۴ درصد از افراد هم این بود که این نوع از سرمایه گذاری را کنار گذاشته و ادامه ندهند.

۱۴ درصد از نیروی کار جوان در ژاپن، روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند

جوزف یانگ، خبرنگار کوین تلگراف در واکنش به نتایج نظرسنجی مذکور، ضمن ابراز تحیر در توییتر آن را «آمار پذیرش بالای ارزهای دیجیتال» در ژاپن خواند و نوشت:

نتایج یک مطالعه نشان داده است که تاکنون ۱۴ درصد از کارمندان ژاپنی رنج سنی ۲۰ سال در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم دارند.

این آمار به طرز شگفت آوری بالا است، من انتظار داشتم این میزان در حدود ۱۰ درصد باشد، حتی در کشوری مثل ژاپن که بازار آن در حوزه ارزهای دیجیتال پیشگام است.

— Joseph Young (@iamjosephyoung) April 4, 2018

در اوایل سال جاری میلادی، صرافی کوین چک در ژاپن هک شد و بخش ارزهای دیجیتال این کشور شاهد یک شک عظیم ۵۳۴ میلیون دلاری در قالب ارز دیجیتال NEM بود. در پسایند این حمله، آژانس خدمات مالی در ژاپن بازرسی صرافی‌های محلی را آغاز کرد و ۱۵ صرافی ثبت نشده در کشور را مورد بررسی قرار داد. در نهایت آژانس مذکور به هفت مورد از این صرافی ها هشدار فرستاد و دو صرافی را موقتا تعلیق کرد.

پیش تر میانگین سنی سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در کره جنوبی ۶۰ اعلام شده بود.

همچنین، چند هفته پیش نتایج یک نظرسنجی نشان داد که بیش از نیمی از جمعیت شهرنشین رومانی فناوری ارز دیجیتال را می‌شناسند، و ۶۰ درصد از گروه سنی زیر ۴۰ سال این فناوری را آینده‌ی روش های پرداختی می دانند.