video thumb

۵ صرافی ارز های رمزنگاری شده در ژاپن تعطیل شدند

به گزارش ارزجو و به نقل از Nikkei، پنج کارگزار صرافی ارز های رمزنگاری شده

پنج صرافی ارز های رمزنگاری شده تعطیل شدند

در خبر آمده است اکسچنج های Tokyo Gateway و Mr. Exchange به کار خود پایان دادند؛ هر دو در تاریخ ۸ مارس از آژانس دستور گرفته بودند که «امنیت داده ها و سایر ملاحظات امنیتی که فقدان آنها محرز شده است را بهبود بخشند».  این دو تعطیلی، خروج سه صرافی ثبت نشده دیگر را به دنبال داشت که عبارتند از Raimu، Bitexpress و Bit Station. خبر منتشر شده تصریح می کند:

این شرکت ها فعالیت در حوزه صرافی رمزارز ها را پس از بازگرداندن پول نقد و رمزارز های مشتریانشان، کنار خواهند گذاشت.

Mr. Exchange در بیانیه روز پنج شنبه خود ذکر کرده که پس از دریافت دستور بهبود مشاغل از FSA: «تلاش کردیم تا مواردی که مشمول تذکر شده بود را بهبود دهیم». با این که شرکت تصمیم گرفت شرایط لازم را رعایت کند، در نهایت تصمیم به عقب نشینی و خروج از برنامه ثبت اکسچنج ارز های رمزنگاری شده گرفت. Mr. Exchange توضیح داده است: «در حال حاضر درمورد روش های بازگرداندن به موقع دارایی مشتریان بحث می کنیم».  

تشدید نظارت FSA

به خاطر تاثیر فعالیت خدمات دهندگان پرداخت و از آنجایی که رمزارز ها در ماه آوریل به عنوان یک روش پرداخت قانونی شده اند، اکسچنج های رمزارز ها باید در FSA ثبت شوند. تا کنون، ۱۶ صرافی که شامل Bitflyer، Quoine، GMO Coin، Zaif، Bit Bank، SBI Virtual Currencies و Bit Arg Exchange نیز می شوند ثبت شده اند.

علاوه بر این ها، ۱۱ کارگزارِ فعال دیگر، در انتظار صدور مجوز هستند. این تعداد شامل پنج اکسچنج که از طرح خارج شده اند نمی شود. Coincheck یکی از این یازده صرافیست؛ این صرافی در ماه ژانویه هک شد و معادل ۵۸ میلیارد ین از رمزارز Nem خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: مجازات و تعلیق اکسچنج های رمزارز ژاپنی

پس از هک Coincheck، قانون گذاران شروع به بررسی دقیق اکسچنج

پرونده های FSA حاوی مشکلاتی در مدیریت شرکت و کنترل داخلی نیز هستند. بعضی کارگزاران در تطبیق با استاندارد های آژانس ضعیف عمل می کنند.

FSA اخیرا دستور تعطیلی موقت دو اکسچنج رمزارز ها را صادر کرده است و دستوراتی برای بهبود فضای کسب و کار به پنج کارگزار دیگر ابلاغ نموده است.

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.