video thumb

آموزش نصب و ساخت کیف پول ارز دیجیتال استلار (Stellar) بر روی ویندوز و اندروید

استلار (Stellar) یک پروتکل متن باز برای تبادلات مالی است که در اوایل سال ۲۰۱۴ توسط Jed McCaleb (سازنده eDonkey) و Joyce Kim تأسیس شد. توکن های این ارز دیجیتال به اختصار لومن (XLM) نامیده می شوند و بر اساس حجم معاملات با ۷٫۱۴ میلیارد دلار در جایگاه هشتم در میان ارزهای رمزنگاری شده قرار دارد. در زمان نگارش این مقاله قیمت استلار حدوداً ۰٫۴ دلار است. ارزش این ارز رمزپایه می تواند در آینده ای نزدیک افزایش یابد و موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. در این مطلب به آموزش ساخت کیف پول استلار

در ابتدا باید متذکر شویم که بهترین کیف پول استلار لجر نانو اس


معرفی کیف پول نرم افزاری Stargazer


کیف پول Stargazer برای سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و اندروید در دسترس است. تا کنون Stargazer هیچ اپلیکیشن کیف پولی برای پلتفرم iOS ارائه نداده است.

از ویژگی های کیف پول Stargazer رابط کاربری ساده و در عین حال متن باز بودن آن است که روند ارسال و دریافت لومن ها را آسان می کند. با Stargazer می توانید در محیطی با امنیت بالا، چندین حساب را بصورت همزمان مدیریت نمایید. همچنین این کیف پول دسکتاپ از جندین زبان مختلف از جمله انگلیسی، آلمانی و اسپانیایی پشتیبانی می کند. جهت دانلود کیف پول استلار Stargazer برای پلتفرم های مختلف می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

آموزش ساخت کیف پول استلار در Stargazer

ابتدا از لینک موجود، کیف پول Stargazer را از وب سایت گیت هاب دانلود نموده و آن را بر روی سیستم دسکتاپ خود نصب نمایید. برای شروع ساخت کیف پول استلار ابتدا نرم افزار Stargazer.exe را اجرا کنید. (مطابق تصویر زیر)

صفحه اولیه ورود به کیف پول Stargazer
صفحه اولیه ورود به کیف پول Stargazer

از گزینۀ “Create a Personal Account” جهت ساخت کیف پول استلار جدید استفاده کنید. با استفاده از گزینه های “Import from a Secret Key” و “Import from a Seed Phrase” می توانید کیف پول های از قبل ایجاد شده خود را بازیابی کنید.

تعیین مشخصات حساب در کیف پول Stargazer
تعیین مشخصات حساب در کیف پول Stargazer

حال در فیلد (۱) یک نام برای حساب کیف پول خود تعیین کنید. در فیلد (۲) نیز تعیین خواهد کرد که به شبکه استلار (Public) متصل شده یا بر روی شبکۀ آزمایشی (Testnet) مشغول به ارسال و دریافت لومن (XLM) شوید.

انتقال لومن از حساب های شخصی دیگر به کیف پول جدید

در این مرحله Stargazer از شما می خواهد تا با واریز مقداری لومن به کیف پول جدید خود از طریق حساب های دیگرتان، آنرا در دفترکل شبکه استلار فعال کنید. برای جلوگیری از ایجاد اسپم در شبکه استلار، تمام دارندگان حساب ها باید حداقل ۲۰ XLM (لومن) در حساب خود داشته باشند. فیلد های مربوط به این بخش را خالی بگذارید؛ زیرا ما هنوز در مرحلۀ ساخت کیف پول استلار جدید قرار داریم و موجودی حساب ما نیز صفر است.

عبارت بازیابی کیف پول Stargazer
عبارت بازیابی کیف پول Stargazer

در مرحلۀ نهایی کیف پول Stargazer یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای را جهت پشتیبان گیری به شما نمایش می دهد که می توانید از آن برای دسترسی به دارایی های دیجیتال خود در هر زمان و با استفاده از هر سیستم عاملی استفاده نمایید. این عبارت (Seed Phrase) را در مکانی امن یادداشت نموده و چندین جای مختلف از آن کپی تهیه کنید. در صورت فراموش کردن یا گم شدن Seed Phrase، کیف پول استلار شما به هیچ وجه قابل بازیابی نخواهد بود.

می توانید از گزینۀ “Skip backup” جهت رد شدن از این مرحله استفاده کنید؛ اما توصیه ما این است که حتماً از کیف پول خود از طریق Seed Phrase نسخۀ پشتیبان تهیه نمایید. در انتها صفحۀ مدیریت حساب ها و دارایی ها در کیف پول Stargazer را مشاهده خواهید نمود.

صفحه مدیریت حساب ها و دارایی ها
صفحه مدیریت حساب ها و دارایی ها

آموزش ارسال و دریافت لومن در Stargazer

  • دریافت لومن (XLM) : می توانید برای دریافت لومن از گزینۀ “Receive” در پایین گوشه سمت چپ نرم افزار کیف پول Stargazer استفاده کنید. پس از ورود به این بخش، کد QR و آدرس عمومی کیف پول استلار خود را مشاهده خواهید نمود و می توانید آنرا برای دریافت لومن با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین با استفاده از گزینۀ “Request a specific amount” می توانید یک کد QR جهت درخواست مقدار مشخصی لومن از دیگران ایجاد کنید.
دریافت لومن در کیف پول Stargazer
دریافت لومن در کیف پول Stargazer
  • ارسال لومن (XLM) : جهت ارسال لومن نیز می توانید از گزینۀ “Send” در پایین گوشه سمت راست نرم افزار کیف پول Stargazer استفاده کنید. با ورود به این بخش، مطابق تصویر فیلد های مربوطه را با دقت تکمیل کنید. در مرحلۀ بعد با وارد نمودن آدرس کیف پول گیرنده، در بخش “Memo Type” می توانید یک توضیح اختیاری برای تراکنش خود به شکل های مختلف از جمله ID، متن و کد هش ثبت نمایید. در انتها مقدار لومن ارسالی را مشخص نموده و با زدن کلید OK، تراکنش شما جهت پردازش به شبکه استلار ارسال خواهد شد.
ارسال لومن در کیف پول Stargazer
ارسال لومن در کیف پول Stargazer

معرفی کیف پول موبایل Lobstr


Lobstr به عنوان یک کیف پول استلار موبایل برای پلتفرم های Android و iOS و همچنین بصورت تحت وب در دسترس است. Lobstr یک راه هوشمند و امن برای ارسال و دریافت لومن (XLM) است. Lobstr بعلّت کارمزد پایین تراکنش ها و رابط کاربری جذاب آن، در میان کاربران گوشی های تلفن همراه یک کیف پول پرطرفدار محسوب می شود.

کیف پول موبایل Lobstr

در کیف پول Lobstr یک مبدل قیمت XLM برای راحتی بیشتر کاربران وجود دارد. ویژگی های دیگر این کیف پول عبارتند از احراز هویت دو عاملی (۲FA)، پشتیبانی از اثر انگشت و محافظت با استفاده از PIN. با این حال، لازم به ذکر است که کیف پول های موبایل هرگز به اندازه کیف پول های سخت افزاری از امنیت کافی برخوردار نیستند و کسانی که به دنبال ذخیره چندین ارز رمزنگاری شده می باشند، قادر به انجام این کار در کیف پول Lobstr نخواهند بود.

کیف پول Lobstr (نسخه اندروید)                        کیف پول Lobstr (نسخه iOS)

آموزش ساخت کیف پول استلار در Lobstr (تحت وب)

ابتدا از طریق لینک زیر جهت ثبت نام در وب سایت Lobstr برای ساخت کیف پول استلار اقدام کنید:

ثبت نام در وبسایت Lobstr

مطابق تصویر زیر، فیلد های مربوط به اطلاعات کاربری خود شامل ایمیل و رمز عبور را به دقت تکمیل نمایید و در انتها از گزینۀ “SIGN UP” جهت تکمیل ثبت نام استفاده کنید. یک ایمیل فعال سازی به صندوق پست الکترونیکی شما ارسال خواهد شد که باید روی لینک موجود در آن کلیلک کنید تا حساب کاربری شما در Lobstr فعال گردد.

راه های دیگری همچون استفاده از Gmail یا اکانت فیسبوک نیز جهت ورود به وب سایت Lobstr وجود دارد. همچنین شما می توانید از طریق شماره تلفن همراه خود و دریافت SMS فعال سازی به کیف پول Lobstr تحت وب دسترسی داشته باشید. در لیست کشور های پشتیبانی شده نام ایران با پیش شماره (۹۸+) موجود است.

ثبت نام در وبسایت Lobstr
ثبت نام در وبسایت Lobstr

پس از ورود به حساب کاربری خود در وب سایت Lobstr باید اقدام به ساخت کیف پول استلار جدید کنید. بدین منظور بر روی گزینه “Create Account” کلیک کنید.

ساخت کیف پول جدید در Lobstr
ساخت کیف پول جدید در Lobstr

در این مرحله عبارت بازیابی کیف پول استلار به شما نمایش داده می شود. با انتخاب گزینه ها مطابق تصویر زیر، کد بازیابی به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. Recovery Code خود را در مکانی امن یادداشت نمایید؛ زیرا در صورت فراموشی کلمه عبور دسترسی به لومن ها فقط از طریق آن امکان پذیر است.

عبارت بازیابی کیف پول Lobstr
عبارت بازیابی کیف پول Lobstr

در انتها پس از ساخت کیف پول استلار می توانید در صفحه اصلی Lobstr حساب ها و دارایی های دیجیتال خود را مدیریت نموده و نمودار قیمت استلار را در بازه های زمانی دلخواه مشاهده کنید.

صفحه اصلی کیف پول Lobstr
صفحه اصلی کیف پول Lobstr

آموزش ارسال و دریافت لومن در Lobstr (تحت وب)

  • دریافت لومن (XLM) : می توانید برای دریافت لومن از بخش “Receive” در صفحه اصلی کیف پول Lobstr استفاده کنید. پس از ورود به این بخش، نام کاربری و آدرس عمومی کیف پول استلار خود را مشاهده خواهید نمود که می توانید آنها را برای دریافت لومن با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین با استفاده از گزینۀ “Request Money” می توانید یک کد QR جهت درخواست مقدار مشخصی لومن از دیگران ایجاد کنید.

دریافت لومن در کیف پول Lobstr

  • ارسال لومن (XLM) : جهت ارسال لومن نیز می توانید از بخش “Send” در صفحه اصلی کیف پول Lobstr استفاده کنید. با ورود به این بخش، مطابق تصویر فیلد های مربوطه را با دقت تکمیل کنید. در قسمت اول بایستی آدرس عمومی کیف پول گیرنده یا نام کاربری او در وب سایت Lobstr را جهت ارسال لومن وارد کنید. در قسمت “Amount” مقدار لومن ارسالی را مشخص نمایید. در فیلد “Message” نیز می توانید یک پیام اختیاری (حاوی حداکثر ۲۸ کاراکتر) به همراه تراکنش خود برای گیرنده ارسال کنید. در انتها با انتخاب گزینۀ “Send” تراکنش شما جهت پردازش به شبکه استلار ارسال خواهد شد.

ارسال لومن در کیف پول Lobstr