سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بهترین نرم افزار های استخراج رمزارز ها در سال ۲۰۱۸

در این مقاله تعدادی از محبوب ترین نرم افزار های استخراج را معرفی می کنیم.

 

 

 

 

 

گام اول: تهیه سخت افزار های مورد نیاز

اگر شما هم برای ورود به دنیای استخراج رمزارز ها

گام دوم: تهیه نرم افزار های استخراج

بعد از تهیه سخت افزار های مورد نیاز استخراج، نوبت به اتصال به یک “استخر استخراج” یا mining pool می رسد. با اتصال به یک استخر استخراج، توان پردازشی خود را به همراه هزاران کاربر دیگر با یک استخر به اشتراک می گذارید و در ازای آن، بخشی از سود بلاک های استخراج شده توسط آن استخر را دریافت می کنید. برای اتصال به یک استخر استخراج و انجام فرایند استخراج، نیاز به نرم افزار های مخصوصی به نام نرم افزار های استخراج دارید که کل فرایند استخراج را مدیریت کنند.

انواع مختلف نرم افزار های استخراج

 

 

 

 

 

نرم افزار های استخراج در انواع مختلفی از جمله نرم افزار های “خط دستوری” یا نوع Command Line و نرم افزار هایی دارای رابط  کاربری گرافیکی عرضه شده اند.

اگر دارای دانش کامپیوتری به حد کافی هستید بهتر است از نرم افزار های استخراج که از خط دستور استفاده می کنند، بهره ببرید. دلیل ارجحیت نرم افزار های خط دستوری (مانند CGminer) به نرم افزار های گرافیکی، امکان سفارشی سازی و اعمال تغییرات بسیار در آن هاست.

البته اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که رابط کاربری گرافیکی و سهولت یک نرم افزار، اولویت بالا تری برای شما دارد، نرم افزار های قدرتمندی چون MultiMiner نیز در اختیار شما هستند.

  1. CGMiner

نرم افزاری با انعطاف و قابلیت سفارشی سازی بالا، برای تمامی پلتفرم ها و سیستم عامل ها

نکات مثبت:

  • قابلیت سفارشی سازی و انعطاف پذیری بالا
  • پشتیبانی از پلتفرم های مختلف

نکات منفی:

  • نصب و راه اندازی دشوار و پر دردسر نسخه ویندوزی

 

 

 

 

 

نرم افزاری همه فن حریف

نرم افزار CGMiner قدمتی ۶ ساله دارد و توسط زبان C توسعه داده شده است. به همین دلیل، تقریبا تمام پلتفرم ها و سیستم عامل ها را پشتیبانی می کند. این نرم افزار فاقد رابط کاربری گرافیکی هست و برای تعامل با آن باید از خط فرمان استفاده نمایید.

CGMiner توانایی اتصال به بسیاری از استخر های اخراج را دارد. از نظر سخت افزار نیز با این که در ابتدا برای برقراری ارتباط با سخت افزار های مخصوص استخراج طراحی شده بود، ولی امروزه به تمام کارت های گرافیکی نیز متصل می شود.

بار اولی که CGMiner را اجرا می کنید از شما می خواهد تا URL (آدرس) استخر استخراج، Username (که در بسیاری از استخر های استخراج معمولا همان آدرس Receive کیف پول شما می باشد) و رمز عبور خود را وارد نمایید. بعد از این مراحل CGMiner به طور اتوماتیک تمام سخت افزار های سیستم استخراج شما (از جمله سخت افزار های ASIC و همچنین کارت های گرافیک) را شناسایی می کند.

کاربری آسان

علی رغم این که کاربری CGMiner تنها به صورت خط فرمان می باشد، ولی باز هم تجربه ای بسیار دل نشین را برای کاربرانش فراهم می کند. برای مثال در بالای پنجره CGMiner، تمام سخت افزار های استخراج شما به طور اتوماتیک لیست می شوند و با نوشتن دستورات بسیار ساده ای می توانید تنظیمات آن ها را تغییر داده (به طور مثال فعال و غیر فعال کردن حالت verbose mode) یا سخت افزار جدیدی اضافه نمایید.

مشکل CGMiner با آنتی ویروس ها و نرم افزار های امنیتی

از آنجا که در مدت اخیر بسیاری از هکر ها و افراد سود جو، با دستکاری در CGMiner نسخه ای مشابه برای مقاصد شوم خود ساخته اند و از آن برای استخراج پنهانی در سیستم قربانیان خود استفاده می کنند، نرم افزار های امنیتی و آنتی ویروس ها شدیدا بر روی CGMiner حساس شده  و اکثرا مانع دانلود و استفاده از آن می شوند.

بنا بر این اگر می خواهید از CGMiner بر روی ویندوز استفاده کنید، بهتر است یک exception (یا در بعضی آنتی ویروس ها Exclude) ایجاد کرده و مانع از اسکن شدن فایل های نرم افزار CGMiner شوید.

  1. Bitminter

نرم افزاری با رابط کاربری بسیار آسان و زیبا، با پشتیبانی از پلتفرم های مختلف

نکات مثبت:

  • تنظیمات پیش فرض برای استخر استخراج Bitminer
  • پشتیبانی از پلتفرم ها و سیستم عامل های مختلف (به دلیل این که خود برنامه با جاوا توسعه داده شده است)

نکات منفی:

  • محدود به استخر استخراج Bitminer (تنها بیت کوین در این استخر استخراج می شود)
  • محدود به استخراج بیت کوین

استخر استخراج Bitminer از سال ۲۰۱۱ کار خود را شروع کرد و تا به این لحظه یکی از قدیمی ترین و مورد اعتماد ترین استخر ها به شمار می رود. پس تعجبی نداشت که اقای Geir Hansen، بنیان گذار Bitminer، یک کلاینت عالی برای استفاده از استخر استخراج Bitminer طراحی کند.

 

 

best mining softwares in 2018 4 390x220 بهترین نرم افزار های استخراج رمزارز ها (mining) در سال 2018

 

 

رابط کاربری گرافیکی و بسیار زیبا

کلاینت Bitminer یک رابط کاربری بسیار زیبا و کاربر پسند دارد و با انواع مختلفی از سخت افزار ها از جمله چیپ های ASIC و کارت های گرافیکی کار می کند. یک عقربه بزرگ در سمت چپ، میزان هش ریت شما را با واحد MH/s نشان می دهد. برای شروع عملیات استخراج نیز کافی است تا تنها بر روی دکمه “Engine Start” کلیک کنید.

ارائه بسیار دقیق ریز اطلاعات

هر زمان هم که بخواهید می توانید به بخش “Stats” رفته و گزارشی از ریز اطلاعات استخراج خود را مشاهده نمایید، اطلاعاتی از قبیل تعداد مسائل proof of work پذیرفته شده یا صرف نظر شده توسط سرور و همچنین مدت زمانی که سیستم شما مشغول به کار بوده است. هر وقت هم که بخواهید می توانید این گزارش ها را ریست نمایید.

بخش پایینی کلاینت Bitminer، اختصاص به یک کنسول متنی دارد که پیغام های مختلفی در آن نمایش داده می شود. پیغام هایی از قبیل وضعیت اتصال به استخر ها و همچنین قطع و وصل شدن سخت افزار ها.

از آنجایی که این کلاینت تنها برای ارتباط با استخر Bitminer طراحی شده است، تنها راه استفاده از آن، ساخت یک اکانت در سایت Bitminer است.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که سرور های استخراج Bitminer تنها در آمریکا و اروپا قرار دارند و هر چقدر مسافت شما از آن ها دور تر باشد، ممکن است در راندمان استخراج شما تاثیری منفی بگذارد.

  1. BFGMiner

یک کلاینت اختصاصی برای سخت افزار های مخصوص استخراج، مناسب کاربران بسیار حرفه ای

نکات مثبت:

  • نسخه های مخصوص ویندوز و لینوکس
  • پشتیبانی از تمام دستگاه های FPGA (دستگاه هایی که از تراشه های تک وظیفه ای استفاده می کنند)

نکات منفی:

  • عدم پشتیبانی از تمام مدل های کارت های گرافیکی

 

 

تمرکز بر روی سخت افزار های ASIC مخصوص استخراج

نرم افزار BFGMiner در واقع بر مبنای CGMiner ساخته شده است، ولی با این تفاوت که تمرکز اصلی خود را بر روی سخت افزار های مخصوص ماینینگ که از مدار های ASIC (Application-specific integrated circuit)  ]مدار های مجتمع با کاربرد خاص[ استفاده می کنند، قرار داده است.

علاوه بر این BFGMiner با دستگاه های FPGA (Field-Programmable Gate Array) نیز همخوانی کاملی دارند و برخی از کارت های گرافیک را نیز پشتیبانی می کنند ( هر چند اگر تصمیم به استخراج با کارت های گرافیکی را دارید، بهتر است سمت BFGMiner نروید، چون سود زیادی عاید شما نمی شود).

چون BFGMiner عمدتا برای استفاده با سخت افزار های مخصوص استخراج طراحی شده است، بنا بر این بیشترین میزان سفارشی سازی را در کار با دستگاه های ASIC در اختیار شما قرار می دهد.

امکاناتی پیشرفته

BFGMiner به طور همزمان می تواند به چندین استخر متصل شود و در صورت عدم پاسخ گویی سرور های یک استخر، به طور اتوماتیک به استخر دیگری متصل شود؛ به همین دلیل مانع اتلاف توان پردازشی سخت افزار شما می شود و پس از راه اندازی، لازم نیست وقت زیادی صرف نگهداری از آن کنید.

اگر نگران بالا رفتن دمای سیستم استخراج خود هستید نیز باید خیالتان راحت باشد، چون BFGMiner به درستی دمای سخت افزار های مختلف را تشخیص داده و آن را مدیریت می کند.

BFGMiner فاقد رابط کاربری گرافیکی بوده و ارتباط با آن به صورت خط دستور می باشد. ولی مانند CGMiner استفاده از آن بسیار راحت است و حتی برای عملیات مختلف shortcut های مختلفی نیز در آن تعبیه شده است؛ عملیاتی چون مانیتور کردن استخر ها، شناسایی قطعات متصل شده به یکدیگر و فعال و غیر فعال کردن ویژگی های مختلف.

این نرم افزار برای ویندوز و تمامی نسخه های لینوکس عرضه شده است. BFGMiner به دلیل پشتیبانی از سیستم عامل Minera  حتی بر روی تراشه های Raspberry Pi نیز نصب می شود.

  1. MultiMiner

از جمله نرم افزار های استخراج با امکانات BFGMiner، با رابط گرافیکی و کاربری آسان، برای کسانی که آشنایی زیادی با دنیای کامپیوتر ندارند.

نکات مثبت:

  • رابط کاربری گرافیکی و شهودی
  • مدیریت آسان چندین سخت افزار به طور همزمان
  • اعمال استراتژی های مختلف قابل برنامه ریزی در استخراج

نکات منفی:

  • مورد خاصی ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

MultiMiner در واقع یک رابط کاربری گرافیکی برای BFGMiner است. به همین دلیل علاوه بر ویژگی های بسیار پیشرفته، کاربری آن بسیار آسان است. این نرم افزار برای افرادی مناسب است که آشنایی چندانی به استفاده از خط فرمان و کد های دستوری ندارند.

بعد از این که Multiminer را برای اولین بار اجرا می کنید، از شما خواسته می شود تا اطلاعات استخر استخراج خود را وارد نمایید. نکته حایز اهمیت اینجاست که Multiminer، در هنگام ورود اطلاعات با نمایش راهنما های بسیار کوچک درباره اصطلاحات تخصصی، شما را یاری می کند.

وقتی مراحل نصب و راه اندازی اولیه تمام شد، MultiMiner به طور اتوماتیک سخت افزار های استخراج  شما را اسکن کرده و اطلاعات آنها را در قالب یک جدول نمایش می دهد. اطلاعاتی از جمله استخر های متصل شده و هش ریت متوسط.

شاید جذاب ترین نکته در مورد Multiminer این باشد که این نرم افزار در پایان هر روز کاری، سود و درآمد شما در آن روز را نمایش می دهد.

دو بخش بسیار جالب دیگر در این نرم افزار تب Pools و بخش Strategies هستند.

در تب Pools می توانید چندین استخر استخراج را تعریف کرده تا به طور همزمان به آنها متصل شوید.

استراتژی ها هوشمند استخراج

در بخش Strategies نیز می توانید استراتژی های هوشمندی برای استخراج

در هنگام راه اندازی و تنظیمات اولیه این نرم افزار، این امکان وجود دارد که ۱% از سود خود را به نشانه ی تشکر،  به کیف پول توسعه دهنده Multiminer بفرستید؛ هر چند این ویژگی کاملا اختیاری است و هر زمان که نظرتان عوض شد می توانید از بخش “Perks”، این ویژگی را فعال و یا غیر فعاال نمایید.

Multiminer هم برای ویندوز و هم برای لینوکس و مک عرضه شده است، ولی برای اجرای آن بر روی لینوکس و مک، یک سری نرم افزار دیگر را نیز باید نصب کنید.

  1. EasyMiner

بستری گرافیکی برای دو نرم افزار استخراج قوی دیگر (CGMiner و CPUMiner)

نکات مثبت:

  • رابط کاربری گرافیکی و بسیار آسان
  • استخراج همزمان با CPU، GPU و دستگاه های ASIC

نکات منفی:

  • مشکل با بسیاری از آنتی ویروس ها و نرم افزار های امنیتی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EasyMiner در واقع یک رابط گرافیکی برای نرم افزار های استخراج محبوب و قدیمی CGMiner و CPUMiner است.

وقتی برای اولین بار آن را اجرا می کنید، EasyMiner به حالت “Money Maker” رفته و یک کیف پول کاغذی لایت کوین می سازد که می توانید با اتصال به یک استخر خصوصی، مستقیما در آن استخراج کنید. با وجود این که چنین راه اندازی سریع و خودکاری دل نشین است ولی به دلیل سختی بسیار بالای استخراج لایت کوین، احتمالا سودی برای شما حاصل نمی کند.

داشبرد Easyminer به گونه ای طراحی شده است که تنظیمات مربوط به استخر های استخراج، تنظیمات شبکه و مشاهده اطلاعات کیف پول های تان، همگی به سادگی امکان پذیر باشد.

Easyminer همچنین از سخت افزار های ASIC نیز پشتیبانی می کند و کافی است بعد از فعال کردن این ویژگی در بخش تنظیمات، بر روی Start Mining کلیک نمایید.

علاوه بر این یک کنسول متنی نیز در این برنامه تعبیه شده است تا پیغام های متنی حاصل از عملکرد CGMiner (cgminer.exe) و CPUMiner (cpuminer.exe) در آن نمایش داده می شود.

مشکل با آنتی ویروس ها و نرم افزار های امنیتی

از آنجا که هکر های بسیاری در گذشته،  نسخه های دستکاری شده CPUMiner و EasyMiner خود را بر روی کامپیوتر قربانیان پیاده سازی و از آن برای استخراج پنهانی رمزارز استفاده کرده اند، بسیاری از آنتی ویروس های مدرن هر دو برنامه EasyMiner و CPUMiner را به عنوان ویروس شناسایی کرده و فورا حذف می کنند.

اگر حوصله دردسر های آنتی ویروس ها را ندارید، می توانید با استفاده از Wine، آن را در سیستم عامل لینوکس (نسخه  Ubuntu) اجرا کنید.

  1. Claymore CryptoNote و Claymore Dual Miner

یکی از نرم افزار های استخراج محبوب برای رمزارز هایی چون اتریوم با کارت های گرافیکی Nvidia و AMD، Claymore Dual Miner است. Claymore فاقد رابط گرافیکی بوده و کاربری آن کاملا با خط فرمان است.

Claymore در نسخه های مختلفی عرضه شده و حتی برای کارت گرافیک های AMD نسخه اختصاصی عرضه کرده است.  همچنین ارز های مختلفی چون مونرو نیز نسخه های Claymore مخصوص خود را دارند.

Claymore، انتخاب اول استخراج کنندگان رمزارز های خانواده Cryptonote

اهمیت Claymore در استخراج ارز هایی مشخص می شود که از الگوریتم Cryptonote استفاده می کنند. بسیاری از رمزارز ها از جمله مونرو از الگوریتم Cryptonote در استخراج خود استفاده می کنند (برای مشاهده لیست کاملی از این نوع رمزارز ها بر روی این لینک کلیک نمایید). شاید بتوان گفت تنها نرم افزار معتبری که برای استخراج این نوع از رمزارز ها عرضه شده است نسخه Claymore CryptoNote می باشد.

به عبارت دیگر اگر کارت گرافیک شما AMD هست و قصد استخراج یکی از رمزارز های خانواده Cryptonote را دارید، Claymore بدون شک بهترین انتخاب شماست.

  توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location