سرمایکس
video thumb

نقش گسترده بلاک چین در مبارزه با بحران مالی سال ۲۰۰۸

«کریستوفر جیانکارلو»، رئیس کمیسیون تجاری کالاهای آینده آمریکا ( CFTC) طی سخنانی در خصوص بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ مدعی شد که تکنولوژی بلاک چین منجر به ایجاد مقرراتی چابک تر، دقیق تر و مناسب تر در زمینه امور مالی و اقتصادی شده است.

بر اساس این گزارش، جیانکارلو که این سخنان را در سمینار آینده گرایی بازارهای مالی، تکنولوژی و مقررات در قرن ۲۱ مطرح می‌کرد، بخش نخست سخنان خود را به بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸، عواقب و تبعات آن و همچنین نقش تکنولوژی بلاک چین در جلوگیری از موارد مشابه این بحران تخصیص داد.

وی با اشاره به اینکه نهادهای رگولاتوری دسترسی وسیعی به لجرهای بلاک چینی در بسیاری از بانک‌های وال استریت دارند، تاکید کرد: اگر تکنولوژی بلاک چین در قالب یک فهرست خصوصی توزیع شده در اختیار نهادهای رگولاتوری بود، چه تفاوت‌هایی در دهه گذشته ایجاد شده بود و اکنون بنیادی اطلاعاتی از مشتقات وال استریت در اختیار داشتیم.

به اعتقاد جیانکارلو، نهادهای رگولاتوری در سال ۲۰۰۸، در سطح گسترده‌ای از لجرهای توزیعی بهره بردند و همین کاربرد لجرهای توزیعی منجر به افزایش میزان اجرایی شدن و بهره برداری از آنها شد.

این شخصیت برجسته وال استریت همچنین در خصوص آینده بلاک چین‌ها پیش بینی کرد که این تکنولوژی تاثیری گسترده و وسیع بر روی طیف گسترده ای از اپلیکیشن‌های مالی، بانکداری، امنیتی و حتی فضای امنیت سایبری خواهد داشت.

جیانکارلو مدعی شد که از تمامی اختیارات قانونی کمیسیون تحت امر خود در جهت توسعه و تشویق سرمایه های دیجیتال استفاده کرده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version