سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

وارن بافت(Warren Buffett): خرید بیت‌کوین یک سرمایه‌گذاری نیست

چندی پیش طی یک همایش سالانه، وارن بافت به خبرگزاری یاهو اعلام کرده است که خرید بیت‌کوین و دیگر رمزارزها سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود و سوددهی آن‌ها تنها حول گمانه‌زنی و امید به خرید بیشتر مردم شکل می‌گیرد.

این یک سرمایه‌گذاری نیست

وارن بافت(Warren Buffett) در نشست سالانه‌ی سهامداران Berkshire Hathaway طی یک مصاحبه‌ی اختصاصی با بخش مالی شرکت یاهو در شهر اوهاما واقع در نبراسکا، اعلام کرد که نظر او در رابطه با بیت‌کوین و دیگر رمزارزها تغییر نکرده است و توضیح داد:

تنها دو نوع آیتم وجود دارد که مردم با خرید آن فکر می‌کنند که سرمایه‌گذاری کرده‌اند. یکی واقعا سرمایه‌گذاری است و دیگری اینطور نیست[توهمی از سرمایه‌گذاری است].

Warren Buffett

در اینجا احتمالا به راحتی می‌توانید حدس بزنید که منظور بافت از مواردی که سرمایه‌گذاری نیستند چیست(بیت‌کوین و رمزارزها).

این مرد ثروتمند آمریکایی و سرمایه‌گذار خیرخواه استدلال خود را این چنین توضیح می‌دهد:

اگر چیزی بخواهید چیزی مثل یک مزرعه، یک آپارتمان بخرید یا در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید این اعمال را به صورت خصوصی انجام دهید که این یک سرمایه‌گذاری کاملا رضایت بخش است. شما این سرمایه‌گذاری‌ها را انجام می‌دهید و از آن‌ها انتظار نتیجه و سود دارید. حالا، زمانی که بیت‌کوین یا یک رمزارز دیگر خریداری کنید، دارایی شما چیزی تولید نمی‌کند و شما تنها منتظر فرد بعدی هستید که پول بیشتری بپردازد(منتظر افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت هستید).

Warren Buffett

او در ادامه گفت:

زمانی که این کار را انجام می‌دهید در حال سرمایه‌گذاری نیستید. شما تنها حدس و گمانه زنی کرده‌اید. این کار شما اشتباه نیست و در واقع شما بر روی دیگر اشخاص و اینکه آن‌ها یک روز می‌آیند و خرید بیشتری انجام می‌دهند شرط بسته‌اید. این عمل شما یک نوع بازی است، سرمایه‌گذاری نیست.

Warren Buffett

به فراموشی سپردن آینده

البته، بافت به این نکته توجه نکرده‌ است که بسیاری از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها و شرکت‌های جهان در حال بررسی و تلاش برای استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در فعالیت‌های خود هستند و مسلما با همه‌گیر شدن این فن‌آوری موارد استفاده‌ی بیشتر و قابل اطمینان‌تری برای رمزارزها به وجود خواهد آمد.

به تازگی در کنفرانس Think 2018 شرکت International Business Machines یا همان IBM، کوچک‌ترین کامپیوتر جهان را معرفی کرد که تنها برای استفاده در یک مورد تولید خواهد شد و آن هم چیزی نیست جز تکنولوژی بلاک‌چین؛ که به وسیله‌ی آن، این کامپیوتر منحصر به فرد و کوچک برای کمک به صنعت مدیریت تامین زنجیره‌ای و بهبود ردیابی و آمایش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

Amazon AWS blockchain templates

در همین حین، کمپانی آمازون در تلاش برای ساده‌ سازی و افزایش عملکرد سرویس‌های تحت‌ وب این کمپانی با نام Amazon Web Services)AWS) سعی کرده تا راه حل‌هایی بر مبنای بلاک‌چین ارائه دهد، در نتیجه‌ی این اقدامات آمازون توانسته به تازگی جدید‌ترین سرویس خود یعنی AWS Blockchain Templates را معرفی کند که به وسیله‌ی آن کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از بلاک‌چین اتریوم یا Hyperledger Fabric شبکه‌های بلاک‌چین خود را ساخته و راه‌اندازی کنند.

به این ترتیب به سادگی می‌توان استدلال بافت که طی آن اعلام کرده افرادی که در بیت‌کوین و صنعت رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند تنها از روی حدس و گمان این کار را انجام داده‌اند، را کنار زد و گفت که او یک واقعیت کلیدی در این صنعت را نادیده گرفته است، این‌گونه افراد به آینده‌ی صنعت مالی فکر می‌کنند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های وارت بافت چیست؟ آیا نظرات او واقعا درست است و یا صنعت مالی جهان به کندی ولی با تداوم در حال تغییر و حرکت به سوی غیر متمرکزسازی است؟ نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location