سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معرفی رمزارزها به عنوان نوعی دارایی در روسیه

روز دوشنبه طی حکمی که دادگاه تجدید‌ نظر روسیه صادر کرده است، از این پس رمزارزها به عنوان نوعی از اموال دارای ارزش طبقه‌بندی خواهند شد و می‌توان از آن‌ها به عنوان راهی برای پرداخت بدهی نیز استفاده نمود.

دارایی رمزگذاری شده

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که نهمین دادگاه تجدید‌ نظر در روز دوشنبه برگزار شد و در نتیجه‌ی آن اعلام شد که رمزارزهای افراد ورشکسته نیز باید به عنوان دارایی‌های این افراد مورد طبقه‌بندی قرار بگیرند.

این پرونده مربوط به یکی از شهروندان روسیه با نام آلیا سارکوف(Ilya Tsarkov) است که در ماه اکتبر سال گذشته اعلام ورشکستگی کرده بود. دادگاه دستور داده که رمزارزهای وی باید به الکسی لئونوف(Alexei Leonov) سپرده شود، شخصی که انتظار می‌رود کلید خصوصی کیف پول سارکوف به او داده شود. با توجه اخبار منتشر شده در خبرگزاری Vedomosti، سارکوف دارای چیزی در حدود ۰.۲ بیت‌کوین است که ارزشی معادل ۱۸۸۵ دلار در بازار فعلی دارد.

خبرگزاری دیگری با نام ریانووستی(Ria Novosti) اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ روسیه رمزارزها به عنوان دارایی تلقی شده‌اند.

لئونوف در این رابطه اظهار داشت:

دادگاه به طور غیر مستقیم رمزارزها را به عنوان دارایی تلقی کرده و ارزش آن‌ها را به رسمیت شناخته است.

Alexei Leonov

شناخت دادگاه از رمزارزها

پیش از اعلام حکم روز دوشنبه، این پرونده در ماه فوریه توسط دادگاه داوری مسکو مورد بحث قرار گفت که در آن پس از اینکه سارکوف به یک وکیل ورشکستگی اعلام کرد که در وب‌سایت Blockchain.info کیف پول دارد، به او دستور داده شد تا تمامی دارایی‌های مرتبط با صنعت رمزارزها را به دادگاه اعلام کند.

لئونوف از دادگاه درخواست کرد تا رمزارزها‌ی سارکوف به یک حساب مرتبط با ورشکستگی انتقال داده شود؛ اما دادگاه با درخواست وی مخالفت کرد. این دادگاه توضیح داد که در قوانین رسمی دولت روسیه رمزارزها به عنوان یک دارایی محسوب نمی‌شوند در نتیجه نمی‌توان از رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت بدهی استفاده کرد.

Russian Legal Information Agency

با این حال پس از درخواست لوئونوف، نهمین دادگاه تجدید نظر به وسیله‌ی حکم اعلام شده در روز دوشنبه، رای صادر شده از سوی دادگاه داوری مسکو را ملغی اعلام کرد. آژانس اطلاعات حقوقی روسیه در مورد این رای دادگاه اینگونه توضیح داد:

در حال حاضر قوانین روسیه تعریف درست و دقیقی در مورد رمزارزها ارائه نمی‌دهند و هیچ الزامی برای تعیین این امر وجود ندارد. هیچ راهی وجود ندارد که رمزارزها را به عنوان یک دارایی، اطلاعات یا هرچیز جایگزین دیگری معرفی کنیم. تقریبا قانونگذاری تمامی موارد مرتبط با رمزارزها غیر ممکن شده است.

Russian Legal Information Agency

این آژانس اعلام کرد که لئونوف با اشاره به یک پرونده‌ در دادگاه حقوق بشر اروپا که در آن اموال، دارایی‌ها و رمزارزهای یک فرد ورشکسته‌ی ژاپنی توسط دادگاه مجاز به فروش اعلام شد، درخواست خود را ارائه کرده است. این آژانس همچنین عنوان کرد که دادگاه‌های سطح پایین‌تر نیز باید از این روند پیروی کنند و واقعیت‌های اقتصاد مدرن و فناوری اطلاعات جدید را در نظر داشته باشند، افراد می‌توانند با سواستفاده و بهره‌ برداری از این روش پس از ورشکستگی با تبدیل دارایی‌های خود به اموال غیرقابل دسترس، از آن‌ها در مقابل فروش و انتقال حفاظت کنند.

نظر شما در رابطه با حکم اعلام شده چیست؟ آیا رمزارزها باید به عنوان یک دارایی شخصی طبقه‌بندی شوند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location