سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا صرافی کوین بیس (Coinbase) در حال تبدیل شدن به مافیای بیت کوین است؟

صرافی کوین بیس (Coinbase) اخیرا با تصاحب یک سری شرکت‌ها به نظر می‌رسد می‌خواهد روی تمام جنبه‌های بازار ارزهای دیجیتال تسلط داشته باشد اما معترضان معتقدند آ‌ن‌ها در حال تمرکزگرایی در بازاری هستند که قرار بود غیر متمرکز باشد و ممکن است تبدیل به مافیای بیت کوین شوند.

آیا کوین بیس می‌خواهد گوگل بازار ارزهای دیجیتال باشد؟

 

مافیای بیت کویناین استارتاپ شاید بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا نباشد، اما محبوب‌ترین آن‌ها است. این صرافی با توسعه بیشتر و خرید‌هایی که انجام می‌دهد باعث شده تا معترضان بگویند آن‌ها می‌خواهند ماهیت بدون نظارت بیت کوین را تبدیل به یک فضای کنترل شده کنند. استخدام «امیلی چوی» یک متخصص ادغام و تصاحب شرکت‌ها که ۸ سال در شرکت لینکدین مسئول انجام ۴۰ معامله بزرگ بود خود گویای نیت این صرافی است.

 

«چوی» یکی از پیشگامان استفاده از استراتژی گوگل برای استخدام و خرید محصولاتی است که به کوین بیس

این صرافی در سال ۲۰۱۸ توانست ۳ شرکت را تصاحب کند که مهمترین آن شامل معامله ۱۰۰ میلیون دلاری شرکت Earn که یک بستر بازاریابی ایمیلی است که به کاربرها اجازه می‌دهد با تکمیل کردن یک سری وظایف، ارز دیجیتال پاداش بگیرند. چند روز بعد از این خرید، مدیر عامل سابق Earn به عنوان مدیر عامل کوین بیس منصوب شد.

آیا کوین بیس مافیای بیت کوین است؟

 

مافیای بیت کوین

 

همین‌طور که کوین بیس شروع به استخدام استعدادها و تصاحب شرکت‌های مختلف می‌کند تا بستر آن‌ها را تبدیل به یک بستر کامل برای ارزهای دیجیتال شود بعضی از معترضان، این توسعه طلبی‌ها را روشی برای ایجاد انحصار می‌بینند که توسط صنایع فولاد آمریکا در اوایل قرن بیستم استفاده می‌شد.

پذیرندگان آغازین و دوستداران اولیه اصول بیت کوین که حالا خارج از سیستم قرار دارند صدای انتقاد خود را بلند کرده‌اند که وجود یک شرکت باعث ایجاد تمرکزگرایی در بازار ارزهای دیجیتال و نابودی این جنبش می‌شود. «اسپنسر بوگارت» یکی از شرکای شرکت Blockchain Capital در مورد میزان تاثیر صرافی‌ها روی بازار می‌گوید:

مشخص است که آن‌ها از این ایده تبدیل شدن کوین بیس به مافیای بیت کوین حمایت می‌کنند و تصور نمی‌کنم که این اتفاقی باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location