video thumb

عضو هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا: نیاز فوری برای ساخت یک ارز دیجیتال فدرال وجود ندارد

لایل براینارد در مقام عضو هیئت مدیره فدرال رزرو آمریکا اظهار داشت هیچ نیاز فوری برای ساخت یک ارز دیجیتال

او اخیرا طی یک کنفرانس در سانفرانسیسکو گفته است:

ارز دیجیتال بانک مرکزی شاید به ظاهر در رفع مشکلات مرتبط با حوزه ارز دیجیتال موثر باشد، اما ممکن است کشش لازم جهت بررسی موشکافانه را نداشته باشد.

به علاوه با پیشرفت و توسعه روش های پرداختی ساده میان مردم و تحقق پرداخت های مستقیم از طریق تلفن همراه و غیره، انتظار می رود که در آمریکا

عضو هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا: نیاز فوری برای ساخت ارز دیجیتال بانک مرکزی وجود ندارد

لایل براینارد در ادامه گفته است:

و در نهایت، هیچ نیاز فوری برای ساخت یک ارز دیجیتال با پشتوانه بانک مرکزی آمریکا وجود ندارد.

وی در صحبت های خود باری دیگر با صراحت اظهار نظر نمود و گفت بنابر باور او ارزهای دیجیتال ثبات مالی را تهدید نمی کنند. او به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر بانک مرکزی به طور فعال مشغول نظارت بر توسعه ارز دیجیتال در بحث سیاست پرداخت ها، نظارت و تنظیم، ثبات مالی، سیاست های پولی و سایر حوزه ها است.

براینارد ضمن تشریح نگرانی های امنیتی در خصوص ارزهای دیجیتال ( از جمله فعالیت های متقلبانه و حفره های امنیتی) گفت:

با توجه به اینکه مقیاس ارزهای دیجیتال کماکان در مقایسه با سیستم مالی گسترده تر امروز در آمریکا نسبتا کوچک است، و ارتباط این حوزه با بخش بانکداری ما تا حدودی محدود است؛ می توان گفت که خطری از سوی ارزهای دیجیتال ثبات مالی را تهدید نمی کند.

وی افزود:

توسعه ناسازگار و تغییرات موجود در بازار ارز دیجیتال می تواند نوسانات قیمتی گسترده ای را در پیش داشته باشد، منجر به مشکلاتی در بخش خرید و فروش و یا حتی شکست بازار بشود.

عضو هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا: نیاز فوری برای ساخت ارز دیجیتال بانک مرکزی وجود ندارد

براینارد در ادامه بر نقش فدرال رزرو در جلوگیری از پیشامدهای مذکور تاکید ورزید:

فدرال رزرو همگام با تحول ارزهای دیجیتال، به بررسی و نظارت بر این حوزه می پردازد، و مراقبت دقیقی بر آن خواهد داشت تا متوجه نشانه های رشد مادی ارزهای دیجیتال در سیستم مالی گسترده تر شود.

این اولین باری نیست که عضو هیئت مدیره فدرال رزرو حول موضوع ارزهای دیجیتال صحبت کرده است. آوریل امسال، براینارد به سرمایه گذاران در مورد ریسک سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال و ضررهای احتمالی در آن هشدار داد و گفت فدرال رزرو مشغول نظارت و بررسی نوسانات شدید در برخی از ارزهای دیجیتال است.