سرمایکس
video thumb

دویچه بانک: ارز دیجیتال بانک مرکزی در بلند مدت جایگزین پول نقد خواهد شد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که دویچه بانک از اروپا خواسته است تا توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را تسریع کند. دویچه بانک (Deutsche Bank)، بزرگ ترین موسسه بانکی در آلمان اطمینان دارد که ارزهای دیجیتال

بازوی تحقیقاتی این بانک یعنی Deutsche Bank Research ، گزارش جدیدی را در مورد برآورد و پیشنهادات اقتصادی برای کمک به اقتصاد جهانی که تحت تأثیر همه گیر ویروس کرونا قرار دارد، منتشر کرد. این تحقیق با عنوان “آنچه برای بازسازی باید انجام دهیم” در ۱۰ نوامبر منتشر شد.

در این گزارش، دویچه بانک اظهار داشت که بیماری همه گیر COVID-19 “انقلاب پول نقد دیجیتال” را تسریع کرده است. به گفته بانک، این انقلاب در نهایت CBDC ها مانند یوان دیجیتال چین یا e-krona سوئد را قادر می سازد که در بلند مدت جایگزین پول نقد شوند. دویچه بانک از دولت های ملی و شرکت های خصوصی خواسته تا روی گزینه های جایگزین کارت های اعتباری کار کنند، و عنوان کرده:

“قرنطینه جهانی و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی فقط باعث افزایش استفاده از کارت ها به جای پول نقد شده است. در واکنش به این مسئله، شرکت ها و سیاست گذاران باید جایگزینی برای کارت های اعتباری طراحی کنند و هزینه های دلالی را حذف کنند. […] در حال حاضر، اولویت باید با سیستم های پرداخت دیجیتال منطقه ای باشد. در بلند مدت، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی جای پول نقد را خواهند گرفت. “

در این گزارش، Deutsche Bank Research همچنین به سیاستگذاران اروپایی در مورد خطرات عدم توسعه پروژه ارز دیجیتال خود در پاسخ به پیشرفت فعالانه چین و سوئد در این زمینه هشدار داد.

این بانک استدلال کرد که عقب ماندن از سایر حوزه های قضایی ممکن است کشورها را مجبور به اتخاذ سیاست ها توسط اولین اقدام کنندگان در این زمینه کند. این بانک عنوان کرده است:

“اگر کشورهای دیگر این فرصت را به دست نیاورند، ممکن است دریابند که شرکت های آنها مجبور به اتخاذ ارزهای دیجیتال و سیاست های کشورهای دیگر هستند.”

این بانک از اروپا خواسته تا به منظور تقویت یورو و در شرایط ژئوپلیتیکی موجود، یک راه حل ارز دیجیتال ارائه کند. Deutsche Bank Research نوشت:

“برای این کار، ما باید یک راه حل پرداخت مستقل اروپایی داشته باشیم.”

در حالی که دویچه بانک در تلاش برای توسعه سریع ارز دیجیتال جهانی است تعدادی از کشورها برای صدور CBDC هیچ عجله ای ندارند.

در اکتبر سال ۲۰۲۰، جروم پاول از فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرد که ایالات متحده نگران این نیست که سایر کشورها در هنگام صدور CBDC مزیت اول بودن را بدست آورند. رئیس فدرال رزرو گفت: تا زمانی که خطرات مرتبط با CBDC مانند حملات سایبری و حفظ حریم خصوصی برطرف نشود، دولت ایالات متحده تصمیمی در مورد صدور دلار دیجیتال نخواهد گرفت.

در پایان لازم به ذکر است که مقامات نیوزیلند و روسیه نیز موضع مشابهی را ابراز داشتند و عنوان کردند كه ترجیح می دهند رویكرد “انتظار و دیدن” را انتخاب كنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version