video thumb

ایجاد ۱۸۰۰ شغل توسط شرکت آی.بی.ام (IBM) در حوزه بلاک چین

شرکت آی.بی.ام طی دو سال آتی در زمینه بلاک چین

روزنامه فرانسوی Le Monde روز گذشته خبر از کار آفرینی IBM در این کشور داد. ورجینیا رامتی در مقام مدیر عامل IBM اعلام کرد:

شرکت IBM برنامه دارد طی دو سال آینده در کشور فرانسه ۱۸۰۰ شغل جدید و مرتبط با رشته های هوش مصنوعی، بلاک چین، و اینترنت اشیا ایجاد کند.

این برنامه در جریان جلسه (tech for good) پاریس به میزبانی امانوئل مکرون -رییس جمهور فرانسه- اعلام شد.

برنامه اشتغال‌زایی بزرگ IBM در حوزه بلاک چین

رییس جمهور فرانسه

 

غول فناوری IBM یک ایده آرمانی برای فرانسه در سر دارد. این شرکت سعی دارد با پیشبرد هوش مصنوعی، فرانسه را به «مرکز تعالی» تبدیل نموده و ۱۸۰۰ نیروی کار در حوزه های بلاک چین، هوش مصنوعی، و اینترنت اشیا استخدام کند. این برنامه شامل ۴۰۰ شغل تحقیقاتی که در ماه ژانویه اعلام شد نیز می شود.

برنامه اشتغال‌زایی بزرگ IBM در حوزه بلاک چین

کمپانی IBM این اهداف را در همکاری با مجموعه های بزرگ Crédit Mutuel ،Orange Bank ،Generali ،SNCF، و LVMH پیش خواهد برد.

در خصوص اینکه این شغل های جدید در چه گروهی دسته بندی خواهند شد نیز تصمیماتی اتخاذ شده است. شغل های اداری در مجموعه «یقه سفیدها» و کارهای یدی در رده «یقه آبی‌ها» طبقه بندی شده اند. به گفته مدیر عامل IBM یک برنامه آموزشی برای این گروه جدید در نظر گرفته خواهد شد.

 

شرکت IBM به طور پیگیر، مشغول کار در حوزه بلاک چین بوده، و این فناوری را در تعدادی از پروژه های خود به کار گرفته است.

در ماه ژانویه شرکت آی.بی.ام با شرکت حمل و نقل Danish transport و غول صنعت حمل‌ونقل دریایی Maersk در زمینه حمل و نقل و زنجیره کالا وارد همکاری شد. هدف این پروژه تجاری سازی تمام جوانب سیستم زنجیره تامین در جهان است.

شرکت IBM در ماه مارس اعلام کرد که کوچک ترین کامپیوتر دنیا از فناوری بلاک چین استفاده خواهد کرد و به زودی در «دستگاه های روزمره» جاسازی خواهند شد. به گفته آی.بی.ام تا پنج سال آینده «قطعات رمزنگاری» کوچکی به اندازه یک نقطه جوهر یا کامپیوترهایی به کوچکی یک دانه نمک یا گندم در ابزارهای الکترونیکی و دستگاه هایی که هر روز از آن استفاده می کنیم گذاشته خواهد شد.

برنامه اشتغال‌زایی بزرگ IBM در حوزه بلاک چین

کوچک‌ترین کامپیوتر دنیا

 

ماه قبل، شرکت فناوری و پرداختی مسترکارت استخدام ۱۷۵ نیروی کار جدید در دوبلین، ایرلند را آگهی کرد و از متخصصین رشته بلاک چین دعوت کرد تا در راستای توسعه بلاک چین با این شرکت همکاری کنند.