سرمایکس
video thumb

تعداد کاربران ۱۰ برنامه غیرمتمرکز اتریوم برتر در این ماه به ۱ میلیون نفر رسید

طبق پلتفرم تحلیلی DappRadar برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم یا DApps، طی ۳۰ روز گذشته بیش از یک میلیون کاربر فعال را به خود جلب کرده اند. این نقطه عطف در حالی اتفاق می افتد که علاقه به امور مالی غیرمتمرکز که معمولاً DeFi نامیده می شود، توفان دوم را دریافت کرده و تعداد کاربران در ۱۱ روز اول ماه نوامبر ۱۱٪ رشد می کند.

از این ده برنامه غیر متمرکز، شش مورد از آنها خود را ارائه دهنده خدمات “دیفای و صرافی” توصیف می کنند و بیش از ۲۱ میلیارد دلار از حجم معاملات ترکیبی طی ۳۰ روز گذشته را نشان می دهند.

سه برنامه غیرمتمرکز برتر یعنی DeFi Swap از Crypto.com، Uniswap و Compound هستند، به طوری که DeFi Swap 509.6 هزار کاربر داشت، Uniswap 276.7 هزار کاربر و Compound حدود ۱۴۳٫۹D کاربر داشت. هیچ یک از هفت برنامه غیرمتمرکز باقیمانده بیش از ۳۰،۰۰۰ کاربر در طول این ماه نداشته اند.

داده های Dune Analytics نشان می دهد که یک کاربر دیفای ممکن است چندین آدرس داشته باشد و چندین بار در طول یک ماه با چندین برنامه غیر متمرکز تعامل داشته باشد، بنابراین تخمین دقیق تعداد واقعی کاربران دشوار است. طبق این سایت، تعداد کل آدرس های کیف پول منحصر به فرد برای کاربران دیفای در طول زمان هزار نفر است.

چهار برنامه غیرمتمرکز که در ۱۰ نرم افزار برتر DappRadar به عنوان دیفای یا پلتفرم صرافی دسته بندی نمی شوند، شامل بازار توکن غیر قابل تعویض Rarible و بازی مبتنی بر توکن غیرقبال تعویض Axie Infinity هستند. برنامه های باقی مانده Forsage و HEX ، توسط DappRadar به عنوان “پر خطر” توصیف می شوند و به طور بالقوه خطری برای ثروت شما هستند.

به احتمال زیاد برنامه های غیر متمرکز دیفای در تعداد کاربران خود با نوسان روبرو هستند زیرا فعالیت آنها در معرض احساسات بازار سفته بازی است. دسته های دیگر مانند برنامه های غیر متمرکز گیمینگ کمتر تحت تأثیر نوسانات قیمت قرار می گیرند.

در ماه اکتبر، به نظر می رسید که حباب دیفای بالاخره ترکیده است زیرا طبق پلتفرم تجزیه و تحلیل Coin Metrics تعداد آدرس های فعال روزانه از حداکثر ۱۷۶هزار به زیر ۲۰هزار در طی چند هفته کاهش یافت.

با این حال، معلوم شد که این حباب دیفای نبود که ترکید، بلکه یک حباب “Sushiswap and Uniswap” بود که ترکید. حذف این پروژه ها از معادله و تعداد آدرس های فعال در سه ماه گذشته تغییر چندانی نشان نداده است.

آدرس های فعال روزانه دیفای (به جز Sushi و Uni). منبع: Coinmetrics

تعداد کل کاربران فعال در اتریوم در سال جاری در حال افزایش است و در ماه گذشته به بالاترین سطح خود در ۳۳ ماه گذشته رسیده است. داده های پلتفرم تجزیه و تحلیل Glassnode Studio نشان داد که تعداد آدرس های فعال از کمترین میزان ژانویه در زیر ۲٫۸ میلیون به ۵٫۹ میلیون در ماه اکتبر افزایش یافته است.

با وجود رشد مداوم برنامه های غیرمتمرکز در اتریوم، بالاترین میزان کاربران فعال یعنی ۱ میلیون کاربر فعال در ماه گذشته، کمتر از ۲۰ درصد از کل آدرس های فعال ماه اکتبر را نشان می دهد که نشان دهنده این است که پتانسیل کافی برای ادامه رشد در اکوسیستم برنامه های غیرمتمرکز وجود دارد.

اما باز هم مشخص نیست که از بین ۱ میلیون کاربر فعال چه تعداد کاربر بی نظیر هستند. مطمئناً، برخی از کاربران از برنامه های غیرمتمرکز یکسان چندین بار در ماه استفاده می کنند و برخی دیگر ممکن است از چندین برنامه غیرمتمرکز استفاده کنند و ارقام بیشتری را نشان می دهند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version