سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه ویزای کار در کانادا را از روش های مختلف دریافت کنید؟

کار در کانادا که یکی از کشورهای بسیار عالی در زمینه کار و تحصیل است، فرصتی بی‌نظیری برای دانشجویان بین‌المللی است که تجربه کاری خوی را در این کشور کسب کنند. کشور کانادا شرایط مناسبی را برای کار و اقامت دائم دانشجویان فراهم کرده‌است. حال اگر به فکر تحصیل و کار در حین آن یا بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا هستید؟ ادامه این مقاله را که شامل توصیه‌هایی در مورد درخواست ویزای کار کانادا و شرایط آن برای دانشجویان بین‌المللی است را حتما بخوانید.

شرایط کار در طول تحصیل در کانادا

به عنوان یک دانشجو بین‌المللی می‌توانید بدون نیاز به مجوز کار به مدت ۲۰ ساعت در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه در کانادا کار کنید، البته تا زمانی که معیارهای زیر را برای کار در کانادا رعایت کنید که عبارتند از:

  • برای تحصیل در کانادا مجوز معتبر داشته‌ باشید.
  • دانشجو تمام وقت باشید.
  • در یک موسسه آموزشی تعیین‌شده پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان ثبت نام کنید، در استان کبک و یا در یک برنامه حرفه‌ای در سطح دبیرستان شرکت کنید.
  • حداقل به مدت ۶ ماه در یک برنامه آموزشی در یک آکادمی، یا موسسه تعیین شده فنی‌حرفه‌ای یا پیشرفته تحصیل و یک مدرک یا دیپلم و گواهی معتبری را دریافت کنید.
  • شماره بیمه اجتماعی (SIN) معتبری داشته‌باشید.

به محض اینکه شما هیچ کدام از شرایط بالا را برای کار در کانادا دارا نباشید، باید کار خود را متوقف کنید حتی اگر یک دانشجو تمام وقت باشید.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

کار کردن به‌عنوان یک دانشجو یا کارآموز

اگر در حال تحصیل یک برنامه آموزشی در یک آکادمی، یا در یک موسسه فنی‌حرفه‌ای و پیشرفته هستید، به یک مجوز کار و تحصیل نیاز خواهید داشت که شامل تجربیات کاری مانند برنامه کار دانشجویی یا کارآموزی hsj. برای درخواست مجوز کار در کانادا باید ثابت کنید که تجربه کاری برای تکمیل برنامه شما ضروری است که این مدرک می‌تواند به شکل نامه‌ای از سوی دانشگاه یا یک کپی از برنامه درسی شما باشد. تجربه کاری شما نمی‌تواند بیش از ۵۰ درصد کل برنامه تحصیل شما را به خود اختصاص دهد. اگر زبان انگلیسی یا فرانسوی را به عنوان زبان دوم مطالعه کنید یا در جهت منافع عمومی یا در دوره‌های آماده‌سازی شرکت کنید، صلاحیت درخواست مجوز کار در کانادا را نخواهید داشت.

شرایط کار در کانادا بعد از فارغ‌التحصیلی

مجوز تحصیل در کانادا ۹۰ روز پس از فارغ‌التحصیلی منقضی می‌شود، پس اگر دوست دارید بمانید و بعداز فارغ‌التحصیلی به دنبال کار در کانادا باشید، باید برای مجوز کار در این مدت تحت برنامه اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWPP) درخواست دهید. این به شما ابن امکان را می‌دهد که پس از فارغ‌التحصیلی یک تجربه کاری مناسبی را به دست آورید که می‌تواند به شما در راه رسیدن برای دریافت اقامت دائم از طریق Express Entry کمک کند. اگر حداقل به مدت ۸ ماه به‌طور پیوسته تحصیل می‌کنید می‌توانید برای دریافت مجوز کار در کانادا درخواست دهید.

حال اگر شما بیش از ۸ ماه و کمتر از ۲ سال در کانادا تحصیل می‌کنید، مجوز کار شما برای مدت مشابه تحصیل شما معتبر خواهد بود. و اگر ۲ سال یا مدت بیشتری در حال تحصیل هستید، مجوز کار شما برای ۳ سال معتبر است.

سایر شرایط (PGWPP) عبارتند از:

  • شما باید بالای ۱۸ سال سن داشته‌ باشید.
  • قبل از درخواست شما باید یک مجوز معتبر تحصیلی داشته‌ باشید.
  • شما باید برنامه تحصیلی خود را به اتمام رسانده و تاییدیه کتبی یا یک کپی از آن را داشته‌باشید، این تاییدیه نشان می‌دهد که شما صلاحیت دریافت مدرک یا دیپلم یا گواهی خود را دارید.
  • شما باید از یک موسسه دولتی یا خصوصی فارغ‌التحصیل شده‌باشید.

برای مجوز کار در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی باید ابتدا راهنما و چک لیست اسناد موردنیاز را مطالعه کنید. شما می‌توانید به صورت آنلاین و یا از طریق پست درخواست خود را بدهید و به تمام سوالات با دقت و صداقت پاسخ داده و هزینه تقاضانامه را پرداخت کنید. البته باید پاسپورت شما برای مدت طولانی‌تری از مدت مجوز کار در کانادا معتبر باشد.

نحوه تبدیل شدن به یک مقیم دائم کانادا با Express Entry

اگر دوست دارید در کانادا به عنوان یک مقیم دائم کار کنید، ممکن است بتوانید به عنوان اسکیل ورکر (Skilled Worker) از طریق Express Entry مهاجرت کنید. دانشجویان بین‌المللی که در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند احتمالا بسیار از ویژگی‌های موردنیاز برای اقامت دائم را دارند. از جمله تخصص‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی، آشنایی با جامعه کانادایی و تجربه مقدماتی کار در کانادا را در رزومه خود دارند. شما می‌توانید صلاحیت خود را برای برنامه Express Entry در اینجا مطالعه کنید.

برای درخواست دادن، شما باید یک پروفایل در Express Entry تکمیل کنید، سپس اطلاعات مربوط به هویت خود، سطح مهارت شغلی، نتایج آزمون زبان، تجربه کاری و هر عضو خانواده که قرار است در کانادا به شما ملحق شوند را فراهم کنید. اگر شما در این مرحله قبلا پیشنهاد کار یا کاندید استخدام شدن از سوی یک استان یا منطقه را نداشته باشید، باید در بانک کار دولت کانادا درخواست بدهید که این بانک یک ابزار جستجوی کار آنلاین است که داوطلبان واجد شرایط را به کارفرمایان و مشاغل کانادایی مرتبط می‌کند.

همچنین اگر وضعیت شما تغییر کند مثلا اگر نتیجه متفاوتی در آزمون زبان بگیرید و یا تغییراتی در تجربه کاری یا آموزشی شما ایجاد شود، باید پروفایل Express Entry خود را به‌روز رسانی کنید.

پس از درخواست شما برای Express Entry و با استفاده از یک سیستم رتبه‌بندی جامع مبتنی بر امتیاز، پروفایل شما نسبت به دیگران رتبه‌بندی می‌شود. امتیازات براساس فاکتورهایی مانند پیشنهاد کار معتبر، سابقه تحصیلی در کانادا، مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی و کاندید استخدام شدن از سوی یک استان یا منطقه، تعیین می‌شود.

داوطلبان رده بالا یک دعوت‌نامه برای اقامت دائم در عرض ۹۰ روز دریافت می‌کنند. اگر این دعوت‌نامه را دریافت نکردید می‌توانید تا ۱۲ ماه در صف متقاضیان بمانید و بعد از این زمان می‌توانید با یک پروفایل جدید وارد صف شوید.

پیشنهاد شغلی شما ممکن است به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) نیاز داشته‌باشد. این کار توسط کارفرمایان کانادایی برای حمایت از پیشنها شغلی شما صورت می‌گیرد و نشان می‌دهد که هیچ کارمند کانادایی برای دریافت این شغل در دسترس نیست. با این‌حال برخی از پیشنهادهای شغلی از این شرایط معاف هستند.

شماره بیمه اجتماعی(SIN)

شماره بیمه اجتماعی عدد ۹ رقمی است که شما به آن برای کار در کانادا و یا دریافت مزایا و خدمات دولتی نیاز دارید. دانشجویان بین‌المللی برای درخواست شماره بیمه اجتماعی باید مجوز اصلی تحصیل خود را ارائه دهند، و باید اعلام کنند که که آنها ” ممکن است استخدام را بپذیرند” یا در کانادا “ممکن است کار” کنند. اگر مجوز تحصیل شما هیچ از این شرایط یا اظهارات را نداشته باشد باید با سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تماس بگیرید تا ببینید که آیا شما صلاحیت درخواست برای یک مجوز تحصیلی اصلاح شده را دارید یا خیر.

اگر مجوز تحصیل شما به وضوح نشان دهد که شما مجوز کار در کانادا را ندارید، باید برای تغییر آن، برنامه تحصیلی خود را تغییر دهید. در این حالت شما باید برای تغییر شرایط مجوز تحصیل خود درخواست داده و هزینه آن را نیز پرداخت کنید.

برای سفر به این مناطق هیچ زمان دیر نیست و کافی است به زودی برنامه سفر خود را بچنید. مجموعه ارزجو برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما شما به عنوان یاری همیشگی در کنار شما خواهد بود. کافیست در سایت ما ثبت‌نام کرده و به پنل کاربری خود بروید و در آنجا به راحتی سفارش خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید با همکاران ما در ارزجو تماس حاصل نمایید. سفر خوشی را برای شما آرزومندیم.

انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location