video thumb

۵ راه برای مهاجرت آسان به کانادا که لازم است بدانید

یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت، کانادا است. مهاجرت آسان به کانادا به دلیل وجود فرصت‌های شغلی فراوان، استانداردهای بالای زندگی و داشتن آینده‌ای روشن، یکی از اهداف و آرزوهایی است که اکثر آسیایی‌ها را جذب این کشور کرده است. راه‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد، ولی ما در اینجا ۵ راه مهاجرت آسان به کانادا را به شما معرفی می‌کنیم. بقیه‌ی مسیر با شما است که کدام یک از این مسیرها را مناسب خود تشخیص دهید.

۱. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و حمایت همسر

از بین همه‌ی راه‌های موجود برای مهاجرت به کانادا، ازدواج و حمایت شدن شما توسط همسر ساده‌ترین راه است. اگر همسر شما کانادایی باشد یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد، به راحتی از طریق او می‌توانید هم در کانادا زندگی کنید و هم کار داشته باشید.

مهاجرت به کانادامهاجرت به کانادا

اعضایی که می‌توانند از این حمایت برخوردار شوند عبارتند از:

۱. همسر

۲. کودک وابسته به خانواده تا قبل از رسیدن به سن قانونی

۳. شریک قانونی زندگی

۲.ویزای توریستی

غیر از ویزای کاری و تحصیلی، راه دیگری نیز برای سفر و مهاجرت آسان به کانادا وجود دارد و آن ویزای توریستی است. البته شما با این ویزا کانادا حق کار در کانادا را ندارید. پس اگر در حال برنامه‌ریزی برای اخذ ویزای کاری هستید، باید مطمئن شوید که قبل از تعطیلات خود برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید، چرا که فرآیند اخذ ویزا کاری زمان‌بر است.

مهاجرت به کانادامهاجرت به کانادا

بنابراین می‌توانید در حالی که با ویزای توریستی زیبایی‌های این کشور را کشف می‌کنید، تا قبل از بازگشت به کشور خود، درخواستی مناسب برای اخذ ویزای کاری پیدا کنید.

۳. ویزای تحصیلی برای مهاجرت آسان به کانادا

اقدام برای تحصیل معمولاً ارزان نیست. ولی اگر این توانایی را دارید که در کانادا تحصیل کنید، یکی از بهترین موقعیت‌ها برای مهاجرت آسان به کانادا را برای خود فراهم کرده‌اید. تعدادی از دانشگاه های کانادا در بین ۱۰۰ رتبه برتر دنیا قرار دارند. دانشجویان در کانادا بعد از اتمام تحصیل مجاز هستند کار کنند( مدت اعتبار ویزای کاری شما بسته به طول دوره شما دارد) و  در زمانی که کار می‌کنید می‌توانید امتیاز خود را برای اقامت در کانادا محاسبه کنید.

۴. ویزای کاری « او پِیر» برای مهاجرت آسان به کانادا

او پیر *(au pair) ساده‌ترین مسیر برای رسیدن به کانادا است. برای این کار، به تحصیلات دبیرستانی، پیشنهاد شغلی و حداقل ۶ ماهه و حداکثر ۱ ساله تجربه برای کار کردن در« او پیر» نیاز دارید.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

* Visa au pair au Canada به نوعی از ویزا اطلاق می‌شود که در آن برای خود یک خانواده میزبان پیدا می‌کنید تا با آن‌ها زندگی کنید.

۵. کسب تجارب بین المللی در کانادا

اگر سن شما بین ۳۵-۱۸ باشد، این ویزا ممکن است برای مهاجرت آسان به کانادا به شما کمک کند. این ویزا به عنوان ویزای کاری-تفریحی نیز شناخته شده است. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا با یک مجوز کار بدون اینکه نیازی به پیشنهاد شغلی از کسی یا سازمانی داشته باشید به راحتی وارد کانادا شوید.

البته برای اینکه از این ویزا استفاده کنید باید اهل یکی از کشورهای استرالیا، دانمارک، ژاپن، نروژ، تایوان، اتریش، استونی، و کره‌ی جنوبی ، لهستان و اکراین باشید. پس ابتدا باید تابعیت این کشورها را قبول کنید و بعد به ویزای کانادا فکر کنید.

این برنامه سه حالت دارد:

کار کردن در تعطیلات: مختص کشورهای نام‌برده .

متخصصان جوان: دارا بودن مدرک دانشگاهی که در پیشنهاد شغلی آمده است.

کو آپ: شما باید دانشجوی دانشگاهی در کشور خود باشید و در یک همکاری شرکت کنید.

در پایان لازم به ذکر است ارزجو با تجربه‌ای که در زمینه کمک به دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور دارد می‌تواند در تمامی مراحل اخذ مجوز تحصیل و پرداخت‌های بین المللی همراه شما باشد. ارزجو در خدمت شما است تا با ارائه‌ی خدمات در زمینه‌ ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی و تعیین وقت سفارت، در امور مهاجرتی و تحصیلی شما را همراهی کند.

انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷