video thumb

دولت آلمان: ارزهای دیجیتال تهدیدی برای اقتصاد جهان نیستند

دولت آلمان: ارزهای دیجیتال تهدیدی برای اقتصاد جهان نیستندReviewed by محمد آذرنیوار on Jun 16Rating: ۵.۰

دولت آلمان معتقد است که ارز های دیجیتال تهدیدی برای ثبات اقتصادی به شمار نمی‌روند.

به نقل از گزارش سایت کوین تلگراف، نمایندگان دولت فدرال آلمان این چنین بیان نمودند که وجود ارزهای دیجیتال تهدیدی در راستای ثبات اقتصادی ایجاد نمی‏کند . با این وجود دولت آلمان به ضرورت وضع قوانین خاصی برای کنترل ارزهای دیجیتال اشاره کرده است.

بر اساس بیانات دولت فدرال آلمان، حجم تراکنش‏‌های صورت گرفته برای ارزهای دیجیتال در مقایسه با حجم تراکنش‏های صورت گرفته در سیستم اقتصاد جهانی بسیار کم‏تر است که نشان‌ می‌دهد ارزهای دیجیتال تهدیدی برای اقتصاد کنونی جهان نیستند. با این وجود دولت آلمان قصد دارد پیشنهادهایی را در مورد مشاهده و بررسی نزدیک و دقیق فعالیت‏‌های ارزهای دیجیتال در اجلاس G20 با سایر کشورها در میان گذارد.

دولت آلمان همچنین به گفتگوی پارلمانی که توسط جناح راست به نام « Alternative for Germany » در مورد مشکلات مربوط به ارزهای دیجیتال بود، اشاره نمود که در طی آن ،مشکلاتی در مورد ارزهای دیجیتال عنوان شده است. مشکلات گفته شده، شامل پولشویی، درآمد غیر قانونی، استفاده از ارزهای دیجیتال در شرط‌بندی‏ های آنلاین و تأمین مالی تروریست‏ها می‏باشد. در حال حاضر فعالیت‏‌هایی در این زمینه صورت می‏‌گیرد تا چگونگی و میزان این مشکلات به طور واضح‏‌تری بررسی و مورد آنالیز قرار گیرند.

دولت آلمان: ارزهای دیجیتال تهدیدی برای اقتصاد جهان نیستند

دولتمردان آلمانی همچنین اذعان داشتند که در حال حاضر برای از بین بردن ریسک‏‌های ناشی از بیت کوین و ارزهای دیجیتال، مقرارت مناسبی در آلمان وضع شده است. به عنوان مثال، تجار و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال وابسته به آلمان باید همان قوانین مبارزه با پول شویی‎ای را رعایت کنند که سایر افراد سرمایه گذار در زمینه‌‏های دیگر مجبور به رعایت آن هستند.

همچنین دولت آلمان تأکید کرد که برای انجام تبلیغ در زمینه‏‌ی تجارت و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باید از مسئولان فدرال نظارت اقتصادی ( BaFin ) مجوز گرفته شود.

در ادامه همچنین دولت آلمان در مورد اهمیت شکل گیری کنتر‏ل‎ها و قوانین جهانی در تجارت ارزهای دیجیتال تأکید نمود و سخنان خود را این چنین ادامه داد که برای این که بتوان بر فعالیت‏های تجاری صورت گرفته در زمینه ارزهای دیجیتال نظارتی کامل داشت باید راهکارها و فعالیت‏‌هایی را به صورت هماهنگ در سطح اروپا و سطح جهانی با سایر کشورها پیش برد و دولت آلمان بیش‏تر بر روی انجام کارهای گروهی و هماهنگ تأکید دارد.

در بیانی‌ه‏ای مشابه، صندوق بین الملل پول ( IMF ) بیان نموده است که ارزهای دیجیتال تهدیدی برای ثبات اقتصاد جهانی به شمار نمی‏روند و در توجیه گفته‏‌های خود از دلایل مشابه بیان شده در سخنان دولت آلمان استفاده نموده است.

 

منبع: Cointelegraph